-MY CRAZY BOY-
Suara muntah seseorang mengejutkan Arthur dari tidurnya.Tangannya mencari tubuh Aini yang sepatutnya berada disebelahnya.
"Little girl??"
Panggil Arthur sambil menggosok matanya.
WUERKKK
Arthur segera bangun dari katil.Kakinya laju menuju kearah bilik air.Matanya melihat kearah tubuh badan Aini yang duduk mencangkung itu.
"Are you okay,litlle girl.."
"Tak ta--Wuerkkk..."
Arthur menepuk perlahan belakang Aini.Sungguh dia risaukan isterinya sekarang.
"Okay??"
Aini hanya mengangguk kepalanya menjawab persoalan Arthur.Dia sudah kehabisan tenaga.Arthur segera mendukung Aini bridal style.Tubuh badan Aini dibaringkan di atas katil.Tangannya membuka laci yang berada di sebelah katil.Minyak angin diambil.Ubat itu disapu ke perut Aini.
"Do you need anything, little girl?"
Aini hanya menggeleng kepalanya.Arthur memeluk isterinya.Perlahan-lahan Aini terlelap didalam dakapan suaminya.Arthur hanya melihat muka pucat isterinya.
"Get well soon little girl.."
Dahi isteri dicium lalu dia terlelap bersama dengan isterinya.
(❄️)
Aini bangun dari lelapnya.Baru sahaja dia ingin bangun dari tempat tidurnya tapi tangan seseorang menghalang.
"Wait little girl..Please..."
Arthur peluk erat badan Aini untuk menghalang Aini dari bangun.Mukanya merapat kearah leher Aini.Wangi.
“Kita mandi dulu nak tak?”
“Kita ke sayangg?”
“T-tak..Maksud saya..A-awak mandi..Kan awak nak kerja..”
Kata Aini dengan gementar.Arthur tersenyum melihat isterinya.Comel.
“Nak tahu something tak?”
“Apa tu”
Aini melihat kearah Arthur dengan rasa tanya.
“Apa beza sayang dengan toyol?”
“Tak..Kenapa dengan toyol?”
“Kalau toyol dia curi duit,tapi kalau sayang..curi hati abang..”
Memerah muka Aini.Arthur pula menahan senyumannya melihat pipi Aini yang sudah merah seperti tomato namun senyuman Arthur hilang apabila perasan muka Aini yang ingin menangis.
“Why honey?Did I do something wrong?”
“Ye...A-awak..Banyak banyak haiwan toyol juga awak pilih..Tidur luar malam ni...”
Kata Aini sambil mengelap air mata yang sudah jatuh tadi.Aini segera mengalihkan tangan Arthur lalu bangun dari baringan lalu menuju ke bilik air.Jujur dia merajuk.Tercengang Arthur mendengar kata Aini.
“Takkan sebab tu je? Perempuan memang macam ni ke?
-ARTHUR LEE-
Seperti biasa jangan lupa vote..
YOU ARE READING
ACE2:HIS ORCHIDS FLOWER[Hold On]
ActionWritten by Itsfarraa [HOLD ON] Known as Ace Series, -ACE SERIES 2- ⚠️ DILARANG KERAS UNTUK PLAGIAT ⚠️ Happy reading and jangan lupa vote Arthur Lee-Lelaki yang mempunyai mata iris Amber.Sifat yang sporting namun di dalam masa sama dia ditakuti oleh...