BAB 40

279 16 0
                                    

-MY CRAZY BOY-

Cahaya terik yang masuk ke dalam matanya membuat dirinya susah untuk membuka mata.Tangannya diangkat menghalang matahari ke arah matanya.Matanya dibuka perlahan.Matanya melihat kearah sekeliling.Dia mula teringat pengakuan Arthur tadi.

"Yes honey..What you see is the truth.."

Aini mengeluh.

"Are you okay?"

Tanya Arthur.Baru dia ingin jalan menuju ke arah Aini.

"Jangan dekat.."

Kata Aini.

"Awak mafia ke?"

Tanya Aini dengan rasa berani walaupun dia rasa takut dengan jawapan yang akan keluar dari mulut Arthur.

"Sorry..Tapi organisasi tu milik Carl.."

Ayat yang keluar dari mulut Arthur buat dia terbungkam.Dia tak mampu menelan realiti yang baru dia terima.

"Tapi still awak leader kedua dalam team kan..Dan duit awak bagi ke saya..Duit haram ke?"

"No..Bukan..Duit aku bagi duit halal..Gaji aku di office Carl..Lagi pula aku memang asingkan duit tu semua..Duit haram tu semua aku pakai beli bahan untuk buat bom apa semua tuu.."

Aini melihat tangannya yang bermain dengan selimut.

"Saya dalam bahaya ke lepas ni?"

Arthur melihat muka mulus isterinya itu.Dia juga buntu.Sama ada isterinya dalam bahaya ataupun tidak.Dia merapatkan tubuh badannya dengan Aini.Tubuh milik isterinya dipeluk rehat.Dagunya diletakkan atas kepala isterinya.

"Walaupun sebesar manapun bahaya yang datang dekat sayang,I stay in front you..I won't let them to touch and hurt you..Selagi nyawa masih dalam badan,I will protect you.."

Kata Arthur.Aini terharu dengan kata-kata dari suaminya.Dia membiarkan keadaan mereka berdua begitu.

"I need to show you something..Tapi..Abang takut sayang tak kuat jadi sayang nak tak..Kalau taknak aku tak paksa.."

Kata Arthur.Kemudian Aini melepaskan pelukan itu.Dia melihat muka suaminya.Dia berasa yakin dengan keputusan dia sekarang.

"Saya ikut.."

Arthur mengeluh sekejap sebelum dia bangun.Tangannya pula mengambil telefon di dalam kocek seluar hitamnya sebelum dia menelefon seseorang.

Selepas itu,Arthur berjalan ke arahnya.Kepala Aini yang berlapik tudung itu dielus.

" Jom.."

Tangan Aini dipimpin lalu mereka berdua keluar dari bilik itu.

❄️

Aini melihat pintu dihadapan dia.Pintu yang berwarna merah seperti darah dan papan yang tertulis satu ayat yang dia tak tahu apa maksud ayat itu.

Camera di tortura

"Bilik apa ni.."

Tanya Aini.Namun persoalannya yang dia tanya dibiar tiada jawapan.Aini mengeluh.Dia mengikut langkah Arthur yang sudah masuk ke dalam bilik itu.

Masuk sahaja dia dalam bilik itu dia memegang erat baju kemeja suaminya.Bilik itu sangat gelap tanpa sebarang lampu yang ada.Aini melihat sekitarnya.Entah kenapa dia mencium satu bau.Bau darah.Dia menelan air liurnya.

“Turn on the light..”

Serentak itu lampu hidup di bilik itu.Dia melihat sekitarnya.Penuh dengan pistol dan pisau.Kemudian.mata dia berhenti kearah satu tempat.Hilang nafas dia melihat satu tubuh yang sudah diikat di kerusi.Darah yang memenuhi tubuh itu.Sudah mati atau belum itu menjadi pertanyaannya sekarang ini.


“A-awak..”

-ARTHUR LEE-

Jangan lupa vote..And sorry fpr make you all wait too long..

ACE2:HIS ORCHIDS FLOWER[Hold On]Where stories live. Discover now