BAB 45

154 5 0
                                    

-MY CRAZY BOY-

2 minggu sudah mereka di Seoul.Arthur melihat permandangan di Seoul yang sibuk itu.

“Bahh!!”

Arthur melihat kearah sebelahnya.Aini Nur Afia.Isterinya.

“Hubby ni tak fun lahh..Patutnya awak buat-buat terkejut..Tak sporting betullah!”

Tertawa kecil Arthur.Tubuh badan Aini dibawa ke dalam dakapan.

“Awak...”

“Hmm”

“Awak nak tak kita ikut papa dengan mama melawat Lewis esok..”

6 bulan lalu,Lewis mengalami kemalangan apabila dia baru balik dari kerja.Dan Lewis koma setelah itu.Sampai sekarang Lewis belum sedar dari koma.

Arthur hanya mengangguk kepalanya.Lagipula Lewis tetaplah abang dia walaupun berbeza ibu.

Keluarga Arthur masuk kedalam wad itu.Arthur melihat kearah muka ibu tirinya,Candra.Kelihatan raut sedih dimuka itu akibat ayat dari nurse itu tadi.

Sorry madam and sir..We did try our best..Sorry madam and sir..

Kata nurse itu sebelum pergi meninggal mereka disitu.Candra terus mengalir air matanya apabila mendengar berita itu.

Mereka melihat tubuh badan yang sudah ditutupi oleh selimut putih.Tepat jam 4 petang,Lewis disahkan meninggal dunia.

“I'm sorry,son..Arthur..Look alike this is payment from god to me for what I did..”

“It's okay auntie..This is fate..All people will die..”

Kata Arthur sambil tersenyum.Aini memegang tangan suaminya memberi kekuatan.Dia tahu Arthur belum boleh terima seratus peratus.Kemudian mereka senyap.Tuan Elbert pula cuba menenangkan Puan Candra.

Keluarga kecil itu hanya melihat pengebumian Lewis dari jauh keranakan keluarga Arthur bukan Islam dan hanya Arthur sahaja yang Islam dalam keluarga itu.Selesai sahaja pengebumian,mereka terus balik.

Arthur dan sekeluarga duduk di meja makan menanti makanan dihidang.

“Malleisia-eneun eonje dasi onayo?(Bila kamu balik ke Malaysia?)”

Tanya Puan Candra dalam bahasa Korea.Aini melihat kearah muka suaminya.

Tak faham!Langsung tak faham!!

“Naeil ohu 2sie(Esok jam 2 petang.)”

Balas Arthur.Tuan Elbert dan Puan Candra hanya mengangguk kepala menandakan mereka faham.Aini pula menahan senyuman mendengar suaminya berbicara dalam bahasa Korea.

Boleh tahan hot pula suami dia ni!OPPA!!

“Is something bother you,Aini?”

Tanya suara itu.Dia melihat kearah Puan Candra.Dia menggeleng kepalanya.

“What's on your mind,my pretty?Such a beautiful thought that it makes you smile right..”

Bisik Arthur ditepi telinganya.Memerah pipi Aini apabila ditegur oleh Arthur.Kantoi!!

Aduhai!!Malunyaaa!!!!


❄️

Mereka sekeluarga berkumpul di Lapangan Terbang Antarabangsa Incheon itu untuk menghantar keluarga kecil itu pulang ke Malaysia.

“Anytime come here again,Arthur..”

Kata Tuan Elbert sambil memeluk tubuh anaknya.

“And I'm sorry for what I did to you,and to mama..I not great father..Sorry son..”

Kata Tuan Elbert dengan nada sedih.Arthur membalas pelukan ayahnya.Seperti kata isterinya kepadanya sebelum ini.

“Tak kisah siapa pun mereka...Maafkan dorang..Selebihnya biar Allah selesaikan..Jangan disimpan dendam dalam hati..Awak tak dapat apa-apa..Nothingg...”

“It's okay papa..I already forgive you..And if I have free time..I will visit here with my friends who take care of me when I at Malaysia..”

Kata Arthur.Dia lihat Puan Candra disebelah Tuan Elbert.

“Aunty..Take care of my father..Papa take care..”

Kata Arthur apabila dia mendengar panggilan.

“Bye pa..Bye ma..”

Kata Aini.Keluarga kecil itu mula pergi meninggalkan Tuan Elbert dan Puan Candra disitu.

-ARTHUR LEE-

ACE2:HIS ORCHIDS FLOWER[Hold On]Where stories live. Discover now