Chapter 4 ♡'・ᴗ・'♡

20 5 0
                                    

Menjelang waktu pagi ...dalam pukul 10,Liya turun ke bawah ingin berjumpa dengan abang kesayangannya.

"Hai abang!" Sapa Liya sambil tersenyum.

"yee hai" sapa Aqil semula.

mereka berdua pun masuk ke dalam perut kereta milik Aqil.

dalam perjalanan ~

"Liya pergi sini kenapa sebenarnya?" Tnya
Aqil .

"Liya,just nak tenangkan fikiran lah kat sini...lagi pun dekat negara ni best ape!"

"sebab tu jer?...Liya dah ada kerja tak?...

"hmmm Liya belum ada kerja lagii...and sebenarnya. Liya dah kena halau dari rumah." jujur Liya berkata.

"hah!. Siapa halau Lia? Apa yang berlaku sebenarnya. Mesti Liya yang degil kan." Aqil meluku kepala adiknya. Geram!

"auch...!"

" yelah yelah memang salah Liya..but tak semua juga berpunca dari Liya! Oh please abang. Liya malaslah nak cerita buat masa sekarang." jelas Liya. Muka nya masam mencuka.

"Haih suka hatilah"

Setelah lama memandu..mereka akhirnya tiba di sebuah tempat.

"wauu, rumah siapa nie abang?" Tnya Liya. Dia terpegun dengan keindahan rumah itu.

"ni? rumah abang...so sekarang nie Liya duduk jer dekat sini  daripada tempah hotel hah..membazir jer" balas Aqil,lalu menolak masuk bagasi milik Liya.

"Hehe...thanks abang ."

"dah dah, masuk ccepatt!"

----

"Liya...bilik Liya yang ni ok..kalau ada apa apa masalah ,Liya panggil jer Ika ."

"ohh okey"

"hye Cik Liya...saya Zulaika,panggil sahaja Ika..saya pembantu dekat sini , kalau ada ap apa cik boleh panggil saja saya." Sapa Ika dengan senyuman.

"Baik ika...thanks " balas Liya.

Liya kemudian masuk ke dalam bilik yang ditempatkan untuknya.

selepas lama terperap didalam bilik..Liya memutuskan untuk keluar ke taman belakang rumah.

"abang!" Jerit Liya ditelinga Aqil.

"hoi mak kau!" Teriak Aqil semula..sambil menyapu dadanya.

"kau ni Liya..nasib baik abang ni tiada penyakit tau tak!"

"hahahahaha okey okey sorry" tergelak Liya melihat abangnya itu.

"abang tau tak...Ibu dengan adik rindu sangat dekat abang...asal abang tak balik hah?"

"abang banyak kerja lah dekat sini..lagipun abang selalu juga call Ibu,cuma minggu nie abang belum call call lagi."

"ohh, abang. Erh, abah ada pesan dekat Liya. Dia kata... Dia tak nak tengok muka Liya kalau perangai masih tak berubah. Means?" jelas Liya. Kening dinaikkan sedikit.

"means, you have to change yourself." kata Aqil.

"tak pe. Jangan risau tentang tu. InsyaAllah one day Liya akan sedar." sambung Aqil lagi.

"hm, alright."

"btw abang...Esok Liya nak keluar boleh?"

"Yelah ..guna jer kereta abang kalau nak jalan"

" huhu ..masehh abang " Kata Liya. Dia terus berlari masuk ke dalam rumah.

-----
Keesokan harinya,Liya bangun dan bersiap siap untuk keluar.

Hati Yang Ikhlas ✓Where stories live. Discover now