Bab 47'

729 27 0
                                    


"'DANIA!" Medina tiba-tiba berada di belakang Dania. Senyuman terukir di bibirnya sebaik saja melihat kelibat sahabatnya itu.

"Ada apa, Dina?" soal Dania hairan. Dania memberi isyarat kepada Noah dan Zamri untuk meninggalkannya sendirian bersama Medina.

"Ada apa kau tanya aku? Seminggu aku call kau tak dapat, kau tahu tak?"

"Aku ada urusan sikit di Pahang. So, what's up?" tanya Dania.

"Hmmm... Aku nak ingatkan kau, kau kena datang jalani pemeriksaan minggu depan. Doktor Haidar tak ada. Dia suruh aku bertanggungjawab ke atas kau. Kau jangan lupa datang tau. Kalau kau tak datang, siaplah kau nanti" ugut Medina.

"Baik, Doktor Medina." 

"Ubat kau ada lagi tak?" soal Medina lagi. 

"Ada. Kau jangan bimbang."

"Ada? Kau cakap dekat aku betul-betul, selama ni ubat yang Doktor Haidar beri kau makan ikut masa tak? Aku tahu kau paling benci makan ubat." Air muka Medina tiba-tiba serius. Sejak dia berkawan dengan Dania, perkara yang Dania paling benci ialah ubat. Apabila demam, susah benar nak paksa Dania makan ubat. Macam-macam alasan diberinya,

Dania tersenyum.

"Aku dah agak. Dania, kau dengar cakap aku. Penyakit kau ni bukan main-main. Penyakit kau ni serius. Penyakit jantung ni, kau ingat penyakit biasa ke?" Medina geram apabila Dania tidak ambil berat langsung mengenai kesihatan dirinya.

"Aku tahu, Dina. Aku tak nak terlalu bergantung kepada ubat. Sebanyak mana ubat yang aku makan pun, keputusannya tetap sama. Aku tetap akan mati. I need to enjoy my life." Dania memegang bahu Medina dengan lembut.

"Dania!" Kelopak mata Medina mula berair.

"Ala, Dina. Kau janganlah menangis. Kau ni..." Dania masih tersenyum. "Jom, aku belanja kau lunch hari ni." 

"Aku memang tak nak menangis, tapi kau tu buat aku sedih. Aaa... Kenapa air mata aku tak nak berhenti ni?" Pantas Medina mengesat air matanya.

Dania ketawa melihat gelagat Medina. Tanpa mereka sedar, perbualan mereka didengar oleh seseorang.

"Malaika ada penyakit jantung?" Dato Malik tersenyum. Dia memerhati kelibat Dania dan Medina yang menuju ke kafeteria di Maple Corporation. Ini merupakan berita gembira untuk dirinya. Dato Malik ketawa. Pantas dia mendail nombor telefon Fuad. Berita baik ini dia perlu berkongsi dengan Fuad.



"MALIK! Berita baik apa yang kau nak sampaikan dekat aku ni? Tak boleh ke kau beritahu saja dekat aku melalui telefon?" ucap Fuad sebaik saja melangkah masuk ke bilik VIP di Kelab Sperian milik Fuad. Dia tersenyum melihat Dato Malik berseronok bersama dua orang wanita muda seksi yang duduk di sebelahnya.

"You will never guess it, Fuad." Dato Malik tersenyum. Dia meletakkan gelas yang dipegangnya ke atas meja.

"What?" Fuad terus duduk.

"Tak lama lagi, Maple Corporation akan menjadi milik aku."

"Kau ni dah hilang akal ke? Merepek tak tentu pasal." Fuad ketawa kecil.

"Kau ingat aku cakap main-main ke? Ni Dato Malik la."

"Kau dah lupa siapa pesaing kau selama ni? Kau ingat senang Si Malaika tu nak bagi Maple Corporation tu dekat kau? Malaika tu musuh kuat kau, kau dah lupa ke? Lagi satu, pak cik kau dan Dariel. Mereka tu kau jangan pandang rendah pula."

HER REVENGE : DANIA ARSALAN Where stories live. Discover now