♡︎hati ke hati♡︎
Pagi yang cerah...
seorang gadis hanya melihat ke arah siling yang putih
huh~ keluh Liyabila saya boleh keluar?" Tnya Liya yang masih terlentar diatas katil hospital.
"Cik mungkin boleh keluar petang ni.." balas doktor yang baru sahaja selesai memeriksa keadaan Liya.
"hurm..terima kasih"
"ye, saya keluar dulu"
𝚋𝚎𝚋𝚎𝚛𝚊𝚙𝚊 𝚜𝚊𝚊𝚝 𝚔𝚎𝚖𝚞𝚍𝚒𝚊𝚗..
𝒕𝒐𝒌...𝒕𝒐𝒌
"Kau dah sihat ke?" Tnya Hafiz yang baru datang unguk melawat keadaan Liya. Risau" itulah kenapa Hafiz terpaksa datang.
"hum dah!" Balas Liya tanpa menoleh ke arah Hafiz...Liya masih malu bila diingatkan pada hari yang dimana Hafiz melihat akan wajah nya. Tak tahulah kenapa!
"dah sarapan?" Hafiz mendekati Liya.
"Belum.."
"nah aku ada bawa makanan ni...umi yang masak untu kau"
Liya menoleh ke arah makanan tersebut..."hurm" itu sahaja Liya membalas.
"look..awak masih marah ke?" Soal Hafiz lagi.
"tak.."
"maaf..aku memang tak sengaja nak buka, dah memang masa tu emergency sangat!"
kata Hafiz cuba untuk menenang kan hati Liya."ok" itu sahaja yang dibalas Liya.
"awak makan lah.." jemput Hafiz sambil membuka satu persatu makanan itu.
"hurmm.."..Liya sebenarnya masih maluu! Sebab tu dia macam kaku sangat..dah lah Hafiz ni handsome hurm cair aku"
"Liya please..makan!"
Liya hanya diam..badannya terasa sangat letih untuk digerakkan...
memegang sudu sahaja sudah bergetar!"haih...tak pe, meh sini sudu tu..biar aku suap kau!"
"what, aku tak salah dengar ke? Dia nak suap aku??? Oh God!
Bisik Liya...muka nya sudah bertukar menjadi warna merah."are you shy?" Tanya Hafiz...sambil menyembunyikan senyumannya..
geli hati nya bila lihat Liya seperti itu."ermmm"
"cepat nga nga mulut tu...kalau tak-"
"kalau tak ape?" Tnya Liya...huhu berani dah nak bercakap.
"kalau tak aku akan dapat first kiss kau!" Jelas Hafiz tanpa rasa malu...tapi sebenarnya dalam hati siapa yang tahu?!
"erghh, yelah ..." balas Liya lalu membuka mulutnya..
sambil mengunyah makanan Liya sempat menilik satu persatu wajah Hafiz...
sangat handsome! Patut lah ramai orang crush kan dia, ramai yang gila kan dia, pftt !""dah puas tengok muka aku?..tahu lah handsome!"
Liya membuat muka mnyampah..
"dah dah, makan!"
------
Selesai sahaja sarapan..Liya kembali berehat,"bila kau discharge?" Tnya Hafiz.
"petang ni kot,"
"Hurmm, nanti kejab lagi, Arisha datang ..petang nanti aku ambik kau" pesan Hafiz lalu keluar dari bilik Liya.
----
"Haii Liya..."muncul seseorang ..siapa lagi kalau bukan Arisha."hmm.haii" balas Liya sambil tersenyum..
"so, kau okey tak ni?"
"hurm boleh lah sikit sikit...tapi badan aku masih lemas lagi lah"
"Alolo..syian dia, tak pe...banyakkan bersabar ye, kau dah sarapan ke?"
"dah, tadi Hafiz hantarkan makanan.." balas Liya..pasal suap menyuap tu,aku memang takkan cerita lah, malu dowh klau aku citer kat Arisha.
"Lah ye ke?..uwuu abang Hafiz yang teman kan makan kah ni?" Sakat Arisha..hehe gurau dengan Liya je.
"ish..tak lah" jawab Liya, tapi muka dah merah!
-----
Menjelang waktu petang...
Hafiz datang bersama Arisha."dah boleh discharge kan?" Tnya Arisha dekat seorang doktor.
"Ya boleh...Cik Liya masih perlukan rehat ye..and jangan lupa untuk bagi dia makan ubat,"pesan doktor itu kepada Arisha dan Hafiz.
"baik doktor thanks"
Slesai mengatur bil hospital Liya...mereka bertiga kembali pulang ke rumah masing masing...Liya dihantar pulang ke lokasi rumah abangnya.
----
"assalamualaikum," sapa Liya.."waalaikumussalam..eh Cik Liya dah balik...Cik apa khabar?" Tnya Ika dengan senyukan dibibir.
"saya sihat sahaja kak..ermm, abang mana ?"
"alhamdulillah...Tuan Aqil masih dekat kerja dia ...kejab lagi pulang lah tu.
"baiklah...saya nak kebilik dulu ye,"
"Hati hati Cik Liya...have a rest ok!" Teriak Ika,
"alright"
-----
Selepas sahaja menunaikan solat Asar...Liya tertidur sehingga nak dekat maghrib!."Allahu akbar...dah nak maghrib ..huh !" Liya bergegas ke bilik air...untuk membersih kan diri.
azan maghrih berkumandang...Liya mengibarkan sejadah ke arah kiblat..lalu menunaikan solat..
siap sahaja solat, Liya membuka handphone miliknya.
1 𝒄𝒉𝒂𝒕 𝒇𝒓𝒐𝒎 𝒖𝒏𝒌𝒏𝒐𝒘
...
Assalamualaikum, awak dah okey ke? Jaangan lupa makan ubat taw..esok tak yah pergi datang rumah umi, biar aku je jagakan Noah.Aku terkejut...who's that..jangan cakap tu Hafiz!! Dari mana dia dapat number aku ohhhh God!! Really?
Liya tersenyum sendiri...lalu membalas mesej lelaki itu.
𝑴𝒆
dah okey..thanks ingat kan saya 👀
Btw, awak ni siapa?Liya sengaja nak panjangkan lagi chat nya dengan Hafiz haha!
𝚋𝚎𝚋𝚎𝚛𝚊𝚙𝚊 𝚖𝚒𝚗𝚒𝚝 𝚔𝚎𝚖𝚞𝚍𝚒𝚊𝚗..
notification Liya berbunyi menandakan ada chat yang masuk.Liya tersenyum apabila mendapati Hafiz yang membalas chat nya...lalu membuka.
𝑯𝒂𝒇𝒊𝒛👀
takpayah nak tahu aku siapa..aku juga manusia"Liya memutarkan biji matanya..ceyh macamlah aku tak tahu siapa kau, sombong sangat eh? Takpe takpe...
𝒎𝒆
hurm...saya just nak tahu je..kalau awak ni Sebenarnya orang jahat hah!𝑯𝒂𝒇𝒊𝒛
aku tak jahat!𝑴𝒆
kalau awak tak jahat, darimana awak kenal saya?
Dari mana awak dapat number saya?*bluetick
"Eh elehh...dia main blutick blutick pulak...its okeyy, kita tunggu nanti" omel Liya lalu mematikan semula handphone nya...
Selepas sahaja makan malam bersama abang nya...Liya kembali ke bilik lalu bersiap siap untuk solat isyak.
usai sahaja solat, Liya memutuskan untuk berehat..."arhh letih nya ya Allah"
Liya memejamkan matanya..beberapa saat sahaja, Liya sudah dibuai dalam mimpi...
~Tidur lena Liya~-----
𝐝𝐨𝐧𝐞 𝐜𝐩 12
𝐓𝐡𝐚𝐧𝐤𝐲𝐨𝐮 𝐛𝐚𝐜𝐚!!
𝐬𝐨𝐫𝐫𝐲 𝐢𝐟 𝐚𝐝𝐚 𝐭𝐲𝐩𝐨..𝐬𝐞𝐛𝐚𝐛 𝐬𝐚𝐲𝐚 𝐦𝐞𝐦𝐚𝐧𝐠 𝐬𝐞𝐥𝐚𝐥𝐮 𝐬𝐢𝐥𝐚𝐩:)
𝐀𝐧𝐝 𝐬𝐨𝐫𝐫𝐲 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐜𝐢𝐭𝐞𝐫 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐧𝐢 𝐫𝐚𝐬𝐚 𝐛𝐨𝐬𝐚𝐧 𝐬𝐢𝐤𝐢𝐭,𝐬𝐞𝐛𝐚𝐛 𝐬𝐚𝐲𝐚 𝐭𝐚𝐤 𝐚𝐝𝐚 𝐢𝐝𝐞𝐚 𝐛𝐚𝐧𝐲𝐚𝐤.
𝐄𝐧𝐣𝐨𝐲
YOU ARE READING
Hati Yang Ikhlas ✓
Romanceبِسْــــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ (complete) Gadis yang menginginkan sebuah kehidupan bahagia. Namun nasib tidak menyebelahi hidunya. Jauh dari keluarga tercinta. 𝒑𝒆𝒓𝒍𝒖𝒌𝒂𝒉 𝒂𝒌𝒖 𝒃𝒆𝒓𝒖𝒃𝒂𝒉?" -Liya Azzara 𝒌𝒂𝒖 𝒋𝒂...