Már messze voltunk az iskola épületétől, amikor lassítottunk a tempón. Oliver nagy örömére.
Senki nem volt a szűk kis utcában, így nyugodtan leültünk egy padra. Nem is szóltunk egy szót sem, ő a lábát pihentette, én pedig csak megkönnyebbültem, hogy elég messze vagyok a sulitól. És úgy általában mindentől.
- Na, most örülsz? - fordult felém Oliver.
- Hogyne. Boldog vagyok, mint egy repülő denevér - mondtam cinikusan, miközben felhúztam a lábam törökülésbe.
- Ez csodás hasonlat volt - rázta meg a fejét hitetlen nevetéssel. - Miért pont denevér?
- Nem tudom, ez jött a számra - vontam vállat.
- Kreatív - fordította el a fejét egy óvatos mosollyal.
- Ezért minimum egy igazgatóit fogunk kapni - gondolkodtam el. Egy részem szégyellte magát, amiért őt is belerángatta ebbe a „szökésbe", viszont egy másik, inkább egy nagyon belső részem örült, amiért velem jött. Annak ellenére, hogy ő is pontosan tudta, mire számíthat.
- És akkor még azt mondják, gyáva vagyok - mosolyodott el gúnyosan, és a könyökével a térdére támaszkodott. Ezt nem igazán értettem, mivel inkább hangzott egy távoli szemrehányásnak, mint viccnek.
Mintha hirtelen felfogta volna, mit mondott, felém kapta a fejét, hogy megbizonyosodjon róla, hallottam-e. Igen, nagyon is hallottam.
- Ezt most meg kell magyaráznom, ugye? - szisszent fel. Válaszul csak megvontam a vállam, és egy betonon szaladgáló bogarat kezdtem vizslatni. Persze kíváncsi voltam a magyarázatára, de nem faggattam. Én is utálom, mikor apuról kérdeznek, mert újra és újra az a nap játszódik le bennem. Olyankor nem tudok megszólalni, és késztetést érzek arra, hogy tereljem a témát, különben megfulladok a torkomban növekvő gombóctól.
- Hé, ezt figyeld - szólt hirtelen, kizökkentve a gontolataimból.
- Hm? - fordultam felé. Éppen lehajolt, a pad alá nézett, aztán megfogott valamit. Egész pontosan egy tekergő, nagyjából egy méter hosszú kígyót.
- Kaliforniai királysikló - mondta ki hirtelen, amikor felült a padon, az állatot pedig a kezében tartva nézegette. - Teljesen ártalmatlan, nem kell félned tőle - tette hozzá.
- Te most komolyan megfogtál egy kígyót? - vontam fel a szemöldököm.
- Megpróbálod? - emelte rám a tekintetét.
- Nem, engem nem igazán kedvelnek az állatok - húztam el a szám.
- Oké - vonta meg a vállát, aztán kis idő múlva letette a földre a siklót. - Milyen szép - mondta, és mosolyogva nézte, ahogy az állat gyorsan messzebb megy. Azt nem tudtam, mit talál benne szépnek, de mindegy.
- Minden oké? - kérdeztem a szemébe nézve.
- Persze - biccentett, és elkapta a fejét.
- Rosszul hazudsz - ráztam meg a fejem.
- Igen? Miből gondolod? - fordult újra felém.
- Csak úgy. Miért, nincs igazam?
- Ki tudja? - vonta meg a vállát egy flegma mosollyal.
Csendben néztem magam elé, és azon tűnődtem, vajon mikor fog Oliver bármit is elmondani magáról. Mikor jön el az a pillanat, amikor már nem tér ki a kérdések elől, hanem hagyja, hogy megismerjem. Talán ő is meg akar ismerni engem. Lehet, hogy nekem kell kezdeményeznem, és akkor megnyílik. Vagy talán akkor sem.
- Hol laktál eddig? - kérdeztem. Na, ez kezdetnek nem rossz.
- Messze - felelte, mire csak a fejemet csóváltam. Kész, feladtam. Hülye ötlet volt kérdezősködni. - Los Angeles-ben - mondta ki mégis kis szünet után.
- Tényleg? - fordultam felé csodálkozva.
- Aha - vonta meg a vállát.
- És hiányzik?
- Nem - rázta meg a fejét határozottan. - Tudod, ez olyan, mint egy új kezdet. Tiszta lap - közölte, miközben előrehajolva a térdére támasztotta a könyökét.
- Tényleg nem hiányzik semmi? A hely? A barátaid? Az életed? - ráncoltam a szemöldököm.
- Az életem? - nevetett fel kínosan. - Nem. Kicsit sem. A barátaimnak nem hinném, hogy nagyon hiányoznék, úgyhogy nem, hozzájuk sem vágyok vissza. A hely meg... - gondolkodott el. - Jó, az mondjuk szép volt. De azért ez is valami - fordult körbe.
- Ja, nem rossz - helyeseltem.
- És te? - kérdezte.
- Mi van velem?
- Pont ezt kérdezem én is - mosolygott rám.
- Ó. Velem nincsen semmi. Csak úgy vagyok. Legalábbis a jelek szerint. Én nem érzem - vontam meg a vállam, mire Oliver halkan elnevette magát.
- Úgy értem, mi van a te társaságoddal? Mindig egyedül szoktál lenni - javította ki magát.
- Hát... Régen Abby-vel rengeteget voltam, meg a barátommal is. Illetve a volt barátommal - helyesbítettem. - De ez azelőtt volt, hogy... Szóval azelőtt - haraptam be az ajkam.
- És utána? - kérdezte a szemembe nézve.
- Utána vége lett. Mindennek. Mintha elvágtak volna egy kötelet, ami addig összekapcsolt engem másokkal - vontam meg a vállam.
- Menő, hogy ilyen lazán kezeled - mondta kedvesen.
- Kösz - mosolyodtam el őszintén.
- Odanézzenek, az egy mosoly volt! - tárta szét a karját tettetett értetlenséggel.
- Fogalmam sincs, miről beszélsz - tüntettem el azonnal azt a valamit az arcomról, bár nem volt könnyű.
- Persze, gondoltam - nevetett még mindig.
- Fogd be - fontam össze magam előtt a karom.
- Hisztis vagy - közölte elfojtva a mosolyát.
- Te meg bunkó - vágtam rá kapásból, de már én sem tudtam visszatartani a nevetésem. Még nekem is idegen volt ez, annyira régen éreztem utoljára. Nagyon hosszú idő óta most nevettem először úgy, hogy nem volt benne semmi rejtett gondolat, szimplán jól éreztem magam abban a pár pillanatban.
- Máskor is nevethetnél így - nézett rám Oliver mosolyogva.
- Igyekszem - vontam meg a vállam. - Lehet, hogy mennünk kéne, mert még ránk küldik a zsarukat - mondtam, bár igazából semmi kedvem nem volt visszamenni.
- Oké. Mehetünk - bólintott, majd felállt. Megfogtam a felém nyújtott kezét és hagytam, hogy segítsen nekem is, aztán elindultunk visszafelé.
YOU ARE READING
Egy percen múlt
Teen FictionNicole tizenhat éves, amikor egy autóbaleset megváltoztatja az életét. Fél évvel később még mindig az emlékek hálójába van gabalyodva. Segtség nélkül valószínűleg nem fog tudni kiszabadulni, viszont elképzelhetetlen, hogy megossza az érzéseit mással...