Chapter 43 ♡'・ᴗ・'♡

12 2 0
                                    

"akak! Cepat lah. Hm, semalam bukan main ingatkan Lara jangan lambat lah apalah. Last Last dia yang lambat." bebel Lara. Badan letih bersandar di tepi kereta.

"hish, sabarlah. Tak lari mana pun lah buku tu." balas Liya sebelum enjin kereta dihidupkan.

Dengan bacaan doa, kereta berluncur dengan laju.

"lepas pergi popular book nanti teman akak eh." pinta Liya. Mata tekun melihat ke depan.

"hm. Yalah." jawab Lara dua patah. Malas nak ambil tahu. Yang penting buku harian kena ada hehe.

"jangan lambat beli buku. Akak takda masa. Lewat tinggal je." pesan Liya mendatar. Saja nak buat buat garang sikit haha.

"ergh, takda masa lah! Lara pilih buku kejab je. Bukan macam akak. Kalau boleh sampai setahun tak keluar keluar." perli Lara pula.

Liya hanya menjeling adiknya sekilas. Apa apa jelah.

----
Setibanya ddi popular. Liya hanya duduk di salah satu kerusi yang berdekatan dengan kedai tersebut. Malas nak ikut masuk. Entah entah malam baru keluar.

Liya hanya diam menunggu. Handphone menjadi pilihan untuk di mainkan.

Liya menghantar sebuah mesej kepada seseorang.

Hafiz
Assalamualaikum awak, sorry saya mungkin lewat sampai. Saya temankan orang nak beli buku. Saja nak bagi tahu, takut awak tertunggu tunggu pulak.-Liya

Mesej dihantar.

Beberapa mint kemudian, mesej tersebut sudah terbalaas.

Hafiz
Waalaikumussalam, okey.

"lelaki. Mana pernah nak balas mesej panjang." sindir Liya lalu mengeluh buat seketika.

"hai akak!" sergah Lara yang baru sahaja muncul.

"huh. Dah ke? cepat juga Lara beli." soal Liya pelik. Hush, tak pernah pernah nampak orang masuk populer beli buku secepat ni. Adik aku biar betul. Dia ambik je ke.

"hehe, biasalah. Lara malas nak tunggu lama lama, sebab nanti banyak pulak buku yang Lara nak beli. Mata ni tak boleh nak tengok buku banyak, nanti asyik nak beli je." jelas Lara kemudian tersengih kecil.

"hm, jom."

----
"akak ni nak pergi mana lagi?" soal Lara bingung. Heih, kita nak balik baca buku pun tak senang.

"ish, sabar lah kejab. Akak nak jumpa seseorang ni. Lara tunggu dalam kereta je. Jangan pergi mana. Baca je buku tu." pesan Liya. Mata sibuk melihat location yang telah dihantar oleh Hafiz tadi.

Tiba sahaja, Liya mencapai handbeg miliknya. Lalu menutup pintu kereta.

Eip,

Kereta di buka semula.

" apa? "soal Lara. Tangan sibuk memeriksa novel yang baru sahaja terbeli tadi.

"kunci pintu ni dan call akak kalau ada apa apa, jangan keluar eh. Akak kejab je." tanpa mendengar balasan dari Lara, pintu terus dtutup rapat.

Kaki melangkah ke arah meja yang terdapat sosok tubuh seorang lelaki.

Jantung tak berhenti berdegup kencang.

Hati Yang Ikhlas ✓Where stories live. Discover now