35. Bölüm
Beni vergi mali hukuk departmanına verdiler.
"Eylül ayı gider raporlarını ve geçen yıl içindeki büyümemizi gösteren dosyaları getir."
Peki. Adımlarımı arşiv odasına yönlendirmeden önce güncel dosyayı masanın üzerine hazırladım. Bir diğer stajer olan Aykut yıl içindeki büyüme ve küçülme oranlarını gösteren bir başka dosyayı masada benim dosyamın yanına bıraktı. Arşivden geçen yılın dosyalarını bulup kendi katıma çıkarken saate baktım. Paydos saatine yaklaşıyorduk ve sormam gereken soruları aklımda toparlamaya çalışıyordum. Üstelik bu soruyu kime soracağımı hala bilmiyordum. Masadaki diğer dosyaları da alıp tarihlerine göre sıraladıktan sonra "Derya Hanım," diye seslendim güçlü bir şekilde. Dosyaları kadının önüne bırakıp bir adım geriledim. Kadın beklenti dolu bakışlarımı yakalayıp sordu.
"Bir şey mi diyecektin Naz?"
Boğazımı temizledim belli belirsiz. "Sadece bir şey soracaktım."
"Evet."
Dudaklarımı ıslatıp cesaretimi topladım. "Ben sadece, ölümlü trafik kazalarına bakan bir avukat arıyorum." Dedim güçlü bir ses tonuyla.
Kadın dosyalarla ilgilenmeyi bırakıp yüzümü incelerken ifademi olabildiğince sabit tutmaya çalıştım. "Yeni bir olay mı bu?"
"On altı yıl önce yaşanan bir kaza." Güvenim sarsılıyordu ama omuzlarımı dik tutmaya çalıştım.
Kadın koltuğunda geriye yaslanırken nefes aldı. Doğru kelimeleri arıyor gibiydi. "Ölümlü trafik kazalarında zaman aşımı süresi on beş yıldır Naz."
Dudağımı ısırıp yere diktim bakışlarımı. Bir yılla kaçıramazdım dava hakkımı! Gözlerimin yanmaya başladığını hissedip kendime hakim olmaya çalıştım.
"Ama ben bu konuda uzman değilim." Derya Hanım bir peçete uzatırken beklentiyle kaldırdım bakışlarımı. "Bir arkadaşım var. Ölümlü trafik kazalarına bakıyor." Önündeki postite bir şeyler karalayıp bana uzattı. Kağıdın üzerinde bir isim ve telefon numarası vardı.
Cevher Kuzu
0651 452 63 79
"Cevher yirmi iki yıldır ölümlü trafik kazalarının davasına bakar. Onu arayabilirsin; belki yardımcı olabilir."
Belki olabilirdi. Param olsaydı...
"Teşekkürler." Dedim hayal kırıklığıyla. Bu noktaya gelene kadar pek çok avukatın ismi elime geçmişti ama kahretsin ki benim avukatlara dökecek param yoktu!... "Aslında," dedim o an aklıma gelen bir fikirle. "Benim ihtiyacım olan kazaya sebebiyet veren şirketin adı."
"Aydınlat lütfen beni," dedi Derya Hanım anlayamayarak. "Anlamadım nitekim."
Sertçe yutkunup kafamı toparlamaya çalıştım. "Bahsettiğim kaza kurumsaldı." Dedim dudaklarımı ıslatıp. "Kaza 5 mart 2004'te oldu ama kazaya sebep olan şirketler grubunun ismi verilmedi." Kirpiklerimi kırpıştırıp "Yani verildi; A&D Grup ama bu kadar. A ve D grupların özerk şirketleri ifşa edilmedi." Diye devam ettim. "Bana bu şirketlerin ismi lazım."
Kadın parmaklarının uçlarını birleştirip koltuğunda geriye yaslanırken beklentiyle baktım. Kadın dudaklarını gererken istediğimi vermeyeceğini anlamıştım. Sonuçta burası mali hukuk departmanıydı ama son bir kez denedim şansımı.
"Lütfen, bu benim için çok önemli."
"Muhakkak ki öyledir Naz ama burası mali hukuk departmanı."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bir Şansımız Olsaydı - TAMAMLANDI
ChickLitNaz sadece biraz kötümser, realist, biraz fazla kuralcı... İroni fabrikası bir adam... Ve okumak için yollara düşen sivri dilli bir kız. Naz tekeri patlak, yaşlı bir kamyonda ve kader hep yokuş aşağı sürüyor aracını. Olsun, o artık liseli değil! Ün...