BAB 47

189 4 1
                                    

-MY CRAZY BOY-

Arthur melihat muka yang duduk dihadapannya itu.Entah kenapa dia rasa yang tadi hanyalah mimpi namun itulah realiti.Semua berkumpul di ruang tamu.

“Who is that?”

Tanya Arthur melihat orang disebelah Qavier.

“My twin,Xavier Asland...”

Arthur hanya mengangguk kepalanya.Mata milik Athur melihat kearah Carl.

“Carl..Kau dah tahu lama ke benda ni?”

“Yes,I am..I already know this all but I hide it from you all..”

Kecewa Arthur dan Riel mendengarnya.Mereka berdua melihat tajam muka tenang Carl itu.

“Why?Kenapa kau sembunyikan berita tu dari kami berdua,Carl?”

Tanya Riel dengan menahan penumpuknya dari lepas.Dari dulu lagi dia geram dengan Carl.Carl dengan Dev, dua-dua sama sahaja.

“Let me explain it..”

Celah Qavier dalam perbualan tiga orang jejaka itu.Qavier pun mula menceritakan hal yang sebenarnya.

“You said you will come to me after you make your revenge..So how?Done with the revenge..”

Qavier mengangguk kepalanya.Mereka tersenyum.Bermaksudnya tiada lagi yang nak kacau persahabatan mereka.

“Even he already dies..Still people will target our friendship..”

Mengerut kening Arthur.Hairan kenapa pula orang nak kacau persahabatan mereka.

“I am the CEO Ar'Z Company, Qavier is the next CEO also for Asland Airlines..And you both,many people target you,Arthur and Riel..”

Qavier mengangguk kepalanya setuju dengan kata Carl.Tidak semua nak mereka hidup senang.

“So what your plans after this,Qav?”

Tanya Arthur sambil memangku anaknya Naila.

“Still same..I will take care Asland Airlines..”

Arthur hanya mengangguk.Mana taknya,Qavier adalah anak sulung tua beberapa minit dari kembarnya.Sudah tentu Qavier yang akan mengambil alih Asland Airlines.

“Abang..Meh sini Naila tu saya nak tidurkan dia dulu..”

Arthur dengan perlahan memberi Naila kepada isterinya.Tubuh badan isterinya dilihat.

“ You are happy right now..”

Kata Qavier dengan senyumannya.Arthur senyum kecil.Tipu kalau dia tak happy.

“ Yes,I am ..I happy with my life right now..”

“ Yeah..I forget it..How about your family right now,Arthur?”

Tanya Qavier dengan kening sebelahnya diangkat.Yang lain hanya melihat reaksi Arthur.

“ I try to forgive them even it hard..True what Riel and my wife said..I don't get anything with that feeling..Moreover,Lewis died 2 month ago..”

“ Ouh...

Qavier hanya mengangguk kepalanya kecil.Mereka terus menyambung perbualan mereka.Kejap serius kejap tak perbualan mereka.

❄️

Arthur masuk dalam bilik.Kelihatan Aini yang melayan novel diatas katil.

“ Tak tidur lagi? ”

Aini terus mengangkat kepalanya sebelum tersenyum kecil.Novel ditutup.Arthur pula menutup lampu tidur sebelum duduk dihujung katil.Baju dibuka membiarkan dirinya tanpa baju.

“Dorang dah balik ke?”

Tanya Aini sebelum bahu Arthur diurut.Kasihan suaminya penat.Pulang kerja terus melayan karenah kawannya.

“ Dah.. But what are you doing?

Aini terus menampar belakang Arthur mendengar kata Arthur.Arthur mengaduh sakit sebab penampar dari isterinya dibelakang.

“ Gatalll ...Tak de maknanya.. Dahlah saya nak tidur..”

Aini terus membaringkan tubuhnya.Matanya dipejam.Arthur menggeleng kepalanya sebelum dia turut baring di sebelah Aini.Tubuh badan Aini dibawa dekat dengan tubuh badannya.Mukanya menghidu bau syampu rambut isterinya.

“Goodnight,sayang..”

Belakang kepala Aini dicium sebelum mereka berdua terlena.

-ARTHUR LEE -

ACE2:HIS ORCHIDS FLOWER[Hold On]Where stories live. Discover now