Amikor kinyitottam a szemem, nem is tudtam, hol vagyok, de pár pillanat múlva már minden beugrott. Felemeltem a fejem Oliver válláról, aki kissé feszülten nézett a szemembe.
- Jobban vagy?
- Igen - bólintottam őszintén.
- Végre - mosolyodott el. - Szeretnéd elmondani, mi volt a baj? - kérdezte halkan.
- Ma volt... Szóval ma ünnepeltük volna... az apám szülinapját - mondtam ki nagy nehezen, leszegett fejjel. Oliver erre csak biccentett, és bátorításképp lazán rákulcsolta az ujjait az enyémekre.
- Az én családom minden évben megünnepli a nagypapám születésnapját. Attól függetlenül, hogy már nincs köztünk - mondta tőle szokatlan bizonytalansággal. Felé fordultam, várva, hogy folytassa. - Ez olyan, mint egy megemlékezés. Így nem felejtjük el. Vagy... ilyesmi - vonta meg a vállát zavartan.
- És ez segít? - kérdeztem visszafojtott lélegzettel.
- Nekem igen - bólintott lehajtott fejjel. - De ez nem azt jelenti, hogy nem hiányzik. Csak... Így könnyebb elfogadni.
- Nagyon szeretted a nagypapádat, ugye? - mosolyodtam el.
- Nagyon - bólintott őszintén, aztán szórakozottan felém fordult. - Gondolom, nincs kedved visszamenni a suliba.
- Jól gondolod - biccentettem.
- Hova szeretnél menni?
- Most dönts te - vontam meg a vállam.
- Áll még a meghívás? - kérdezte.
- Részemről igen - húzódott mosolyra a szám.
- A szüleimnek van egy étterme innen nem messze. Az jó lesz?
- Persze - feleltem, mire elengedte a kezem (ami addig össze volt kulcsolva az övével) és beindította a motort.
Az étterem tényleg nem volt messze, húsz perc alatt odaértünk. Az úton nem sokat beszélgettünk, mivel még mindig bennem volt a feszültség az autó miatt, ezt pedig Oliver teljes mértékben tiszteletben tartotta. És ezért nagyon hálás voltam neki.
- Itt vagyunk - szólalt meg, mikor leparkolt. Akaratlanul, de megkönnyebbülten lehunytam a szemem, és ezt ő is pontosan látta. - Minden oké?
- Igen, persze - erőltettem magamra egy mosolyt, aztán inkább gyorsan kiszálltam. Tény, hogy már soha többet nem fogok olyan fesztelenül utazni kocsival.
Az étterem egy nagyon barátságos helyen helyezkedett el, a gyönyörű kilátással az óceánra tökéletes választás volt. Elég sokan ültek a teraszon lévő asztaloknál is, de bent még ennél is többen foglaltak helyet.
- De sokan vannak - motyogtam, és akaratlanul is összehúztam magam.
- Zavar? Mehetünk máshova, ha úgy jobb - ajánlotta fel Oliver azonnal.
- Nem, jó ez. Csak ülhetünk kint? - kérdeztem zavartan.
- Persze - mosolygott rám. - Válassz egy helyet, mindjárt jövök - mondta, aztán bement az épületbe. Először kissé tanácstalanul álltam ott, de végül megállapodott a tekintetem egy asztalon, ami körül talán a legkevesebben voltak. Gyorsan leültem az egyik székre, és a hatalmas óceánt csodáltam. Végtelen, sötét, borongós, mégis gyönyörű. A fák már kezdtek besárgulni, a felhők is nagyobb számban gyülekeztek így ősz közepén, de ez adta meg a nyugodt hangulatát az évszaknak.
- Itt is vagyok - ült le Oliver a velem szemben lévő székre, és átnyújtott nekem egy étlapot.
Miután kiválasztottam az ételt, egy tizenkilenc körüli srác állt meg az asztalunk mellett.
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Egy percen múlt
Подростковая литератураNicole tizenhat éves, amikor egy autóbaleset megváltoztatja az életét. Fél évvel később még mindig az emlékek hálójába van gabalyodva. Segtség nélkül valószínűleg nem fog tudni kiszabadulni, viszont elképzelhetetlen, hogy megossza az érzéseit mással...