Eğer Henry'nin gerçek karısı olsaydım yanımda durmadan kocama bakan bir kadınla bırakın dans etmesine yan yana durmalarına bile izin vermezdim ama ben onun karısı değildim. Tabi bunu ben biliyordum. Diğerleri ise karısı olduğumu biliyor ve umursamıyorlardı. Addie Ruth adamı kandırmak için elinden geleni yapmıştı ve bunu bir gösteriye çevirmişti. Oysa Henry ona elini bile sürmemişti. Evlenmek yerine çocuklarına bakacak bir mürebbiyede tutabilirdi ama burası bir roman dünyasıydı fazla düşünüyordum.
Henry, Leydi Lavender'ı etrafında döndürüp sonra kendisine çektiğinde kadının gözlerinde oluşan hülyalı bakışları olduğum yerden bile görebiliyordum. Gülümsedim. Kadın çok kolay etkilenmişti. Romanda sanki adam onun peşinden koşmuştu ama sanırım tam tersi olacak gibiydi. Gözleri olan ve aklını kullanan hangi kadın bu adamdan uzak durabilirdiki tabi evli olduğunu umursamayacak kadar ahlaksızsa.
Yine de bu beni ilgilendirmezdi. O benim kocam değildi. Bunu kendime çok sık hatırlatır olmuştum.
"Bu dansı bana lütfeder misiniz Bayan Blake," dedi tam yanımdan bir ses. Başımı çevirdiğimde orta yaşlarda oldukça hoş görünümlü bir adam elini davetkar bir tavırla bana uzatmıştı. Dans bitmiş yeni bir tanesinin hazırlıkları yapılıyordu. Gözlerim Doktor ve Leydi Lavender'ı aradı ama hiçbir yerde görünmüyorlardı. Kim bilir belki de yalnız kalmak için terasa veya bahçeye çıkmış olabilirlerdi. Eh onları rahat bırakmalıydım. Adama dönüp gülümsedim.
"Tabi ki," dedi ve elimi adamın hafif terlemiş elinin içine bıraktım. Beni dans alanına götürürken artık daha hızlı olmam gerektiğini biliyordum. Leydi Lavender ile tanışması benim yüzümden olmuştu artık geri dönüşüde yoktu o yüzden yarın bir şekilde çingenelerin kaldığı çarıya gitmem gerekiyordu. Orada bir tutamı beyaz olan siyah saçlı bir kadın bulmalıydım. Leydi Lavender kitapta onunla konuşuyordu. Kadından yarar sağlıyabilecek miydim emin değildim ama denemekten zarar gelmezdi.
Dans için adamla karşı karşıya durduk ve derin bir nefes aldım. Bu farklı bir danstı ve karşındaki insan kadar etrafında yer alan insanlarla da dans ediyordunuz. Bazen bir halka yapıp diğer partnerden diğer partnere geçiliyordu. Düşününce tuhaf bir dans gibi geliyordu ama insan dans etmeye başladığında ve durmadan hareketle dönerek eş değiştirerek dans ettiğinde kahkahalar havada uçuşuyordu. Benimde kesinlikle kahkahaya ihtiyacım vardı. Sonunda yeniden bir halka oluşturmuş etrafında dönmüş sonrasında diğer halkada ki insanlarla eş değiştirmişti. Başka bir eş tarafından tutulduğumda hala dudaklarımda kahkahanın izleri vardı.
"Bakıyorum çok eğleniyorsun Bayan Addie," dedi çok iyi tanıdığım bir ses. Başımı kaldırıp beni tutan güçlü kollara sahip olan adama baktım. Henry bana bakarken mavi gözleri gülümsüyordu. Saç tutamlarının hepsi hırçın dalgalar misali alnında hareket ediyordu. Bu adamın saçları iflah olmaz mıydı hiç?
"Ben eğleniyorum ya sen?" diye sordum el ele tutuşup dansın adımlarını yapmaya devam ederken. Leydi Lavender'ı sormak istiyordum ama Henry zeki bir adamdı ona bu kadar soru sormamı tuhaf karşılayabilirdi ya da daha kötüsü onu kıskandığımı düşünebilirdi. Sonra romanda olduğu gibi Leydi Lavender'ın ayağına taş değse beni suçlayabilirdi.
Henry eş değiştirilmesi gereken anda usta bir manevrayla beni ve kendini eş olmak için gelen iki kişinin arasından geçirdi. Diğer ikisi şaşkınca baksa da hemen birbirleri ile eş olup dansa devam ettiler. "Senin eğlenmene bakıp eğleniyorum. Daha önce bu kadar içten güldüğünü görmemiştim," dedi bana doğru eğilerek. O gözlerde bana karşı bir ilgi görmüyordum ama kesinlikle merak vardı. Addie Ruth'un nasıl bu kadar değiştiğini anlamaya çalışıyordu.
"Hayat kısa," dedim kendi ölümümü hatırlayarak. "Anın tadını çıkarman gerektiğini zor yoldan öğrendim," dediğimde gözlerinden bir gölge geçti. Eminim Addie Ruth'un göle düştüğü anı hatırlıyordu. İstediği şekilde anlam çıkarabilirdi. Artık onun için endişelenmem gerekmiyordu. Leydi Lavender onun ilgisini çok geçmeden cezbedecekti. Sonunda dans bittiğinde rahat bir nefes aldım. Onun benden başka tarafa baktığını gördüğümde nereye baktığını görmesem bile Leydi Lavender'ı aradığından emindim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Doktorun Karısı
FantasyÖlümü ona bir aile getirdiğinde hangi yolu seçmelidir? Harika bir evliliği, düzenli bir işi, mükemmel olarak adlandırabileceği bir hayatı vardı. Ama bir gün bir kaza bunları ellerinden aldı. Gözlerini açtığında kendini Doktorun Karısı adlı kitapt...