Bab 11

411 23 1
                                    

-MY CRAZY BOY-

Bunyi jam loceng telefon yang telah ditetapkan oleh Aini pada jam 2.45 pagi.
Aini mengerdipkan matanya tanpa menggosok matanya itu.Tangannya mencapai telefonnya lalu ditutup jam loceng itu.Kakinya diturunkan dari katil lalu menuju ke bilik air untuk ambil wudhuk untuk solat istikharah.

“Assalammualaikum Warahmatullah”

“Assalammualaikum Warahmatullah”

Aini menjawab salam.Matanya melihat sejadah.Tangannya ditadah.

Bismillahirrahmanirrahim..Ya Allah,hambamu ini didatangi oleh seorang lelaki yang datang untuk melamarku..Aku bingung adakah aku patut terima atupun menolak,Ya Allah..jika dia baik untukku engkau tolong hamba mu ini dan permudahkanlah urusan ku Ya Allah.. Sesungguhnya engkau lagi Maha Mendengar doaku ya Allah..Aamiin”

Doa Aini didalam doanya.Perancangan Allah lebih baik dari perangannya.Dia hanya mampu berserah.

-8 pagi-

“Ehh Kak Humaira..”

Tegur Aini kepada tunang abang sulungnya.Aisyah Humaira.

“Abang kamu kata ayah ajak sarapan dengan keluarga akak..”

Beritahu Humaira sambil mengacau air teh untuk sarapan.

“Ouhh..Aini tak tahulah..Ayah tak beritahu apa-apa pun dengan Aini..”

Kata Aini sambil kakinya menuju kearah rak mangkuk untuk meletakkan nasi goreng yang akan menjadi sarapan pagi itu.

“Seronok berborak..”

Tegur satu suara itu.Aini melihat abang sulungnya yang baru masuk di ruang dapur itu.Kemudian,masuk pula keluarga tunang abangnya.

“Auntie..”

Aini menyalami tangan ibu Humaira,Puan Anisah.Puan Anisah menyambut salam Aini.Keluarga tunang abangnya itu ada 2 adik beradik sahaja.Ayah Humaira bernama Ahmad Zahid,ibunya pula Puan Anisah.Tunang abangnya hanya ada abang.Abangnya bernama Nazrin Shah dan dia juga merupakan tentera Malaysia.Dan yang paling menyedihkan keluarga tunang abangnya ialah Nazrin Shah telah gugur didalam operasi pada tahun 2018.

“Kita semua makan dulu sebelum ayah nak beritahu perkara penting..”

Kata ayah Aini kepada semua yang ada di meja makan.Semua yang ada di meja hanya mengangguk lalu doa makan dibaca oleh Afiq.

“Kamu nak bincang apa tadi?”

Tanya ayah Humaira kepada ayah Aini.

“Memandangkan semua dah ada disini..”

Gantung ayah Aini.Mata Encik Firdaus melihat satu-satunya permatanya selepas isterinya.

“Ayah nak tanya Aini dulu..”

“Tanya apa tu ayah?”

Tanya Aini dengan sedikit rasa gemuruh.Kalau ayahnya inginkan jawapannya,dia pun belum pasti adakah jawapannya betul ataupun tidak.

“Jawapan kamu dengan lamaran Ar..Apa jawapan kamu?”

Aini menarik nafasnya sebelum menjawab pertanyaan ayahnya.

“Aini akan beri jawapan selepas temu dengan orang itu boleh tak ayah?”

“Boleh..Nanti abang kamu beritahu dengan Ar ye..”

Kata Encik Firdaus.

“Dan kepada keluarga Humaira..Ayah ingat nak buat majlis perkahwinan sekaligus sekiranya Aini terima lamaran lelaki itu..”

Kata Encik Firdaus kepada Encik Zahid.

“Saya pun setuju..Tidak perlu buat berkali-kali..Macam mana bang..Nak tak??”

Kata Puan Anisah kepada Encik Zahid yang berada di sebelahnya.

“Yelahh..Abah setuju.. Humaira dengan Afiq pula macam mana?Okay je kan..”

Encik Zahid melihat Afiq dan Humaira bergilir-gilir.

“Okay je..”

Jawab mereka berdua serentak.

“Baguslah macamtu..”

Kata Encik Firdaus.Sembang mereka berterusan hinggalah jam 4 petang.

(❄️)

Tring~

Tring~

Bunyi panggilan telefon itu menyebabkan Arthur segera mengambil telefon diatas meja.

“Waalaikummussalam”

Arthur menjawab salam panggilan itu.Hatinya merasa sedikit nervous menunggu apa yang akan dikatakan oleh orang didalam panggilan itu.

“Ouhh..Okay..”

Kata Arthur.Bibirnya tersenyum lebar apabila mendengar berita yang dikata oleh orang didalam panggilan itu.

“Aku dekat Korea..Tapi aku balik minggu depan..Nanti aku tetapkan tempat untuk jumpa dengan dia..”

“Okay..Aku end dulu..Aku ada kerja juga nak buat..”

Arthur menutup panggilan.Hatinya rasa seperti nak pecah apabila dia dengar berita gembira untuknya itu.

ARGHHH!!SHE WANT!!!

Arthur menjerit didalam hati.Tubuh badan direbah.Tangannya menutupi matanya.Terukir senyuman yang lebar dibibir Arthur.

-ARTHUR LEE-

Jangan lupa vote and hope you all enjoy it..

ACE2:HIS ORCHIDS FLOWER[Hold On]Where stories live. Discover now