- Megtudhatnám, hol jártatok? - kérdezte sziszegve valaki, amikor a hátsó bejáraton próbáltunk besurranni az iskola épületébe. Oliverrel egy egyöntetű „ezt megszívtuk" arckifejezéssel néztünk egymásra, aztán a tanár felé fordultunk.
- Öhm, mi csak... - kezdte Oliver, de csak eddig jutott.
- Igen? Ti csak...? - vonta fel a szemöldökét a nő, de látszott rajta, hogy teljesen pipa lett ránk.
- Elnézést, csak... Sétáltunk - vallottam be.
- Ó, szóval sétáltatok - erőltetett magára egy vigyort.
- És most sétálhatunk az igazgatóiba, ugye? - kérdezte Oliver egy elfojtott mosollyal.
- Takarodjatok befelé!!! - üvöltötte el magát, mire összerezzentem. Oliverrel elsiettünk onnan, mielőtt még jobban kiakadt volna a tanár, és (mivel éppen óra volt) az eldugott kis padhoz mentünk.
- Rég üvöltöttek így velem utoljára - gondolkodtam el, miközben leültünk.
- Jó kislány vagy, mi? - húzta gúnyos mosolyra a száját, persze csak viccből.
- Hogyne, a legjobb - néztem a plafon felé.
- De tényleg. Soha nem volt semmilyen sulis balhéd? - kérdezte összeráncolt szemöldökkel, mint aki még maga sem hiszi el.
- Hát... Ha azt vesszük... Nem, nem volt - ráztam meg a fejem végül. - Neked?
- Csak néhány - nevette el magát.
- Mondjad - mosolyodtam el kíváncsian.
- Nem - rázta meg a fejét ő is mosolyogva.
- Na, légyszi - kértem bociszemekkel, de ettől csak még jobban nevetett.
- Felejtsd el!
- Használhatatlan vagy - csóváltam meg a fejem. - Miért nem beszélsz soha a régi életedről? - kérdeztem már komolyabban.
- Mert nem fontos. Már nem az - felelte.
- Oké, értem - biccentettem lehunyt szemmel, a fejemet a falnak támasztva.
- Kösz - mondta halkan, de nem feleltem rá semmit. Szerintem nem is kellett.
Bármennyire is érdekelt Oliver múltja, nem követeltem, hogy avasson be. Ő is megmondta, hogy azért költözött ide, hogy újrakezdhesse. És ha el akarja törölni maga mögül a régi életét, akkor nem állok az útjába. Ha el akarja felejteni, hát tegye. Talán jobb is úgy, hogy nem tudom, mitől akar megszabadulni.
- Beszélhetnénk? - hallottam meg egy hangot, mire kinyitottam a szemem. Már kicsengettek, úgyhogy sokan voltak a folyosón. Abby pedig előttem állt.
Oliver alig láthatóan közelebb csúszott hozzám a padon, én pedig csak szó nélkül néztem Abby szemébe.
- Nem - mondtam ki végül.
- De... - kezdte szinte kétségbeesetten, de nem tudtam megsajnálni. És őszintén szólva nem is akartam.
- Nem - ismételtem határozottan, mire a lány megadta magát és bólintott.
- Jó, rendben van - túrt a hajába, aztán hátrálni kezdett. Majd megfordult és leszaladt a lépcsőn.
- Nem szeretnék beleszólni, mert nincs sok közöm hozzá, de... Nem kellett volna elküldened - mondta Oliver halkan.
- Mindegy - ráztam meg a fejem.
- Dühös vagy rá, ugye? - kérdezte.
- Igen.
YOU ARE READING
Egy percen múlt
Teen FictionNicole tizenhat éves, amikor egy autóbaleset megváltoztatja az életét. Fél évvel később még mindig az emlékek hálójába van gabalyodva. Segtség nélkül valószínűleg nem fog tudni kiszabadulni, viszont elképzelhetetlen, hogy megossza az érzéseit mással...