BAB 2

661 38 1
                                    

-MY CRAZY BOY-

Dah habis makan kan..Kau boleh pulanglah..Aku lagi banyak pelanggan nak diuruskan..

Kata Aini.Bukan apa dari tadi dia nak buat kerja tapi Arthur lebih awal tahan dia jadi apalagi kerjanya akan terbengkalai setiap kali lelaki ni datang.

Wuisshhhh..Garangnya...

Aini menunjukkan penumbuknya.

Kau nak apa sebenarnya?Tiap hari datang sini...Kau tak boring ke tempat sama je kau pergi..

Tak...

Sebab ada cinta hati disini..

Sambung Arthur di dalam hati.Biar hanya dia tahu.

"Malas aku dah..Aku nak sambung buat kerja dulu.."

"Kau busy tak hari sabtu ni?"

Sampuk Arthur membuat langkah Aini yang ingin pergi berhenti.Aini menoleh.

"Kenapa tanya?"

"Aku nak ajak kau keluar boleh tak?"

"Tak pastilah..Lihatlah nanti..Kalau tak busy aku beritahu..Dahlah bye..Kau nak keluar pun boleh pintu dah terbuka tu.."

Kata Aini menunjukkan pintu cafe.Aini pergi dari situ.Arthur tergeleng-geleng kepala melihat Aini.Duit diletakkan di bawah cawan lalu keluar dari cafe itu.

You make me want you more,Aini..

(❄️)

Aeril masuk ke dalam bilik krja yang menempatkan Qael dan Arthur.Matanya melihat kearah meja Arthur.Kosong.

Mana orang gila tu?

Qael mengangkat kepalanya.Berkerut dahi dia tidak faham akan soalan Aeril.

"Siapa?"

"Orang gila satu-sa--"

"Aku ke kau maksudkan Aeril?"

Suara orang itu menyampuk.Aeril hanya buat tak dengar ayat Arthur.Arthur menjeling tajam ke arah Aeril lalu pergi ke arah mejanya.Qael hanya teruskan kerjanya.Malas nak layan.

"Kau buat apa disini..Isteri kau dengan anak kau macam mana?"

Isteri dan anak aku ada dekat rumah...Aku datang sebab..”

Qael melihat kearah Aeril apabila ayat Aeril tergantung.

"Aku datang nak tanya kau Arthur.."

"Tanya apa?"

"Kau tak rasa bahaya ke kalau kau selalu datang cafe crush kau tu.."

Terhenti tangan Arthur menekan keyboard komputernya.Matanya melihat Aeril.Dia juga tertanya.Kenapa musuhnya lama mendiamkan diri kalau dulu selalu mengacau tempatnya tetapi sekarang tidak.Dan dia juga merasa ada orang mengekori dia tapi itu bukan musuhnya.

"Aku rasa lebih baik kau cuba untuk tak selalu sangat pergi ke cafe tu..Kau suruh je anak buah perhatikan dari jauh.."

Cadang Qael yang hanya mendengar dari tadi.Walaupun dia orang kanan Carl tetapi dia tetap akan menjadi orang kanan semua kawannya di D'ACELION.

"Qael...Aku nak kau dengan Alex perhatikan tempat diaorang..Nanti aku beri kau AL51 untuk letak dekat tempat tu.."

Kata Arthur.Kemudian,mata Amber milik Arthur melihat Aeril.Aeril rasa sedikit gementar sebab Arthur dan Riel orang kedua ditakut di dunia gelap.

"Dan Aeril aku nak kau dengan Felix lihat Aini..Yang satu lagi biar aku selesaikan.."

Arthur tersenyum sinis.Mengerut dahi Qael dan Aeril.Aeril dan Qael berpandangan.Bukan gay ye.Ini yang dikatakan oleh semua ahli D'ACELION.Arthur sangatlah bijak dan gila.Gila dia tidak boleh dikatakan.

Arthur memikirkan sesuatu.Kalau bukan musuhnya tetapi siapalah yang selalu mengekorinya semenjak kebalakang ini.Dan cara musuh yang mengekorinya pula seperti seseorang yang dia kenal.

Kalau itu ialah si dia..Tapi tidak mungkin..

-ARTHUR LEE-

Sorry kalau pendek..Hope you all enjoy it..Jangan lupa vote.

ACE2:HIS ORCHIDS FLOWER[Hold On]Where stories live. Discover now