Chapter 7 ♡'・ᴗ・'♡

13 5 0
                                    

𝒕𝒖𝒕...𝒕𝒖𝒕..
Berdering kuat telefon Liya minta diangkat.
Liya berlari ke arah telefonnya yang bising itu...tiba sahaja ,Liya menekan butang hijau.

"Hello?" Sapa Liya ...

"Hye...ini Cik Liya Azzara ke?" Tnya orang dalam panggilan tersebut.

"ye..saya kenapa?"

"kami daripada pihak Butikflowersha, tahniah! Kerana Cik berjaya dipilih untuk menjadi salah satu dari ahli Butik ini...Cik boleh datang esok dan start bekerja !" Balas orang dalam panggilan tersebut dengan nada gembira.

"wahh betul ke ni..Terima kasih sangat sangat!"

"ye Cik sama sama" balas orang itu lagi dan menamatkan panggilan.

Liya merasa gembira kerana berjaya untuk mencari kerja. Liya menuju ke biliknya.
" ya Allah ...tak sangka aku diambil bekerja...syukur alhamdulillah" jerit Liya .Sudah pasti dia seronok.Dia ingin menyara hidup nya sendiri ,dia tak nak susah kan abangnya lagi.

-----
"Hai Cik Liya ...happy nampak!" Sapa Ika.

"haii...of course Liya happy! Akak tau tak Liya dah dapat kerna taw,"

"wahh,tahniah Liya...Liya dapat kerja kat mana?" Tnya Ika dengan penuh senyuman.orang happy mestilah kita pun akan turut happy juga.

"Liya dapat kerja kat Butikflowersha tuuu!"

"wah alhamdulillah...Liya untung taw sebab dapat kerja kat Butik tu...bukan calang calang orang yang dapat kerja kat sana"

"ye ke kak? .." rasa takut hadir dalam diri Liya sebaik sahaja dia teringat akan temuduga hari itu.

"ha'ah...masa temuduga tu tak ramai kan yang hadir...sebab dorang takut ler tu nak berdepan dengan Datin Aminah ...sapa tak kenal dengan orang tegas nak mati tu huh!" Kata Ika .

"hahahaha....habis lah Liya kalau macam nie,harap sabar jelah layan Datin tu "

"tulah ..haihh,demi untuk diri sendiri ..Liya terima jelah" balas Liya sambil meneguk rakus air sejuk yang baru sahaja diambil nya dari peti ais.

------
"adikk! Cam mna temuduga haritu?" Tnya Aqil,yang melihat ke arah tv .

"okey jer..tapi serius seram gila bila berdepan dengan Datin tu"

"Hahahaha baru kau taw..tulah ,suruh kerja kat abang..bnyak alasan!"

"Bukan taknak abang ,tapi Liya tak pandailah buat kerja kejra macam tu...not my taste"

"elehh...jadi dapat tak kerja?" Tnya Aqil .

"hehe...of course dapat!! dah tadi dari pihak sana call Liya!"

"lahh,tahniah erk!..nanti kerja rajin rajin.kalau pasal Datin tu,buat cara normall je..dia juga manusia" pesan Aqil kepda adiknya. Tahulah dia perangai adiknya yang belum reti nak kerja.

"Okey...bye abang,gdnight"

------
seperti biasa..Liya akan bangun awal,dan bersiap siap untuk memulakan first day nya untuk bekerja.
Liya memakai pakaian, blouse labuh serta tudung dan niqab nya yang berwarna pink pudar.

"Morning Ika..."sapa Liya sambil memasukkan makanan kedalalam mulutnya.

"Eh,selamat pagi juga Liya.." blas Ika yang dari tadi masih menghidangkan sarapan untuk Tuan Aqil.

Selesai sarapan...Liya menuju ke kereta milik abangnya. Dia belum ada duit lagi nak beli kereta...hurm:)

"hati hati Cik Liya...goodluck taw! Pesan Ika dengan lambaian dari arah pintu depan.

Hati Yang Ikhlas ✓Where stories live. Discover now