-MY CRAZY BOY-
-Dua bulan kemudian
"Hubby saya dah sedia sarapan..Awak turun bawah eyh..Saya nak mandikan Naila dulu.."
Kata Aini sebelum masuk kedalam bilik air bersama Naila.Arthur pula terus mengambil blazer hitamnya dan dia keluar dari bilik menuju ke dapur.Nasi goreng yang sudah disediakan oleh Aini terus dia makan.
Aini melihat sahaja suaminya sedang memasang kasut kerjanya itu segera dia hampiri.Naila yang sudah mandi dibawa bersama menghampiri Arthur.Blazer di sofa turut dibawa bersama.
"Thank you wife.."
Kata Arthur,mengambil blazer hitam ditangan Aini.Arthur mencium pipi anaknya,Naila yang berada di tangan Aini.
"Hubby hati-hati bawa kereta..Jangan lupa baca doa ya, Muhammad Shareef Fauzan.."
Kata Aini.Dia juga baru tahu bahawa nama Islam Arthur ialah Muhammad Shareef Fauzan.Itu pun baru diterang oleh Arthur minggu lepas.
"Thank you wife..Take care..Sayang sorang dirumah ni..Kalau ada sesuatu yang mencurigakan..Call cepat-cepat ye.."
Aini hanya mengangguk kepalanya.Arthur mencium dahi Aini sebelum dia keluar dari rumah itu.Aini hanya melihat kereta Arthur yang sudah pergi meninggalkan kawasan rumah.
"Jom teman mama makan ye Naila.."
Aini mendukung Naila yang baru berumur 2 bulan itu menuju ke dapur.Dia menjamah sarapan yang dimasaknya tadi.
-Jam 6 malam.
Aini melangkah menuju kearah dapur sambil melihat Naila yang berada didalam ranjang bayi diruang tamu itu.
Aini segera mengeluarkan bahan untuk makan malam.Jam dilihat.Lagi tinggal satu jam baru suaminya pulang kerja.UWEKKK
UWEKK
Bunyi tangisan Naila menyebabkan Aini segera menuju kearah ranjang bayi itu.Terkejut Aini apabila tiada Naila dalam itu.
UWEKKK
UWEKK
Bunyi lagi tangisan itu dari arah luar rumahnya.Dia berjalan menuju pintu itu.Baru sahaja tangannya ingin membuka pintu,mulutnya sudah ditutupi oleh kain sebelum pandangannya gelap.
❄️
"Assalammualaikum.."
Arthur masuk kedalam rumahnya.Hairan dia apabila melihat rumahnya hanya kosong dan gelap.Selalunya Aini akan menyambutnya dihadapan pintu.
"Sayang??"
TING
Mesej yang masuk itu menyentak dirinya.
Unknown number
Kau nak isteri kau selamat kau datang sini sorang..
"SH*T!!"
Laju tangannya mendail nombor Ryan.
Arthur mengetap giginya menahan marah apabila panggilan telefonnya tidak dijawab.Buat sekali lagi dia cuba menelefon nombor itu.TRING
TRING
Bunyi itu membuat Arthur hairan.Laju dia menuju kearah dimana ruang tamu utama.Arthur memejam matanya apabila lampu mula menerang ruang tamu itu.Mengecil matanya melihat dihadapannya
"Happy birthday!"
Terharu Arthur melihat dihadapannya.Semua kawannya berkumpul disitu.Namun tubuh badan seseorang yang dia tak nampak.Iaitu Carl,isterinya Aini dan juga anaknya Naila.
"Mana Carl?Aku rasa korang kena tolong aku jap..Isteri dengan anak aku kena culik..”
Kata Arthur dengan rasa panik.
"Lihat belakang kau.."
Kata Ryan.Arthur membalikkan tubuhnya.Terkejut dia melihat Aini dan Naila yang laju memeluk tubuh badannya.Tapi dua orang lelaki yang ditepi Carl itu membuat dia tertanya-tanya.Tambahan salah seorang dari mereka menggunakan topeng muka.Siapa lelaki yang guna topeng itu?
"Carl..Mereka siapa?"
Tanya Arthur.Carl hanya tersenyum.
"My birthday gift for you..Suprise!"
Terkejut Arthur.
"Kau?"
"Happy birthday,my friend.."
Segera Arthur memeluk tubuh badan itu.Orang yang sangat dia rindu.Sahabatnya selain Carl dan Riel iaitu Qavier Asland.
"How can you still alive?"
Tanya Arthur memandang muka Qavier.Qavier hanya tersenyum.
"Long story.."
"Shorten it.."
"I will tell you..Right now,time to celebrate your birthday.."
Kata Qavier.Arthur hanya diam sebelum tersenyum.Arthur segera memeluk badan rakannya yang dirindui.Mereka semua mula berkumpul menyambut hari lahir Arthur Lee.
-ARTHUR LEE -
YOU ARE READING
ACE2:HIS ORCHIDS FLOWER[Hold On]
ActionWritten by Itsfarraa [HOLD ON] Known as Ace Series, -ACE SERIES 2- ⚠️ DILARANG KERAS UNTUK PLAGIAT ⚠️ Happy reading and jangan lupa vote Arthur Lee-Lelaki yang mempunyai mata iris Amber.Sifat yang sporting namun di dalam masa sama dia ditakuti oleh...