Pagi yang cerah dalam pukul 8:00 pagi,Liya bangun awal. Dia bersiap siap untuk membuat sarapan. Inilah kali pertama Liya rajin...selama ini dia selalu saja bangun lewat :)
selepas menyiapkan sarapan,dia menuju kebiliknya untuk mengambil telefon. Selepas itu, kaki mulai melangkah ke maja makan.
"wuu...morning Liya ! Hehe kau masak ke semua nie?" Tanya Zara yang baru sahaja keluar daripada bliknya.
"Ha'ah ,aku harap kau suka lah masakan simple aku ni hahahah." Jawab Liya dengan senyuman. Matanya terlihat bengkak. Mungkin kerana terlalu banyak air mata yang keluar.
mereka berdua bersarapan dengan penuh kesunyian. Hanya bunyi kipas yang kedengaran.
"Weh,sedap apa kau masak!" celah Zara. Mulutnya penuh dengan makanan.
"Dah boleh jadi isteri mithali nie Hahahah" sambung Zara lagi. Saja nak bergurau dengan Liya.
"pfttt...aku jadi isteri? Lambert lagilah Zara...hahahaha budak budak pun boleh masak tau makanan nie" balas Liya. Tersenyum kecil.
"Terbaiklah Liya" puji Zara sambil menggerakkan ibu jarinya..
Liya hanya senyum mendengarkan.
----
Selepas sarapan...Mereka berdua rehat di ruang tamu.TV dibuka.
"ermm zara...kau rasakan...patut ke aku berubah?" Tanya Liya secara tiba tiba. Tiada angin tiada ribut.
"what!...kau betul ke nak berubah Liya..alhamdulillah ,akhirnya doa aku dimakbulkan." Balas Zara tersengih.
"Hrm ntahlah Zara ,aku memang nak berubah...tapi mungkin bila sampai masanya."
"takpe Liya...kalau kau betul betul niat nak berubah,pasti Allah mudahkan"kata Zara ingin menenangkan lagi hati sahabatnya itu.
"Thank you taw Zara...sebab dah tumpangkan aku."
"Halah...sama sama , aku tak kesah pun kau nak tumpang berapa lama..asalkan kau selamat."
"hrmm aku sayang kauuu!" Kata Liya. Dia terus memeluk sahabtnya .
Zara turut membalas pelukan dari seorang sahabat itu.
Beberapa saat kemudian,
"Zara...sebenarnya, ermm aku ..aku..aku nak pergi jauh dari Malaysia ."kata Liya tanpa sebarang gurauan.
"hah! Kenapa Liya...betul ke kau nak pergi? Dengan siapa kau pergi? Nanti kalau jadi apa apa macam mana?" soal Zara. Wajahnya jelas risau.
"Aku pergi sorang...and jangan risau tentang aku..pandai lah aku jaga diri" jawab Liya tenang.
"hmphh yelah Liya...aku setuju jer apa yang kau nak buat...janji kau selamat"
"Kau nak pergi luar negara lah nie maknanya?"
"yup, asalkan bukan dekat negara Malaysia."
"halahh,berapa lama kau nak pergi Liya...Confirm aku akan rindu kau ." ajuk Zara. sedihh.
"hahaha kau ni ...nanti aku balik lah jugak,just waittt me!" kata Liya sambil tersenyum kecil.
"aku kat sana maybe lama taw..so jaga diri kau tu,kalau ada ap apa just call jer" pesan Liya lagi.
"yelah yelah...ni ha! Kau dah siapkan barang tak? Bila kau nak bertolak?"
"dah ..ak dah kemas ,tinggal sikit jer lagi..esok aku bertolak." balas Liya acuh tidak acuh.
"okey nanti ak tolong kau ehh."
" okey thanks taw"
"alright"
YOU ARE READING
Hati Yang Ikhlas ✓
Romanceبِسْــــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ (complete) Gadis yang menginginkan sebuah kehidupan bahagia. Namun nasib tidak menyebelahi hidunya. Jauh dari keluarga tercinta. 𝒑𝒆𝒓𝒍𝒖𝒌𝒂𝒉 𝒂𝒌𝒖 𝒃𝒆𝒓𝒖𝒃𝒂𝒉?" -Liya Azzara 𝒌𝒂𝒖 𝒋𝒂...