BAB 44

275 15 0
                                    

-MY CRAZY BOY-

2 minggu kemudian,

Aini melihat kearah Lapangan Terbang Antarabangsa Incheon yang dipenuhi oleh ramai pelancong.Puas dia pujuk suaminya untuk membawa dia kesini bertemu dengan keluarganya.Arthur hanya tersenyum melihat muka Aini yang sedang senyum itu.

“Welcome to Korea..This is the car that has been you rented by you,Sir Arthur..”

Kata lelaki yang lengkap berkemeja hitam.Aini pula terkejut apabila melihat kereta dihadapan dia sekarang ni.

Mercedes Benz

“Thank you..”

Kata Arthur sebelum mengambil kunci yang dihulur lelaki itu tadi.

“Enjoy your trip!”

Lelaki itu pergi meninggalkan Arthur dan Aini.Tangan Aini ditarik sebelum dibawa ke arah pintu penumpang depan.

“Come in,honey..”

Aini memberi senyum sebelum masuk kedalam kereta itu.Beg bagasi mereka pula diletakkan dalam bonet kereta sebelum dia masuk ke dalam kereta.Kereta itu mula berjalan di kota Incheon menuju ke Seoul.Mungkin dalam 2 jam.

Arthur melihat rumah agam dihadapannya.Pintu utama dilihat.Aini yang sudah terlelap itu dilihat.

“Sayang..kita dah sampai ni..”

Mengerut dahi Aini apabila cahaya masuk ke dalam matanya.Tangannya yang baru sahaja ingin menggosok matanya ditahan oleh seseorang.Dia melihat kearah sebelahnya.Tersengih-sengih dia melihat pandangan tajam suaminya itu.

Setelah itu,mereka berdua keluar dari kereta dan Aini terpegun melihat rumah besar itu.Mereka berdua berjalan menuju kearah pintu besar itu.

Aini melihat kearah Arthur apabila mereka berdua berdiri lama diluar tanpa mengetuk pintu itu.

“Hubby?”

Arthur tersedar akibat sentuhan tangan Aini.

TOK

TOK

“Jamsiman gidalyeo!(Tunggu sekejap!)”

Jerit suara itu.Selang berapa minit pintu dibuka oleh seseorang.

“Master Arthur!Sorry for make you waiting..You can come in..”

Perempuan itu segera menundukkan kepalanya.Arthur melangkah masuk kedalam rumah itu.

“Sir Elbert..Your son..”

Kata maid yang membawa mereka masuk keruang tamu.Lelaki yang dipanggil Elbert itu menoleh.Begitu juga dengan perempuan yang disebelah Tuan Elbert.

“Arthur...”

Terkejut muka pasangan itu melihat Arthur.Arthur melangkah menuju ke hadapan pasangan itu sambil menarik Aini.

“Papa..This is my wife Aini Nur Afia..And this is my daughter..Naila Aleena..”

Tersenyum Tuan Elbert melihat Aini.Dia melihat kearah anak yang didukung oleh Aini.Candra pula hanya diam disebelah Tuan Elbert.

“I will make you two drink..”

Puan Candra segera berdiri menuju kearah dapur.Aini segera membisik sesuatu kepada Arthur sebelum pergi mengikut langkah Puan Candra.Naila pula turut dibawa bersama.

“Pa--”

“Shusshhh...Son..Take care your wife.. Don't be like me..I regret it..I'm sorry,son..Because me you suffered a lot..I'm sorry..I don't deserve to be your father..Sorry..”

Mengalir air mata Tuan Elbert.Arthur segera memeluk tubuh badan ayahnya itu.Walau pun ayahnya banyak salah tapi dia tetap manusia.

“It's okay father..Not your wrongs..This is fate...”

Kata Arthur.Tubuh ayahnya dipeluk erat.Lihat ayahnya sudah reda dia lepaskan pelukan.

“So how far the business,papa?”

Tanya Arthur.Tuan Elbert segera menyeka air matanya.Dia tersenyum.
Papa perkataan yang dia rindu.

“This far still fine..”

Mereka berdua berborak.Ada kejap ketawa.Ada pula serius nya.

“Here comes a drinks..”

Puan Candra datang membawa air oren.Puan Candra melihat anak tirinya, Arthur.

“Arthur..Can you forgive me?”

Arthur melihat muka Puan Candra.Hampir sama dengan muka ibunya.Dia melihat muka Aini yang tersenyum ke arahnya.Dia mengeluh sebelum dia mengangguk kecil.Tak mungkin dia ingin biarkan masa lepas tetap menjadi sebab dia dendam.
Puan Candra rasa terharu sedikit.
Mereka semua mula berborak.

“Papa..I went upstair first..Poor Aini and Nayla..”

Tuan Elbert hanya mengangguk kepalanya membenarkan.Arthur segera membawa isterinya dan anak gadisnya ke arah lift.

Melihat keluarga kecil itu sudah masuk lift,Tuan Elbert melihat ke arah Puan Candra.

“Are you okay?”

“Even though Arthur has forgive me but I still feel wrong..”

Tuan Elbert memeluk bahu Puan Candra.

Let's make the past a lesson for us..”

Puan Candra angguk setuju.Masa lepas bukan bermakna kita akan terus sama seperti masa lepas.Boleh jadi seseorang itu sudah berubah baik selepas masa lepas itu dan boleh jadi seseorang itu lebih teruk dari masa lepas.

-ARTHUR LEE-

ACE2:HIS ORCHIDS FLOWER[Hold On]Where stories live. Discover now