BAB 1

805 45 1
                                    

-MY CRAZY BOY-

“Malas lah pula nak buat kerja ni.Qael kau tolong buatkan untuk aku boleh?”

Rayu Arthur kepada kawannya Uqael Hanif ataupun dipanggil Qael.

“Kau ni..Ni kerja kau kot.Dahlah Carl boleh tahu mana kerja aku mana kerja kau”

Memasam muka Arthur..

Apalah yang Carl tak pandai sampai kerja orang pun dah tahu..

TOK

TOK

“Kau---”

“Sejak bila kau pandai ketuk pintu nak masuk Alex?”

Tanya Arthur buat Alex geram.

“Ni kalau bukan kawan memang dah sampai ke bulan aku tendang”

Kata Alex.Tersengih sengih Arthur.

“Ni anak buah cari kau..”

Kata Alex lalu menyuruh 3 orang kanak kanak masuk ke dalam pejabat milik Arthur dan Qael.

“UNCLE ARTHURRR!!”

Jerit anak kecil itu.Anak kecil itu masuk ke bilik itu diikuti oleh 2 orang kanak lelaki.Adelia Alesha yang berumur 5 tahun sudah.

“Buat apa disini..Kenapa tak pergi dekat papa..”

“Taknak..Lagipun Adelia ada 2 bodyguard..Iaitu abang Adelio dengan Abang Asher..Dua ii pandai berlawan..”

Tergeleng-geleng kepala Arthur.

Memang mereka masih awal untuk belajar teknik berlawan tetapi keselamatan tetap keselamatan bagi Carl..

“Ye lah tuu..”

“Meh sini Adelio dan Asher..Nak pangku tak?”

Tanya Qael kepada anak Tuannya.

“Sorry aku bukannya perempuan yang suka dipangku..”

Tergelak kecil Alex mendengar ayat Adelio.Adelio memang ikut perangai ayahnya berbeza dengan Asher yang lebih ke pendiam.

“Dahlah aku nak jalan jap..Kau layanlah anak buah kau ni..”

“Kerja kau macam mana?Nanti Carl tanya macam mana?”

Arthur menjeling tajam ke arah Qael.

“Suka hati akulah..”

Qael mengeluh.Bukannya dia tak tahu Arthur suka ke satu cafe ni.

“Cakap jelah nak temu crush...”

“Diam kau..Aku kerat lidah kau baru tahu..”

Arthur mengambil blazer hitamnya lalu dipakai.Dia keluar dari situ.

Nak jumpa crush..

(❄️)

Arthur melangkah masuk ke dalam cafe itu.Matanya melihat Aini sedang mengambil pesanan.

“Encik nak pesan apa?”

Tanya pelayan cafe itu.Namanya ialah Amira.Amira terpegun melihat kekacakan Arthur.

“Aku nak dia yang ambil order aku..”

Kata Arthur sambil menunjuk ke arah Aini.Amira menahan geramnya.Dia sudah lama bencikan Aini semenjak Arthur datang ke cafe.Sejak itu dia cuba menarik perhatian Arthur namun sekalipun tidak dipandang.

“Tapi dia busy...Kami disini bukan satu pelayan sahaja..”

“But I still want her..Kau panggil tak??Bukan ke pelayan perlu memenuhi permintaan pelanggan ke??”

Terkedu Amira dengar ayat Arthur.

“Okayy..”

Amira pergi dari situ lalu memanggil Aini.Aini melihat kearah Arthur.Aini pergi melangkah kearah tempat duduk Arthur.

“Kau ni kann..Tak habis-habis nak kacau aku..Kau takde kerja ke macam mana..”

Tutur Aini sedikit geram.Bukan seminggu sekali Arthur datang tetapi setiap hari.Bayangkan setiap hari bertemu orang sama.Dia memang ada hati dengan Arthur tetapi dia tak boleh.

“Lah..Garanglah..I like it...”

Kata Arthur lalu mengenyit mata sebelahnya.Aini melihat kearah lain.

“Kau ni kann...Ishh.Kau nak apa..”

“Aku nak kau..”

“KAU..”

“Oke oke...”

Arthur mengangkat kedua-dua tangannya apabila Aini ingin memukulnya dengan dulang.

“Aku nak Latte tapi jangan manis sangat..”

“Kenapa jangan terlebih manis pula”

“Sebab manisnya ada dekat kau..”

Memerah muka Aini.

“Isshhh”

Geram Aini lalu pergi dari situ.Arthur tersenyum lebar.Aini terlalu comel.Walaupun perwatakan Aini sedikit kasar.

But it's okay I still love it!!

-ARTHUR LEE-

Done chapter 1..Hope you all enjoy it..And saya harap penulisan saya dalam novel ni okay.. Jangan lupa vote..

ACE2:HIS ORCHIDS FLOWER[Hold On]Where stories live. Discover now