Pukul 10 pagi, Liya akan bergerak menuju ke rumah Datin Aminah.
Liya membuka telefonnya sementara jam pasih pukul 9.
Liya membuka status Arisha.
(gambar lapangan terbang)
𝑺𝒆𝒎𝒐𝒈𝒂 𝒔𝒆𝒍𝒂𝒎𝒂𝒕 𝒔𝒂𝒎𝒑𝒂𝒊 𝒔𝒂𝒏𝒂Aku memandang pelik. Jangan cakap, Hafiz dah balik. Hurmm~
"eh asal kau sedih nie Liya, biarlah dia nak buat apa pun..itu kan urusan dia." monolog Liya dalam hati.
Tanpa aku sedar jam sudah menunjuk pukul 10. Aku bergegas memandu ke rumah Datin Aminah.
----
Setibanya di sana, aku mengetuk pintu.Seseorang membuka.
" assalamualaikum umi.. "sapa ku lalu memeluk tubuh Datin Aminah." waalaikumussalam, Liya jemput masuk, Macam tak biasa pulak."balas Datin Aminah mesra.
" hehe, Noah mana umi? "soal Liya.
" ada tu hah dekat Arisha.. Bosan katanya, yelah tadi baru je lepas hantar Hafiz balik.
"owh!"
"akak!!" Jerit Noah dari arah tangga.
"baik baik turun tu sayang, nanti jatuh!" pesan Datin Aminah risau.
"hai Noah!" sapa Liya kepadanya.
"haii, kakak Liya Noah dah takde kawan lah macam ni.. Abang Hafiz dah balik." jawab Noah dengan riak sedih.
"alolo, tak pe kakak ada! Kalau Noah nak jalan jalan, kakak teman ye." balas Liya seperti memujuk.
"ni, Umi dah nak gerak. Liya kalau ad apa apa call je umii."
"baiklah." balas Liya lalu menghantar Datin Aminah sampai di depan pintu rumah.
"Arisha, cepat!" teriak Datin Aminah.
"ya!"
"takecare Arisha, nanti ada masa kita sembang boleh?" soal Liya.
"boleh je weh, takecare too." balas Arisha lalu berlari masuk ke dalam perut kereta.
Liya menutup pintu rumah.
"Noah dah makan?" soal Liya prihatin.
"belum, tadi masa sarapan je makan." jawab nya sambil tersengih.
"jom akak masak!" aku berperang di dapur sementara Noah, duduk bermain di ruang tamu.
-----
"Noah meh makan." ajak ku.'yeay!!"Noah makan dengan berselera sekali.
Usai makan Liya membawa Noah duduk rehat di ruang tamu.
Liya membuka TV lalu memasang kan saluran cartoon.
"Noah, abang Hafiz balik Malaysia eh?"soal ku ingin tahu
" ha' ah, oh ya! Tadi kan akak.. Abang Hafiz ada bagi tahu Noah sesuatu." balas Noah.
" dia bagi tahu apa? "
*flash back*
"𝘕𝘰𝘢𝘩 𝘴𝘶𝘬𝘢 𝘵𝘢𝘬 𝘣𝘪𝘭𝘢 𝘬𝘢𝘬𝘢𝘬 𝘓𝘪𝘺𝘢 𝘫𝘢𝘨𝘢 𝘕𝘰𝘢𝘩?" 𝘚𝘰𝘢𝘭 𝘏𝘢𝘧𝘪𝘻"𝘴𝘶𝘬𝘢 𝘴𝘢𝘯𝘨𝘢𝘵!!..𝘬𝘢𝘬𝘢𝘬 𝘓𝘪𝘺𝘢 𝘵𝘶 𝘥𝘢𝘩 𝘭𝘢𝘩 𝘤𝘢𝘯𝘵𝘪𝘬, 𝘣𝘢𝘪𝘬 𝘱𝘶𝘭𝘢𝘬 𝘵𝘶." 𝘑𝘢𝘸𝘢𝘣 𝘕𝘰𝘢𝘩 𝘱𝘦𝘵𝘢𝘩.
"𝘺𝘦 𝘬𝘦?"
"𝘩𝘢'𝘢𝘩 𝘭𝘢𝘩𝘩! 𝘈𝘣𝘢𝘯𝘨 𝘯𝘪 𝘯𝘢𝘱𝘢?" 𝘚𝘰𝘢𝘭 𝘕𝘰𝘢𝘩 𝘴𝘦𝘮𝘶𝘭𝘢.
YOU ARE READING
Hati Yang Ikhlas ✓
Romanceبِسْــــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ (complete) Gadis yang menginginkan sebuah kehidupan bahagia. Namun nasib tidak menyebelahi hidunya. Jauh dari keluarga tercinta. 𝒑𝒆𝒓𝒍𝒖𝒌𝒂𝒉 𝒂𝒌𝒖 𝒃𝒆𝒓𝒖𝒃𝒂𝒉?" -Liya Azzara 𝒌𝒂𝒖 𝒋𝒂...