chapter 18 ♡'・ᴗ・'♡

15 3 0
                                    

(flash back hafiz pov)

pada hari sabtu,iaitu hari cuti bagi seluruh sekolah begitu juga guru guru melainkan mereka ada tugasan yang perlu diselesaikan.

hafiz memutuskan untuk pergi ke Mall bersama seorang kanak kanak iaitu Noah.

Noah dibawa pulang ke Malaysia dengan seorang yang memang khas penjaga untuk Noah,tiba di lapangan terbang Hafiz lah yang akan menjemput Noah. Disebabkan Hafiz juga sebenarnya yang ingin Noah balik,lagipun balik ke luar negara nanti naik sekali je..jadi senang.

"abang nak pergi mana nie? tanya Noah hairan."

"abang nak gi jalan kejab,Noah nak ikut tak?"

"nak..nak!'' jerit Noah riang. Siapa sahaja yang tidak happy bila di ajak jalan.

"okey,kalau nak ikut siap cepat."

''OKEYY!''

-----

setibanya di Mall, aku mencari arah kedai yang aku nak pergi untuk keperluan ku nanti. aku mencapai sebelah tangan Noah,sebab si Noah nie bila masuk sahaja dimana mana kedai dia akan hilang sekelip mata saja. nilah sebab aku malas nak bawa dia ikut...tapi oleh kerana dirumah tu takde siapa siapa,terpaksalah juga aku bawa dia.

"Noah jangan pergi mana mana oky! tunggu dekat sini sampai abang datang balik, faham tak? jangan jalan jalan taw,abang kejab je nak beli barang,lepas siap kita beli barang Noah pulak ye." pujuk ku dengan sebuah pesanan.

"okey!'' Noah menggerakkan ibu jarinya tanda setuuju. silap silap kejab lagi dia hilangg!

Dengan pantasnya aku menuju ke arah yang berdekatan..tidak ingin membuang masa,takut Noah akan hilang kejab lagi!

----

Selesai membeli beberapa barang keperluan, aku bergegas menuju ke arah dimana Noah duduk menunggu aku.

Aku mengeluh seketika~

"kan aku dah agak dah ,kau pergi mana lagi Noah! kenapa lah degil sangat budak nie." omel ku sendiri sambil mata tidak henti mencari kelibat Noah.

tanpa berlengah lagi aku berpusing satu Mall mencarinya.

"ya Allah, Noah kau pegi mana ni..cubalah kalau sehari tak bagi aku pening! huh~ just calm down Hafiz...dia tak lari mana pun." omel ku lagii.

Setelah lama aku berpusing pusing seperti orang hilang isteri nampaknya..tanpa ku sedar ada seorang budak lelaki bersama seorang perempuan yang cukup lain bagi ku,disebabkan pakaian nya itu memang dapat menggugat iman siapa sahaja termasuk aku yang masih lemah ini.

aku mengucapkan istigfar berkali kali..sambil menundukkan pandangan ku terhadap perempuan tadi.

"abang!!" jerit seseorang.

aku menoleh~

''huh..rupanya budak lelaki tu adalah Noah. tapi kenapa dengan perempuan tu?" tanya ku pada diri sendiri.

''abang nasib baik ada akak ni taw! kalau tak mesti Noah akan sesat hehe."

''hurmm, thanks sebab teman Noah." ucapku sambil melihat ke arah Naoh tanpa melihat susuk tubunya yang masih diam berdiri.

''hal kecil je nie..orang lain pun boleh tolong dia kalau saya takde." balas peempuan tersebut.

aku hanya mengganguk tanda setuju.

"Noah jom balik." ajak ku kepada Noah. Takkan nak berlama lama pulak dengan minah ni,nanti muncul fitnah pula.

"okey!"

Hati Yang Ikhlas ✓Where stories live. Discover now