Bab 33

768 32 4
                                    

The war begin.


.



Dania mendongakkan kepala apabila keluar dari perut kereta BMW Z4 miliknya. Dania menarik nafas panjang sebelum memulakan langkah untuk masuk ke rumah banglo dua tingkat itu.

"Finally, you arrive !" Emir tiba-tiba muncul di muka pintu.

Dania tersenyum. 

"Dah lama ke tunggu ?" Dania berjalan mendekati Emir yang masih tercegat menanti.

"Awak ingat awak orang terhormat ke sehingga saya nak kena tunggu awak ?" perli Emir.

"Ye ke ? Habis tu kenapa awak tercegat dekat sini ? Tunggu orang lain ke ?" kata Dania. Senyuman masih kekal di bibirnya. Kata-kata Emir kepadanya seumpama masuk ke telinga kiri keluar ke telinga kanan. Tak terasa langsung.

Emir menjeling ke arah Dania yang hanya memakai seluar jean, T-shirt hitam bersama jaket jean dan bertudung putih.

'Mulut dia ni bisa betul. Apa saja yang aku cakap, pasti aku akan kena balik tempiasnya. Ahhh... Geram betul. Aku akan buat perempuan ni tunduk kat aku. Kau tengoklah nanti, Dania'

"Hmmm... Sebelum masuk, apa kata kita tukar sikit panggilan yang kita gunakan untuk membahasakan diri masing-masing. Awak dan saya tu kasar bunyinya"

Dania berhadapan dengan Emir. Matanya tepat merenung wajah Emir.

'Emir ni memang kacak. Dia ni memang mempunyai ciri-ciri lelaki idaman bagi setiap wanita tetapi... bukan aku. Rupa paras bukannya ukuran asalkan lelaki itu ikhlas, sayang dan sanggup lindungi diri aku. Tetapi aku tak cukup waktu untuk merasai semua ni. Masa aku dah semakin dekat'

Emir tersenyum. Dia cuba menahan sabarnya. 'Kontrol Emir, control ! Aku kena senyum macam Dania juga. Kalau aku nak menang, aku mesti jadi macam Dania. Tak ada perasaan !'

"Nia sayang, jom masuk dalam" Tiba-tiba nada suara Emir berubah lembut.

Dania tiba-tiba ketawa.

"Awak panggil saya Nia sayang ?" Dania menunjukkan jari telunjuknya kepada Emir.

"Kenapa ? Tak boleh ke abang panggil Nia sayang ? Macam tu baru nampak mesra dan romantik" Emir masih cuba mengawal dirinya.

Dania ketawa semakin kuat. 'Abang ? Dia bahasakan dirinya abang pula ? Aduh, sakit perut aku !'

"Jadi saya boleh panggil awak apa saja ?" tanya Dania secara tiba-tiba.

"Ya" jawab Emir.

"Okay, saya masuk dulu" kata Dania. Dania masih lagi tidak berhenti ketawa. 'Kau panggil aku, Nia sayang ? So, apa perkataan yang sesuai untuk kau, Emir. Hmmm... Anja ? Baby ? Papa ?' Senyuman terukir di bibir Dania. Dia sudah dapat apa perkataan yang sesuai untuk Emir. 'Kau tunggulah, ya !'



.



"Maaf, Dania terlambat. Ada hal sikit di pejabat tadi" kata Dania sebaik saja duduk. Dania tersenyum kepada Dato Arfan dan Datin Elnara. Dania menoleh ke arah atuknya yang hanya mendiamkan diri. Tan Sri Tengku Hassanal tidak memandang langsung ke arahnya. Merajuk lagi la tu !

"Ah... Hassanal ! Ni cucu kau dah sampai. Senyap pula dia ni. Tadi asyik tanya bila Dania nak sampai, ni bila Dania sampai, dia kunci pula mulut" kata Dato Arfan. 

Tan Sri Tengku Hassanal buat tak tahu saja.

"So, semua dah sampai" kata Emir. Dia terus duduk di sebelah kerusi Dania. Dania berpaling kemudian tersenyum ke arahnya. Lain macam saja senyuman Dania. Berkerut dahi Emir.

HER REVENGE : DANIA ARSALAN Where stories live. Discover now