-MY CRAZY BOY-
Arthur melangkah masuk kedalam rumahnya.Tubuh disandar ke sofa.Hal yang dibincang dengan Carl terimbas kembali.
“Kau rasa dia kembali semula ke Arthur?”
Tanya Carl.Mustahil untuk si dia datang semula lepas kejadian itu.
“Lepastu siapa pula yang selalu ikut aku lagi..Musuh aku pun dah lama diam..”
Carl mengeluh.Dia tahu Arthur masih boleh belum melupakan si dia.
“Tetapi Arthur..Kau lupa ke dia MATI di depan kau..Kau lupa ke ayah tiri dia tembak dia didepan mata kau..Ke kau nak suruh kau ingatkan balik..”
Kata Carl dengan rasa geramnya.Tetapi dia hidup semula boleh jadi sekiranya kuasa Allah berlaku atas si dia.
“Tapi kenapa aku rasa dia tu kembar...”
“Dia ada kembar ke?”
“Adik dia yang beritahu.Tetapi mereka berpisah kerana masalah peribadi..”
Carl mengeluh.
“Kalau dia tiada kembar macam mana?”
Tertunduk Arthur dengar ayat Carl.
“Kau lupa ke kat dunia ni orang kemungkinan ada sama muka..”
Sambung Carl.Melihat Arthur diam.Carl berdiri dari sofanya.
“Kau cari dulu siapa dia..Aku taknak kau bertindak sesuka hati kau..Ye aku tahu kau rindu dia..Tetapi kau perlu ingat juga..Setiap yang bernyawa pasti merasa kematian..”
Kata Carl lalu pergi kearah mejanya.
Arthur membuka matanya.Dia berangkat menuju ke biliknya.Tangannya mengambil tuala miliknya lalu kakinya melangkah ke bilik air untuk membersihkan dirinya.Seluar pendek paras bawah lutut diambil.Tubuhnya dibaring di katil miliknya.
Kalau itu benar kau...Tetapi kenapa kau sembunyikan diri??
(❄️)
“Heyyo!”
Ryan melambaikan tangannya kepada Arthur yang baru masuk kedalam pejabat.Mengerut dahi Ryan bila sapaan dia tak dijawab.Selalunya dijawab.
“Seshh ..Dia tu kenapa?Period ke badmood awal pagi ..”
Bisik Ryan kepada Riel.
“Entah..”
Cemberut muka Ryan dengar.
“Dasar ais batu..”
Bisik Ryan agar tak didengar oleh Riel.
“Aku dengarlah orang gila ...”
“Aku tak gilaa..Orang tu barulah gi--”
Arthur berdehem kecil.Bukan dia tak dengar apa yang diborak oleh kawannya.Ryan tersengih.
“Sorry sorry bro..”
Ryan mencantumkan kedua tangannya.Matanya menjeling Ryan sekilas sebelum pandang kearah Qael yang sedang membuat kerja.
“Dah buat tak Qael?”
Qael mengangkat kepalanya.Matanya terkebil-kebil tak faham.
“Kau tanya aku ke?”
Tanya Qael sambil menunjuk kearahnya sendiri.
“Ye kaulah bebal..”
“Buat apa?”
Arthur memejam matanya.Nasib Qael jauh kalau tak memang dah kena.
“Yang aku suruh kau letak AL51 dekat situ..”
“Ouhhh...Dah...”
Arthur hanya mengangguk kepalanya.
Tangannya mencapai tetikus ingin membuat kerjanya.Matanya memandang sekilas ke arah Riel,Ryan dan Leo yang duduk di sofa itu.“Korang tiga takde kerja ke?”
“Tak”
Jawab mereka bertiga serentak.
“Kalau macam tu lebih baik korang beli sedikit makanan ringan sikit..”
“Boleh jee..Tapi..”
Kata Leo yang sengaja digantung.
“Tapi kau kena belanja..Serta air sekali..”
“Nah kad..”
Arthur menyerahkan luxury card miliknya kepada Riel.
“Korang nak apa?”
“Apa-apa je asalkan makanan..”
“Hmm..Ok”
Arthur memerhati mereka bertiga keluar dari bilik kerjanya lalu menyambung semula kerjanya.
-ARTHUR LEE-
How this chapter,readers..Hope you all enjoy it..Jangan lupa vote.
YOU ARE READING
ACE2:HIS ORCHIDS FLOWER[Hold On]
ActionWritten by Itsfarraa [HOLD ON] Known as Ace Series, -ACE SERIES 2- ⚠️ DILARANG KERAS UNTUK PLAGIAT ⚠️ Happy reading and jangan lupa vote Arthur Lee-Lelaki yang mempunyai mata iris Amber.Sifat yang sporting namun di dalam masa sama dia ditakuti oleh...