- Nicole, amit a legutóbb mondtál... - kezdte anyu, amikor mindketten a kanapén ültünk.
- Bocsánat, lehet, hogy túl hirtelen volt - sütöttem le a szemem.
- Örülök, hogy Oliverrel boldog vagy, és hogy nagyjából sikerült elfogadnod, hogy... tudod - fordította el a fejét, lenyelve a könnyeit. - De nekem nem megy ilyen gyorsan. Nekem még kell idő, hogy megbékéljek ezzel. Meg tudod ezt érteni? - kérdezte elhalt hangon.
- Persze - suttogtam.
- Sajnálom, hogy úgy kiakadtam, amikor nem tudtatok elmenni moziba. Biztosan megvolt az oka.
- Igen, megvolt. Kissé zárkózott típus, de... Azt hiszem, kezd megnyílni. Időbe telt, míg elmondott magáról valamit.
- Ne add fel. Egyébként egyszer elhívhatnád vacsorára. Szívesen megismerném - pillantott rám.
- Már találkoztál vele - vontam össze a szemöldökömet.
- Igaz, de akkor még nem volt a lányom barátja - mosolyodott el, mire lehajtottam a fejem.
- Oké, áthívom - vigyorogtam boldogan.
- Majd kérdezd meg, mit szeretne enni.
- Mindenképp. Amúgy gondoltad volna? - kérdeztem halkan.
- Én inkább már nem gondolkodom előre - felelte. - De azért azt láttam, hogy Justinról egyszer sem beszéltél úgy, mint Oliverről. Justin más volt. Nem olyan komoly.
- Igen. De nagyon örülök, hogy barátok maradtunk. És hogy továbblépett. Neki sem lehetett egyszerű.
- Persze, hogy nem. Viszont most menj aludni. Késő van - nézett anyu az órára. - Még mindig vannak álmaid?
- Már nem olyan vészes - álltam fel. - Jó éjt, anyu.
- Jó éjt.
A plafont bámultam, és hagytam, hogy minden perc lejátszódjon előttem. Beszélgetés. Mosoly. Piros lámpa. Honda. Mentő. Rendőrautó. Kórház. Mindez ugyanúgy, mint akkor. Visszatért a maró, rémisztő érzés. Nem mertem lehunyni a szemem. Nem mertem aludni.
Felültem az ágyamban és kinéztem az ablakon.
Mi a baj, Nicky? - hallottam meg apu hangját. Megint ugyanúgy, mint akkor a temetőnél. A mellkasom remegni kezdett, amikor átjárta egy érzés. Apa hangja.
- Hiányzol - suttogtam.
De hát itt vagyok, nem hallasz? Tudod, hogy veled vagyok.
- Nem látlak. És soha nem is foglak látni - mondtam, miközben könnyek gyűltek a szememben.
Ez még nem jelenti azt, hogy nem is beszélhetünk.
- Nem akartam, hogy elmenj, apu. Nem akartam, hogy ez történjen - hunytam le szorosan a szemem, miközben patakokban folytak a könnyeim.
Nem a te hibád volt. Ezt tudod jól - suttogta lágyan.
- Attól még megtörtént. És ezen nem lehet változtatni - temettem a tenyerembe az arcom, és közben valami belülről szét akart marcangolni.
Nicky, most neked kell erősnek lenned. Tedd meg ezt a testvéreidért és az anyukádért, oké? Kérlek, tedd meg ezt nekem!
- Apu, ne hagyj itt! - könyörögtem zokogva. - Apu! - üvöltöttem. Tudtam, hogy nem hallja meg. Hogy már nem fogom hallani a hangját.
A hangom elveszett a sötétben. Hátradőltem az ágyon majd ismét fehér plafont figyeltem, mint pár perccel ezelőtt. Akkor még nem remegtem ennyire, mint most.
أنت تقرأ
Egy percen múlt
أدب المراهقينNicole tizenhat éves, amikor egy autóbaleset megváltoztatja az életét. Fél évvel később még mindig az emlékek hálójába van gabalyodva. Segtség nélkül valószínűleg nem fog tudni kiszabadulni, viszont elképzelhetetlen, hogy megossza az érzéseit mással...