chapter 50 |Ending

65 2 2
                                    

Bagasi ditarik lembut sebelum pasangan tersebut melangkah masuk ke dalam Airport.

Liya elok menggunakan pakaian labuh berwarna peach serta tudung dan purdah. Hafiz turut memakai baju bercolour sama.

Flash back~

"awak! Saya dah Iron baju colour peach. Pakai je lah." rengek Liya. Tak puas hati.

"kenapa iron colour tu. Abang tak biasa lah, heih." balas Hafiz yang turut tak nak mengalah.

"okey, fine. Awak guna lah baju mana mana yang sesuai. Saya dah penat gosok baju tu, then semuanya sia sia je." Liya pantas keluar daripada bilik. Merajuk ya. Tak tahulah kenapa dia nak pakai baju yang sedondon. Pelik bhai.

Hafiz mengalah. Tangan Liya pantas ditahan.

" yelah. Kenapa kuat merajuk ni hah? saya gurau je lah. Takpa, nanti abang guna. Thanks sayang." pujuk Hafiz lembut.

Liya tak tahan dengan semut. Terlalu sweet ya suami kita. Hah, itu yang buat pelik aku bertambah. Setahu aku, Hafiz tak macam ni taw. Dia lagi sombong bagaikan tak nak layan aku. Tiba tiba je bertukar sweet bagaikan gula.

Aku tak rasa ini Hafiz yang aku kenal.

Done Flash back ~

----
"sayang. Dah bagi tahu ibu dengan abah ke? kita dah nak pergi?" soal Hafiz. Bahu Liya dipeluk erat. Sebelum mereka berjalan seiringan untuk masuk ke dalam pesawat yang akan berlepas.

"dah. Ibu kata hati hati, jaga diri, jaga suami, jangan leka dengan tanggungjawab. Hormat umi dekat sana, kalau rindu call, call je." ucap Liya pantas. Hehe, amek kau.

Hafiz blur. Apa benda dia cuba cakap ni.

"hm, yelah." balas Hafiz, acuh tak acuh.

Liya duduk bersebelahan dengan Hafiz.

Dulu, aku selalu duduk sorang. Pulang balik, naik pesawat yang sama. Alone, lonely. Then now? aku ada peneman? Duduk bersebelahan dengan mahram. Uwu nampak tak aturan Allah tu macam mana? sweet bhai.

"sayang. Kalau abang tertidur sorry tau." ujar Hafiz secara tiba tiba. Tak tahu dah kenapa.

Liya merasa hairan dan pelik. Kenapa Hafiz kata macam tu? ish, jangan fikir yang bukan bukan lah Liya..

"sayang, kalau satu hari nanti.. Abang tak dapat nak hidup bersama dengan sayang. Sayang boleh terima ke?" soal Hafiz lagi. Dia sendiri tak faham kenapa dia nak sebut ayat macam ni. Mata memandang ke arah Liya.

Liya terkaku buat seketika. Kenapa dengan Hafiz? Tolonglah jangan apa apa yang berlaku.

"awak. Kenapa tanya benda yang pelik macam ni. Dah lah awak.. Saya tak suka." balas Liya perlahan. Tagan Hafiz disentuh.

Liya takut. Soalan Hafiz terngiang ngiang di kepala.

"hm."

Pesawat berlepas.

----
"awak!!!" teriak Liya kuat. Hafiz yang berlumuran darah di pandang. Liya rebah. Pantas kepala Hafiz dipeluk lembut.

"awak.. Hiks, tolong lah jangan tinggalkan saya. A-abang please!!" ambulance datang dengan pantas kemudian mengangkat Hafiz yang tidak menyedarkan diri masuk ke dalam.

Liya menangis teresak esak. Tiada kata yang mampu keluar! Hafiz, dilanggar tepat depan matanya sendiri. Ya Allah ujian apa pula kali ini.

---
"abang!" panggil Liya lalu tercungap cungap mencari nafas.

Hati Yang Ikhlas ✓Where stories live. Discover now