BAB 21

456 22 0
                                    

-MY CRAZY BOY-

Aini melipat pakaiannya.Masih ingat dengan perbualan mereka sekeluarga di ruang tamu lepas sahaja sarapan pagi tadi.

Flashback.

Mereka semua duduk diruang tamu.Aini melihat semua orang diruang tamu.Senyap je dari awal sampailah sekarang.Suara suaminya memecahkan kesunyian yang ada diantara mereka.

"Ayah..Arthur boleh beritahu sesuatu tak?"

Izin Arthur kepada Encik Firdaus.

"Maaf sangat kalau tiba-tiba..Carl beritahu ada masalah datang di Itali.Takpe ke kalau saya bawa Aini sekali untuk ke Itali?"

Kata Arthur.Aini pula hanya mendengar namun didalam hatinya dia sedikit geram apabila Arthur tidak membincangkan hal ini dengannya.

"Dia isteri kamu..Bawa jelah dia..Kamu ada hak atas dia.."

Kata Encik Firdaus.

"Terima kasih ayah.."

Ucap Arthur dengan senyumannya.Encik Firdaus membalas senyuman menantunya itu.

End flashback

Bunyi langkah yang masuk kedalam bilik menyedarkan dirinya dari termenung.Matanya melirik kearah pintu.Kelihatan suaminya yang sedang menuju kearahnya.Arthur duduk bersila dilantai bersama dengan Aini.

"Sorry sayang.."

"For what?"

"Kerana tak beritahu kau yang kita perlu ke Itali.."

"Takpe.."

Mendengar jawapan Aini buat Arthur sedikit lega.Sungguh dia lupa untuk beritahu Aini tentang hal ini.Kakinya melangkah ke sofa sebelum duduk di sofa.Tangannya mengambil tab kerja.Walaupun dia bekerja sebagai orang kanan Carl tetapi kerja dia tetap akan sama rata seperti mana Carl dapat.

"Awak.. penerbangan kita jam berapa?"

"Maybe after Zuhur.Rasanya dalam jam 2 macam tu lah..And kita akan guna private jet milik Carl.."

Aini melihat kearah jam didalam bilik.Masih ada 2 jam.Aini bangun dari duduknya lalu melangkah kearah tempat duduk Arthur lalu duduk disebelah Arthur.Matanya melihat muka Arthur.Dia paling suka dengan warna mata Arthur.Warna amber.Sangat menarik.

Arthur,awak sangat sempurna..Tetapi entah kenapa saya rasa macam ada sesuatu yang saya tak tahu tentang awak..

Kata hati Aini.

"Are you enjoy it?"

"H-hah?"

Berkerut dahi Aini apabila ditanya oleh Arthur.Arthur tertawa kecil melihat telatah Aini yang bingung itu.

"Sepertinya kau sangat enjoy melihat muka aku ya bukan??"

Memerah muka Aini.Kantoi sudah dia menatap wajah lelaki itu.

"Lihatlah sepuasnya,sayang..How much you want.."

Kata Arthur sambil mengusap rambut Aini.Aini hanya melihat tangannya.Kemanakah hilangnya Aini yang kasar?

Laungan azan Zuhur kedengaran.Arthur melihat Aini disebelahnya yang masih malu itu.

"Sayang pergi mandi dulu..Lepastu kita solat berjemaah..Baru kita gerak ke private airport.."

Aini mengangguk kepalanya lalu bergerak ke bilik mandi mengikuti arahan suaminya.Arthur mengambil telefonnya lalu menelefon nombor seseorang.

"Heyyooo broo..Kenapa call niii.."

"Ryan..Kau ada buat tak apa yang aku suruh?"

"Which one??"

Tanya Ryan sambil melayan tab yang masih ada dalam tangannya.

"Yang aku suruh cari satu nombor tu.."

"Ohh...Dah aku cari..Nanti aku hantar file tu kat kau.."

"Kau dekat mana sekarang ni?"

"Dengan Riel..By the way..Aku ada kerja nak buat..Nanti kita jumpa kat Italiii..Dada.."

Arthur melihat telefonnya.

TING

Satu mesej yang masuk.File dari Ryan.
Dia membuka file itu.Satu persatu maklumat orang itu dibaca tanpa meninggalkan satu ayat.Arthur tersenyum sinis bila membaca sesuatu.

CEO at NF company.Selamat datang my enemy,Muhammad Naufal..

-ARTHUR LEE-

Hope you all enjoy it..Sorry kalau memboringkan..Jangan lupa vote..

ACE2:HIS ORCHIDS FLOWER[Hold On]Where stories live. Discover now