Chapter 25 ♡'・ᴗ・'♡

10 4 0
                                    

Huarghhh~
Liya bangun daripada tidurnya lalu melihat ke arah jam.[5:12a.m.]
Liya masuk ke bilik,bersiap siap untk menunaikan solat.

hari sudah semakin cerah,Liya mengambil beg tangannya dan juga telefon lalu bergegas turun ke bawah.

"eh,selamat pagi Liya.." sapa Ika maid di situ.

"selamat pagi juga kak." Balas Liya lalu duduk di salah satu kerusi.

"kak,harini Liya kena kerja awal taw..nanti bagitahu abang Akil kalau dia cari Liya."
pesan ku sambil mengunyah mee .

"habiskan makan tu dulu baru cakap, yelah nanti Ika bagitahu dekat Tuan ye."

"okey,thnkyou.."

beberapa minit bersarapan,Liya memakai dua pasang kasut..kemudian melangkah menuju ke sebuah kereta.

Dalam perjalanan ke kerja, aku teringatkan pesan Datin Aminah tempoh hari.

*flashback*
𝘢𝘬𝘶 𝘮𝘢𝘬𝘢𝘯 𝘮𝘢𝘬𝘢𝘯𝘢𝘯 𝘳𝘪𝘯𝘨𝘢𝘯 𝘴𝘢𝘮𝘣𝘪𝘭 𝘮𝘦𝘯𝘰𝘯𝘵𝘰𝘯 𝘵𝘷.
𝘵𝘦𝘭𝘦𝘧𝘰𝘯 𝘬𝘶 𝘣𝘦𝘳𝘥𝘦𝘳𝘪𝘯𝘨 𝘮𝘪𝘯𝘵𝘢𝘢 𝘥𝘪𝘢𝘯𝘨𝘬𝘢𝘵.

𝘠𝘦 𝘩𝘦𝘭𝘭𝘰?" 𝘚𝘢𝘱𝘢 𝘬𝘶 𝘥𝘢𝘭𝘢𝘮 𝘱𝘢𝘯𝘨𝘨𝘪𝘭𝘢𝘯 𝘵𝘦𝘳𝘴𝘦𝘣𝘶𝘵.

𝘢𝘴𝘴𝘢𝘭𝘢𝘮𝘶𝘢𝘭𝘢𝘪𝘬𝘶𝘮 𝘓𝘪𝘺𝘢..𝘮𝘢𝘢𝘧𝘭𝘢𝘩 𝘬𝘢𝘭𝘢𝘶 𝘮𝘦𝘯𝘨𝘨𝘢𝘯𝘨𝘨𝘶 𝘓𝘪𝘺𝘢 𝘴𝘦𝘬𝘢𝘳𝘢𝘯𝘨." 𝘉𝘢𝘭𝘢𝘴 𝘰𝘳𝘢𝘯𝘨 𝘪𝘵𝘶.

𝘞𝘢𝘢𝘭𝘢𝘪𝘬𝘶𝘮𝘶𝘴𝘴𝘢𝘭𝘢𝘮,𝘦𝘩 𝘶𝘮𝘪...𝘢𝘭𝘢𝘩 𝘵𝘢𝘬 𝘮𝘦𝘯𝘨𝘨𝘢𝘯𝘨𝘨𝘶 𝘱𝘶𝘯." 𝘒𝘢𝘵𝘢 𝘬𝘶 𝘥𝘦𝘯𝘨𝘢𝘯 𝘭𝘦𝘮𝘣𝘶𝘵.

𝘬𝘦𝘯𝘢𝘱𝘢 𝘶𝘮𝘪 𝘤𝘢𝘭𝘭? 𝘈𝘥𝘢 𝘢𝘱𝘢 𝘢𝘱𝘢 𝘬𝘦?"𝘴𝘰𝘢𝘭 𝘬𝘶 𝘩𝘢𝘪𝘳𝘢𝘯.

𝘔𝘢𝘤𝘢𝘮 𝘯𝘪,𝘣𝘰𝘭𝘦𝘩 𝘵𝘢𝘬 𝘦𝘴𝘰𝘬 𝘯𝘢𝘯𝘵𝘪 𝘓𝘪𝘺𝘢 𝘬𝘦𝘳𝘫𝘢 𝘥𝘦𝘬𝘢𝘵 𝘉𝘶𝘵𝘪𝘬? 𝘚𝘦𝘣𝘢𝘣 𝘬𝘢𝘮𝘪 𝘦𝘴𝘰𝘬 𝘢𝘥𝘢 𝘩𝘢𝘭 𝘴𝘦𝘬𝘦𝘭𝘶𝘢𝘳𝘨𝘢..𝘫𝘢𝘥𝘪 𝘓𝘪𝘺𝘢 𝘵𝘢𝘬 𝘱𝘢𝘺𝘢𝘩 𝘴𝘶𝘴𝘢𝘩 𝘴𝘶𝘴𝘢𝘩 𝘯𝘢𝘬 𝘫𝘢𝘨𝘢 𝘕𝘰𝘢𝘩 𝘦𝘴𝘰𝘬, 𝘵𝘢𝘱𝘪 𝘶𝘮𝘪 𝘤𝘶𝘮𝘢 𝘯𝘢𝘬 𝘓𝘪𝘺𝘢 𝘵𝘦𝘯𝘨𝘰𝘬𝘬𝘢𝘯 𝘉𝘶𝘵𝘪𝘬 𝘵𝘶 𝘴𝘢𝘫𝘢,𝘣𝘰𝘭𝘦𝘩 𝘬𝘢𝘯?"𝘴𝘰𝘢𝘭 𝘋𝘢𝘵𝘪𝘯 𝘈𝘮𝘪𝘯𝘢𝘩.

𝘐𝘯𝘴𝘺𝘢𝘈𝘭𝘭𝘢𝘩 𝘣𝘰𝘭𝘦𝘩 𝘫𝘦 𝘶𝘮𝘪..𝘫𝘢𝘥𝘪 𝘦𝘴𝘰𝘬 𝘓𝘪𝘺𝘢 𝘱𝘦𝘳𝘨𝘪 𝘉𝘶𝘵𝘪𝘬 𝘭𝘢𝘩 𝘯𝘪 𝘬𝘢𝘯."

𝘠𝘦 𝘓𝘪𝘺𝘢 𝘫𝘶𝘴𝘵 𝘱𝘦𝘳𝘨𝘪 𝘉𝘶𝘵𝘪𝘬..𝘬𝘢𝘭𝘢𝘶 𝘵𝘢𝘬 𝘴𝘪 𝘏𝘢𝘧𝘪𝘻 𝘯𝘪 𝘩𝘢𝘩 𝘺𝘢𝘯𝘨 𝘴𝘶𝘳𝘶𝘩 𝘬𝘢𝘮𝘪 𝘴𝘦𝘮𝘶𝘢 𝘢𝘮𝘣𝘪𝘭 𝘤𝘶𝘵𝘪,𝘵𝘢𝘬𝘯𝘺𝘢 𝘶𝘮𝘪 𝘯𝘢𝘬 𝘤𝘶𝘵𝘪 𝘴𝘦𝘩𝘢𝘳𝘪..𝘬𝘦𝘳𝘫𝘢 𝘥𝘢𝘩 𝘣𝘦𝘳𝘭𝘢𝘮𝘣𝘢𝘬 𝘭𝘢𝘬 𝘵𝘶,𝘩𝘦𝘪𝘩 𝘮𝘢𝘤𝘢𝘮 𝘮𝘢𝘤𝘢𝘮 𝘱𝘦𝘳𝘢𝘯𝘨𝘢𝘪 𝘯𝘺𝘢." 𝘑𝘦𝘭𝘢𝘴 𝘋𝘢𝘵𝘪𝘯 𝘈𝘮𝘪𝘯𝘢𝘩 𝘢𝘨𝘢𝘬 𝘴𝘵𝘳𝘦𝘴𝘴 𝘥𝘪 𝘴𝘪𝘵𝘶.

𝘏𝘢𝘩𝘢,𝘵𝘢𝘬𝘱𝘦𝘭𝘢𝘩 𝘶𝘮𝘪..𝘣𝘢𝘩𝘢𝘨𝘪𝘢𝘯 𝘬𝘦𝘳𝘫𝘢 𝘶𝘮𝘪 𝘫𝘢𝘯𝘨𝘢𝘯 𝘳𝘪𝘴𝘢𝘶 𝘯𝘢𝘯𝘵𝘪 𝘓𝘪𝘺𝘢 𝘵𝘰𝘭𝘰𝘯𝘨 𝘴𝘦𝘵𝘵𝘭𝘦 𝘬𝘢𝘯." 𝘉𝘢𝘭𝘢𝘴𝘬𝘶 𝘶𝘯𝘵𝘶𝘬 𝘮𝘦𝘯𝘦𝘯𝘢𝘨𝘬𝘢𝘯 𝘴𝘪𝘬𝘪𝘵 𝘬𝘦𝘳𝘪𝘴𝘢𝘶𝘢𝘯 𝘋𝘢𝘵𝘪𝘯 𝘈𝘮𝘪𝘯𝘢𝘩.

Hati Yang Ikhlas ✓Where stories live. Discover now