"umi.. Awalnya nak balik?" Liya berdiri di tepi Hafiz. Nak hantar ke Airport lah jawabnya.
Hafiz memang mengada ! Patutlah suka suka ajak jumpa, rupanya hantar umi. Cubalah cakap tu biar terus terang. Suka buat suspend!
"alah, kamu macam tak kenal umi.. Dekat butik siapa nak jaga? dah dekat rumah tu tinggal Afirah sorang. Mana lah umi nak tinggalkan dia. Banyak lagi kerja dekat sana Liya. InsyaAllah masa nikah kamu, umi datang lagi ya." pujuk Datin Aminah lembut sebelum berpelukan dengan Liya.
"hm, yelah. Baik baik taw umi. Take care." ucap Liya sebelum pelukan di leraikan.
"bye Risha.. Jumpa nanti." pelukan disambut pula oleh Arisha.
"ya.. Jaga diri kau tu."
"hehe, kau pun lah.."
"bye Noahh.. Hm, rindulah kak Liya nanti." rambut Noah diusap lembut.
"bye kak Liya.. Nanti kita jumpa lagi!" balas Noah girang.
Liya hanya mengangguk.
"umi..jangan risau hal seterusnya, nanti Hafiz settlle kan. Take care. Doakan semuanya berjalan dengan lancar ya." celah Hafiz pula sebelum mengucup tangan umi nya.
"ya, insyaAllah. Pastikan jadi ya. Umi tak nak dengar apa apa berlaku taw." pesan Datin Aminah tegas.
"ya umi.."
Liya dan Hafiz menghantar mereka. Tangan di lambai.
Liya tersenyum kecil melihat umi nya. Hm, apa lepas ni?
"jom" ajak Hafiz kemudian pergi.
Liya berlari kecil mengejar Hafiz. Kalau ye pun, jangan lah jalan cepat. Hadoii.
Dua dua masuk ke dalam perut kereta masing masing.
mesej di buka.
Hafiz
Thanks tolong hantar umi, esok aku ambil kau lepas zohor. Lambat tinggal.Suka hati dia je nak arah arah aku. Ingat aku ni apa? Belum halal ok!
Ya.. Tahu.
---
Pantas tangan memandu pulang ke rumah. Banyak kerja lagi nak urus. Kelmarin pun kemas ttak siap lagi.
"assalamualaikum." kasut di tanggalkan.
"waalaikumussalam, hah balik pun. Dah hantar mak mertua ke?" soal ibu.
"dah ibu.." balas Liya lalu duduk berehat di sofa.
"hah Liya." sergah aunty Miya. Sara turut dipapah turun.
"eh, aunty..."
"dari mana?" soal aunty Miya. Sara sudah pun berlari lalu duduk di tepi Liya. Manja.
"baru lepas hantar mak mertua." balas Liya kemudian tersenyum senget.
"amboi, dah panggil mak mertua ya. Macam rapat je kamu berdua. Dah kenal ke?" soal aunty Miya lagi.
"err.. Liya, entah aunty. Nampak nya macam tu lah.." balas Liya malu.
"halah, baguslah kalau macam tu.. kan Lina kan."
Puan Lina hanya tersenyum.
"aunty bila nak balik?" soal Liya.
YOU ARE READING
Hati Yang Ikhlas ✓
Romanceبِسْــــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ (complete) Gadis yang menginginkan sebuah kehidupan bahagia. Namun nasib tidak menyebelahi hidunya. Jauh dari keluarga tercinta. 𝒑𝒆𝒓𝒍𝒖𝒌𝒂𝒉 𝒂𝒌𝒖 𝒃𝒆𝒓𝒖𝒃𝒂𝒉?" -Liya Azzara 𝒌𝒂𝒖 𝒋𝒂...