-MY CRAZY BOY-
Aini duduk di balkoni biliknya.Lepas sahaja makan tengahari dengan keluarga Carl,dia terus menuju ke bilik.Dia tak sesat pun kerana Hana dah tunjuk selok belok rumah besar ini.
Terkejut Aini apabila ada tangan memeluknya dari belakang.“What are you doing?”
Tanya Arthur lalu meletakkan kepalanya dibahu Aini.Mencium bau badan Aini.
“Hanya lihat pemandangan..”
“Awak bukannya marah saya ke?”
Berkerut dahi Arthur mendengar ayat Aini.Sejak bila dia marah pula?
“When??”
“Masa awak cakap..‘I hate when people ask about my family..’ tu..”
“Aku tak marah..Hanya soalan tu sedikit sensitif bagi aku..”
Mengangguk kepala Aini mendengar ayat Arthur.Mereka berdua melihat suasana dipetang hari itu.Tak terlalu sejuk dan tak terlalu panas.
“Sayangg...Tahu tak apa beza sayang dengan bintang..”
Tersenyum kecil Aini dengar ayat Arthur.
Start sudah pickupline dia..
“Takk..Apa beza dia..”
“Bezanya..Bintang untuk malam tapi sayang untuk abang..”
Tersenyum lebar Aini mendengar ayat manis dari suaminya apatah lagi Arthur menggelarkan dirinya abang.
“Dasar mulut maniss..”
TOK
TOK
Mendengar ketukan pintu itu membuat Arthur geram.
“Kacau betul orang tu kan sayangg..”
“Awak pergilah buka..Saya nak ambil tudung jap..”
Arthur terus menuju kearah pintu manakala Aini menuju ke bilik pakaian untuk memakai tudung.
“Apa kau--”
Hilang ayat Arthur apabila melihat mata bulat itu.Gibran Hanif,anak bongsu lelaki Carl.
“What are you doing here,Hanif..”
Arthur duduk mencangkung di hadapan Hanif.Hanif baru sahaja berumur 2 tahun dan Hanif tidak akan dibiarkan bersendirian di tingkat 2 atau tingkat atas kerana kenakalan yang ada pada Gibran Hanif.
“Na-nak uncle..”
Kata Hanif sambil mendepakan tangannya sedia untuk dibawa oleh uncle nya
“Come..”
Arthur mengambil Hanif lalu dibawa masuk kedalam bilik.Aini menuju kearah mereka.
“Lah..Hanif rupanya..”
Aini menggomol pipi Hanif.Pipinya tembam sangat.
TING
Bunyi mesej dari telefon milik Arthur mengejutkan mereka berdua yang sedang bermain dengan Hanif.
“Wait.”
Carl
Pergi bilik
kerja aku japp
-Carl-Japp..
-Arthur-Arthur melihat kearah Aini yang bermain Playdoh dengan Gibran.
“Sayang..”
Aini mendongak melihat muka Arthur.
“Sayang dengan Gibran ok..Kalau nak turun pergilah turun..Ada Hana dekat bawah..Bawa Gibran sekali..”
“Okayy..”
Mendengar jawapan Aini,Arthur melangkah keluar dari bilik lalu menuju ke tingkat atas sekali iaitu tingkat 5.Aini mendukung Hanif lalu dibawa ke tingkat bawah.Kelihatan Hana yang sedang bermain dengan anak-anaknya di tempat khas untuk bermain.Kakinya melangkah mendekati mereka bersama Hanif.
“Ehh..Aini..Meh duduk sini..”
Hana menepuk tempat duduk disebelahnya.Aini duduk disebelahnya.
“Hana..Aku boleh tanya tak?”
“Boleh je..”
“Carl kerja apa?”
“CEO Ar'Z Company..”
“Ouhhh...”
Hana hairan apabila melihat Aini diam.
“Ada sesuatu kacau Aini ke??”
“Takdelah..”
Hana hanya mengangguk kecil mendengar ayat Aini.Tapi dia yakin Aini menyembunyikan sesuatu dengannya.
Aini melihat kawannya yang bermain dengan anak-anaknya.Aini tersenyum kecil.Macam manalah kalau aku ada anak nanti ye..
Tanya hati Aini.Mesti keluarganya makin meriah kalau dia dah ada anak.
-ARTHUR LEE-
Saya out of idea..Sorry ye..Hope you all enjoy it..Jangan lupa vote..
YOU ARE READING
ACE2:HIS ORCHIDS FLOWER[Hold On]
ActionWritten by Itsfarraa [HOLD ON] Known as Ace Series, -ACE SERIES 2- ⚠️ DILARANG KERAS UNTUK PLAGIAT ⚠️ Happy reading and jangan lupa vote Arthur Lee-Lelaki yang mempunyai mata iris Amber.Sifat yang sporting namun di dalam masa sama dia ditakuti oleh...