Ahogy kinyitottam a szemem, a világos falak vakítóan hatottak. A szobámat megvilágította az ablakon beszűrődő fény, de azt nem tudtam, hogy a reggeli vagy a délutáni lehet-e.
- Felébredtél? - lépett be az ajtón anyu egy kedves mosollyal az arcán. Nagyon régóta nem láttam így mosolyogni.
- Úgy tűnik - ásítottam. - Mennyi az idő?
- Fél öt - mondta.
- Reggel? - kérdeztem bizonytalanul, miközben felültem az ágyban.
- Nem, délután. Oliver már volt itt, azt mondta, hívd fel, ha felkelsz - közölte, és letett az éjjeliszekrényre egy bögre teát.
- Átaludtam egy egész napot? - dörzsöltem meg a szemem. Szépen kiütött a nyugtató.
- Rád fért - mondta halkan, aztán a homlokomra tette a kezét. - Hozok egy lázcsillapítót - jelentette ki, és kiment a szobámból.
Pár percig csak magam elé bámultam, azon gondolkodva, hogy a baleset óta ez volt az első olyan alkalom, hogy nem álmodtam rosszat alvás közben. Tényleg segített a bogyó.
Az íróasztalon volt pár füzet, biztos Oliver hagyta itt nekem. Feléjük nyúltam, de véletlenül a kezembe akadt a telefonom, és véletlenül hívást kezdeményeztem.
- Na, felébredtél? - szólt bele Oliver.
- Minden jel arra mutat - feleltem, és belelapoztam a füzetekbe.
- Jobban vagy? - kérdezte kicsivel komolyabban.
- Aha - bólintottam. - Mikor voltál itt?
- Kábé háromnegyed órája - mondta.
- Nem is írtatok új anyagot - néztem furcsán a lapokra.
- Tudom, filmet néztünk. Amúgy is, te mondtad, hogy ma jegyzetek nélkül menjek - nevetett fel.
- Mit néztetek? - kérdeztem, és igyekeztem nem arra gondolni, hogy nem a házi miatt jött volna el.
- Talán valami természetfilmet - gondolkodott el.
- El tudom képzelni, mennyire lekötötte a figyelmedet - néztem a plafon felé.
- Ja, szétizgultam az agyam, hogy megmeneküljön az a gazella az oroszlántól - fújtatott „idegesen".
- És megmenekült? - fojtottam el a mosolyomat.
- Fogalmam sincs, bealudtam - közölte egyszerűen. - Várj. Jól hallottam, hogy nevettél? - kérdezte meglepetten.
- Fogalmam sincs, mit hallottál, én nem nevettem - tagadtam azonnal.
- Hazudsz - mondta gyanakvóan.
- Higgy, amit akarsz - forgattam a szemem.
- Engem nem versz át - nevetett, mint aki mindent pontosan tud.
- Ó, ennyire kiismertél két nap alatt? - vontam fel a szemöldököm.
- Kettő? - gondolkodott el.
- Aha - bólintottam.
- Csak két napja vettél észre? - kérdezte zavartan.
- Nem keltettél nagy feltűnést. Vagy csak én nem vettem észre? - bizonytalanodtam el.
- Nem, amúgy nem zavartam sok vizet - mondta. - Plusz-mínusz egy-két összetört szívű lány - tette hozzá.
- Mi? - ráztam meg a fejem zavartan.
- Vicc volt - nevetett fel.
- Bunkó - sóhajtottam megkönnyebbülten. Azt viszont nem tudtam, miért könnyebbültem meg. Mert elvileg nincs semmi közöm ehhez...
- Na, nyugi, tényleg csak vicceltem - ismételte.
- Jó, mindegy. Amúgy mi volt ma a suliban?
- Tényleg érdekel? - kérdezett vissza Oliver furcsán.
- Nem, egy kicsit sem, csak el akartam terelni a témát - vallottam be „minden mindegy" alapon.
- Ó, így már érthető - mondta, de hallottam a hangján, hogy alig bírja visszatartani a nevetését.
- Mit csináltál tegnap a húgoddal? - kérdeztem, és ez már sokkal jobban érdekelt a sulinál.
- Videojátékozni tanítottam, de unta, úgyhogy elmentünk sétálni - mesélte. - És most sír, úgyhogy le kell tennem - sóhajtotta, a háttérből pedig tényleg gyereksírás hallatszott.
- Sok sikert - köszöntem el, aztán megszakítottam a hívást. Anyu pont akkor lépett be a szobába.
- Fáj még a fejed? - kérdezte.
- Csak annyira, mint tegnap - vontam meg a vállam.
Bevettem a lázcsillapítót, amit felém nyújtott, majd ittam rá egy kis vizet. Ahogy anyura néztem, láttam a fájdalmat a szemében, amitől azonnal gombóc nőtt a torkomban. Az íróasztalon lévő képet nézte. A kezébe vette, és megsimította apu arcát.
- Anyu... - próbálkoztam, de addigra már kiment a szobából, a kép pedig lehullott a földre.
YOU ARE READING
Egy percen múlt
Teen FictionNicole tizenhat éves, amikor egy autóbaleset megváltoztatja az életét. Fél évvel később még mindig az emlékek hálójába van gabalyodva. Segtség nélkül valószínűleg nem fog tudni kiszabadulni, viszont elképzelhetetlen, hogy megossza az érzéseit mással...