chapter 19 ♡'・ᴗ・'♡

10 3 0
                                    

(flashback Hafiz pov)

tibalah hari yang dimana aku akan bergerak ke luar negara disebabkan kerja kursus bersama adikku Noah.

"abang cepattlah! nanti tinggal pulak." jerit Noah tidak sabar.

"ish, sabar boleh tak! abang tengah packing barang nie.." balas ku sambil menggelengkan kepala.

selesai sahaja mempacking barang, aku memulakan perjalanan ke lapangan terbang.

-----

kami berdua menunggu perjalanan yang begitu jauh sambil sambil aku membaca buku untuk menghilangkan rasa bosan. itulah rutin harian ku apabila berada dalam keadaan bosan. Tidak ramai sebenarnya lelaki seperti aku..bukan nak berlagak tapi itulah hakikat nya.

beberapa jam perjalanan ke lokasi yang berbeza, Tibalah untuk aku dan Noah sampai ke tujuan. kami masuk ke seuah kereta khas untuk penumpang. kami menuju ke lokasi yang aku rindui.

sampai sahaja aku di lokasi tersebut,aku tersenyum sendiri..sudah hampir 2 tahun aku tidak balik ke tempat asal ku. perasaan rindu yang mendalam membuak buak untuk melihat keadaan keluarga.

-----
"Assalamualaikum umii!'' sapa Noah sambil berlari mendapatkan susuk tubuh datin Aminah.

"Allahu Akhbar!" latah datin Aminah.

"SURPRISE!" teriak ku bersama Noah.

"ya Allah betuah betul korang berdua nie..kenapa balik tak bagitahu umi hah?" marah datin Aminah.

"hehe, maaf umii kitorang cuma nak buat umii happy jer." balas ku. rasa bersalah pulak buat macam ni...ni semua idea angah! takpe...ada ubi ada batas,ada hari aku balas, kau tunggu angah! omel ku dalam hati.

"umi..yang lain mana?" tanya ku hairan, sepi betul rumah nie..besar bukan main heh.

"dorang kerja harini...angah shif malam so lambat balik lah tu, si Arisha pulak umi suruh tolong jagakn butik." terang datin Aminah.

"lah ye ke.. baru dorang tahu betapa penatnya cari nafkah untuk diri sendiri.." perli ku. macam tak biasa dengan karenah dua beradik tu...asyik nak rehat jer 24 jam.

"along naik atas dulu umi...nanti along sembang lagi ye.." balas ku,kemudian menuju ke bilik.

-----

selepas beberapa jam aku berehat..aku memutuskan untuk pergi ke pantai berdekatan.

"umi..along keluar dulu !" beritahuku tidak ingin umi risau.

aku menggunakan kereta ku yang memang sudah tersedia di sini...aku memandu dengan hati hati menuju ke lokasi 'pantai'

tibanya di pantai...aku kemudian mencari tempat yang sepi,oleh kerana aku lebih menyukai bersendirian. aku datang pun cuma nak ambil udara..jadi tenang sikit otak yang dah lama serabut ni.

"umi betul betul nak aku khawin ke? kenapa semua orang asyik suruh aku ada isteri hah?jumpa orang je mestii tanya aku dah berpunya ke belum? SERABUTLAH!" omel ku sndiri. naik rimas hari hari macam nie.

hari sudah smakin gelap. aku menuju balik ke kereta dan memulakan perjalanan ke rumah umi semula.

------
Assalamualaikum"sapa ku lalu masuk ke dalam rumah.

"waalaikumussalam,hah long baru nampak! tadi kau pegi mana?' tanya Arisha yang duduk makan bersama umi.

"adaalh aku jalan jalan tadi,kau nie sibuk je kerja..gi makan lah,tak yah nk  banyak tanya." Balas ku pening. Arisha suka sibuk hal aku..itu buat aku rimas rasanya! Huh

Hati Yang Ikhlas ✓Where stories live. Discover now