-MY CRAZY BOY-
Aini melangkah masuk ke dapur.Terlihat ayahnya yang sedang minum kopi diatas meja.
“Ayah dah sarapan?”
Encik Firdaus menoleh melihat Aini.
“Belum..Ayah ingatkan nak rasa makanan pengantin baru tadi..”
Aini hanya tersenyum mendengar ayat ayahnya.
“Aini buat sarapan dulu ye ayah..”
Kata Aini.Matanya melihat jam yang ada di dapur itu.Jam 7.30 pagi.Masih sempat nak masak ni..
Tangannya mengeluarkan bahan untuk membuat nasi goreng.Terkejut Aini apabila ada tangan yang memeluknya dari belakang.
“Buat apa tu?”
“Awak..Ayah lihatlah nanti..”
Mata milik Aini melihat kearah tempat duduk yang diduduki oleh ayahnya tadi.Tiada lagi ayahnya disitu.
“Answer my question firstt..”
“Tengah jemur barang...”
Jawab Aini.
Tak nampak ke dia tengah buat sarapan ni..Boleh lagi dia tanya buat apa..
Getus hati Aini.Arthur masih memeluk Aini dari belakang.Kemana Aini pergi disitu dia tetap ikut dengan pelukan yang belum dilepaskan dari tadi.
“Uitt..Seronok nampak yee..”
Suara Ariq mengacau mereka berdua.Aini cuba melepaskan pelukan Arthur namun tak dapat kerana sungguh jauh beza tenaga dia dengan Arthur.Arthur mengeluh sedikit.
“Kau takde tempat lain ke nak pergi..Dapur juga kau nak pergi..”
“Sukahati aku lah..”
Jawab Ariq.Afiq dan Humaira masuk kedapur.Begitu juga dengan Encik Firdaus.
“Biar akak tolong bawa ke meja makan ye..”
Humaira mengambil mangkuk nasi goreng itu dan dibawa ke meja makan.Arthur melepaskan pelukan lalu duduk di kerusi makan.Semua sudah dihidangkan.Nasi goreng dan juga air kopi.
“Afiq baca doa..”
Kata ayahnya kepada Afiq.Semua sudah menadah tangan untuk membaca doa makan.
Aini mengambil pinggan milik Arthur.Arthur hanya tersenyum melihat layanan Aini.
“Nah untuk awak..”
“Thank you dear..”
Encik Firdaus tersenyum lebar melihat pengantin baru dimeja makan.
Maryam..Anak kita dah kahwin..Hanya tinggal Ariq sahaja yang masih bujang..Kalau Maryam ada,pasti Maryam happy lihat anak kita..
Getus hati Encik Firdaus.
(❄️)
“Sir..”
“dangsin-ege joh-eun sosig-i issseubnida.(Saya ada berita baik untuk tuan)”
Jejaka yang mendengar ayat yang dikatakan oleh orang kanannya terus menoleh lihatnya.
“joh-eun sosig-eun mueos-ibnikka?(Apakah berita baiknya?)”
Tanya jejaka itu sambil memusingkan botol wain yang kosong itu.
“dangsin-ui jeog-eun gyeolhonhaessseubnida.i hu dangsin-ui gyehoeg-eun mueos ibnikka?(Musuh tuan sudah berkahwin.Apa rancangan tuan selepas ini?)”
Jejaka itu tersenyum sinis.Kakinya melangkah merapati tubuh orang kanannya.Mulutnya membisikkan sesuatu ditelinga orang kanannya.
“I will do it sir..”
Orang kanan jejaka itu pergi dari situ setelah mendapat arahan tuannya itu.Jejaka itu tersenyum sinis.
“The game has just started..”
Kata jejaka itu lalu meminumkan wain yang masih ada didalam gelasnya.
-ARTHUR LEE-
Hope you all enjoy this chapter.Rasa-rasanya siapa ye jejaka itu ye🤔..Jangan lupa vote ye..
YOU ARE READING
ACE2:HIS ORCHIDS FLOWER[Hold On]
ActionWritten by Itsfarraa [HOLD ON] Known as Ace Series, -ACE SERIES 2- ⚠️ DILARANG KERAS UNTUK PLAGIAT ⚠️ Happy reading and jangan lupa vote Arthur Lee-Lelaki yang mempunyai mata iris Amber.Sifat yang sporting namun di dalam masa sama dia ditakuti oleh...