"umi?...umi buat ape tu?" Tanya Afirah kepada uminya.
"huh! Kamu ni angah..terkejut umi taw!" Balas Datin Aminah sambil mengurut dadanya.
"hehe..maaf umi. Ermmm umi,kenapa umi suruh Liya jaga Noah..kitorang boleh jaga lah, tak payah susah kan orang umii." Jelas Afirah dengan nada perlahan...takut pula Liya mendengar.
"Eleh, korang tu sibuk je memanjang...umi ni dah tua taw, kerja berlambak untuk sara hidup korang semua...umi tak sampai hati tengok Noah bosan sorang sorang..jadi umi nak Liya jadi pengasuh Noah, sebulan jer..lagipun umi suka dengan budak Liya tu..sejuk mata memandang!" Terang Datin Aminah.ya itulah yang dirasakannya saat bertemu dengan Liya Azzara.
"Hurmm..yelah umi, angah ikutkan jelah..masa jumpa Liya pun,angah rasa dia memang boleh dipercayai." Jawab Afirah sambil tersenyum.
"K lah umi..bye goodnight!" Afirah mengucup kedua belah pipi Datin Aminah.sudah kebiasaan Afirah setiap ingin tidur...ntah bagaimana lah bila Afirah sudah berkhawin nanti...pasti dia rindu dengan uminya.
-----
"wehh Liya...amacam! Okey tak jadi pengasuh si Noah hahaha!" Gelak Arisha ..saja nak menyakat Liya."huh...okey jer, Noah tu budak baik...dengar cakap,memang senang nak jaga!" Balas Liya dengan tenang.
"Hek eleh ...kau jangan Liya, kalau si Noah tu dah datang demam hah!! Manja dia bukan main taw, sampai kadang kami sekeluarga tak dapat nak datang kerja sebab dia jer...huh minta minta lah demam dia tak datang lagi, merana tau tak!" Jelas Arisha . Cukuplah dia menderita masa Noah sakit..
"hahahaha ye ke?...sabar lah Risha, budak memang macam tu"
"yelah...ni, kau dah makan ke? Tanya Arisha .
"Dah, dengan Noah...sebelum korang balik tadi."
"lahh yeke?aku baru nak ajak kau makan.." rengek Arisha macam budak budak.
"hehe...takpelah meh aku teman kan."
"okey cantek jom!"
aku tak kesah makan lewat malam..yang penting perut ni kenyang huh!-----
"kau nak makan ape Risha?" Tnya Liya."hurmm let me chek first"
"Aku nak masak ayam jelah..dah tu jer yang ada dalam peti ais"jawab Arisha sambil tersengih..lantaklah kau ayam !
Mereka berdua masak bersama sama. Semasa memasak~
𝒕𝒐𝒌..𝒕𝒐𝒌..
seseorang mengetuk pintu depan yang tidak jauh dari Liya dan Arisha."weh Liya ..sape tu weh!" Bisik Arisha . Jantung nya berdegup kencang, kot kot penculik ke ? Mana dia tahuu!
"Takpe biar aku buka." Dengan beraninya,Liya menuju ke arah pintu depan .
1...2...3
Liya membuka pintu.𝒅𝒃𝒖𝒌𝒌𝒌..
"Arhh!"
Arisha terkejut apabila mendengar Liya menjerit...
"Liyaa!" Teriak Arisha dan menuju ke arah Liya.-----
"Awakkk! "teriak Liya! Tak pasal pasal dia berada di bawah dekapan Hafiz."Urh...sorry, aku terlanggar something tadi." Balas Hafiz sambil membangunkan semula badannya ke posisi berdiri.
Liya sudah seperti ais, sungguh dia terkejut nak mati bila seseorang terbaring di atasnya.
"what the hell!!!" Jerit Arisha...terkejut dia apabila melihat abangnya terjatuh di atas Liya dalam keadaan posisi baring.
"abang boleh tak hati hati!....kesian tau dekat Liya, apabenda abang ni!" Jerit Arisha tak puas hati..naik malu dia dengan rakannya Liya.
YOU ARE READING
Hati Yang Ikhlas ✓
Romanceبِسْــــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ (complete) Gadis yang menginginkan sebuah kehidupan bahagia. Namun nasib tidak menyebelahi hidunya. Jauh dari keluarga tercinta. 𝒑𝒆𝒓𝒍𝒖𝒌𝒂𝒉 𝒂𝒌𝒖 𝒃𝒆𝒓𝒖𝒃𝒂𝒉?" -Liya Azzara 𝒌𝒂𝒖 𝒋𝒂...