Burung mulai berkicauan,matahari pula sudah semakin naik....seorang gadis masih membuta di tempat tidur miliknya.
𝐓𝐨𝐤 𝐭𝐨𝐤...
"Liya!!" Jerit Puan Lina,iaitu ibu kepada Liya."Yes ibu,what?!" teriak Liya dalam keadaan mata masih tertutup.
"Liya...dah nak tengah hari niii,tak bangun bangun lagi ke?"tanya Puan Lina.
Liya kemudian menggosok matanya sambil melihat ke arah jam.
"the hell? dah nak pukul 12:00!!...habislah akuuu!" Jerit Liya kaki terus berlari menuju ke bilik air.
Puan Lina hanya menggelengkan kepala kemudian turun semula kebawah.
"betuahh betul anak aku sorang nie hurh." Bisik hati Puan Lina.
"ibu...akak dah bangun eh?" Tanya Lara,iaitu adik Bongsu Liya.
"Hmph, baru bangun Ra...Ntah nak jadi apalah kakak kamu tu." Jawab Puan Lina.
"ohh...hmph,kita doa jelah bu...."
"Ni hahh! Akak kau yang sorang lagi tu mana?"tanya Puan Lina sambil mengemas dapur yang bersepah itu.
"Alah bu...akak Farah tu macam biasalah,dekat ruang membaca dia..."jawab Lara sambil jari sibuk menyentuh handphonenya.
"Hah,yelahh"
-----
Selepas beberapa minit kemudian,muncul lah Liya dalam keadaan yang sudah bersiap untuk keluar. Dengan menggunakan pakaian yang boleh menggugat para iman ajnabi."Hai Ra! Mana Farah ngan Ibu?" Tanya Liya.
"Farah ada jer dekat sana...Ibu pula tu hah dekat dapur." Tunjuk Lara.
"Akak ni nak pegi mana pula?" soal Lara. Mata menoleh ke arah kakak nya.
"Akak nak lepak dengan kawan...Lara bagitahu Ibu taw....bye!akak gerak dulu"
"Yelah akak,hati hati."pesan Lara.
------
Liya dan dua orang sahabat nya pun bertemu di sebuah restaurant.
"Wehh Liya,semalam kau pergi tempat tu lagi eh?" Tanya Zara,iaitu sahabt baik Liya."ha'ah...kenapa?"balas Liya sambil menghirup minuman yang baru sahaja dihidangkan.
"tak lah, aku just risau kan kau jer."
"Ha'ah Liya...dah dah lah pegi tempat tu...nanti kalau ada apa apa terjadi kat kau hah!"sampuk sahabat Liya yang sorang lagi iaitu,Qila.
"hrmm,tak ade apa apa pun lah yang nak di risau kan...ak pandai jaga diri ak sendiri."
jawab Liya. Malas."kan aku dah cakap Liya nie keras kepala sangat kalau kena tegur ..heih apalah nasib" Bisik hati Zara.
"Weh korang! korang ada nampak tak dekat IG sekrang nie,ada sorang lelaki yang popular dowh." Jerit Qila,sambil menunjukkan gambar lelaki tersebut.
"dorang kata dia nie,seorang guru...dekat sekolah tu dah ramai yang sibuk crush kan dia...haih mengarut betul lah zaman sekarang nie." Sambung Qila lagi.
"eleh,acah je mamat tu!" Jawab Liya.
Dalam hati Liya sebenarnya ada juga memuji ketampanan lelaki itu."Dah..dah la kau sibuk beb...baik kau sibukkan sikit dengan kerja kau sekarang nie,tak pasal pasal kejab lagi kena call suruh datang kerja." Balas Zara.
Hahahahah" gelak mereka bertiga.
Beberapa saat kemudian...
"Weh betul dowh apa kau kata Zara....Boss aku tengah Call nie,haih habis aku kejab lagi...bye! Korang ak gerak dulu,pape roger!!" Kata Qila,lalu bergegas ke arah parking keretanya.
YOU ARE READING
Hati Yang Ikhlas ✓
Romanceبِسْــــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ (complete) Gadis yang menginginkan sebuah kehidupan bahagia. Namun nasib tidak menyebelahi hidunya. Jauh dari keluarga tercinta. 𝒑𝒆𝒓𝒍𝒖𝒌𝒂𝒉 𝒂𝒌𝒖 𝒃𝒆𝒓𝒖𝒃𝒂𝒉?" -Liya Azzara 𝒌𝒂𝒖 𝒋𝒂...