BAB 7

452 25 1
                                    

-MY CRAZY BOY-

“Dia tu kenapa?”

Tanya Riel sambil menunjuk ke arah Arthur yang sedang menumbuk beg tinju itu.

“Entah..Tadi masa kitorang nak makan kat mall yang tak jauh dari office tu..Dia pergi ke tempat lain dulu sementara aku tunggu dekat KFC tapi bila dia balik tu dia macam kecewa..”

“Kecewa sebab apa?”

“Entah..Aku nak tanya tadi tapi aku takut aku pula yang dapat makanan tengahari dari dia..”

Kata Qael.Kakinya menuju ke arah meja dimana terletaknya KFC yang dia beli tadi.Dia membuka kotak KFC tersebut.

“Korang buat apa duduk sini..Kenapa tak masuk dalam?”

Suara lelaki itu membuat Qael dan Riel melihat pemilik suara itu.Carl dan anak sulung lelakinya,Adelio.

“Ada harimau..”

Jawab Qael sebelum memakan nasi KFC itu.Riel dan Carl hanya mengeleng kepalanya mendengar ayat itu.

“Uncle Arthur makan nasi bukan orang..Tu pun takut tegur..Kata mafia?Mana hilangnya mafia uncle tu?”

Qael tersedak mendengar ayat anak sulung Carl.Dahlah lagi enak makan KFC.

“Adelio stay sini je dengan uncle..Papa nak masuk dalam kejap..”

Kata Carl sambil mengusap rambut anak sulungnya itu.

“Okay pa..”

Jawab Adelio sebelum mengambil ayam KFC didalam kotak KFC milik Qael.

“Eh budak pandai kau je ambil ayam KFC aku..”

Kata Qael apabila Adelio mengambil ayamnya didalam kotak miliknya.
Adelio tersenyum sinis sambil mengangkat keningnya.

“Mi importa(do I care)?”

Jawab Adelio lalu makan ayam bahagian paha yang diambil tadi.

“Ishh..Kau ni--”

Baru dia ingin mendekati Adelio untuk mengambil ayam KFC itu semula tapi dia dihalang oleh tubuh badan Riel.

“Heii..Kau ni Qael takkan dengan budak pun kau nak ajak bergaduh..”

Potong Riel selepas menahan tubuh badan Qael yang ingin dekat dengan Adelio yang sedang seronok makan itu.Riel tahu Qael nak rampas ayam itu dari tangan Adelio dan nasib dia sempat.

“Questo zio è davvero immaturo(Tak matanglah uncle ni)..”

Hampir tergelak Riel dengar ayat anak sulung Carl itu.

“Nasib kau--”

“Nasib apa hmm Qael?”

Terpotong ayat Qael oleh suara seseorang jejaka.

“Eh Carl.. Takde apa-apa lah..”

Jawab Qael dengan rasa sedikit takut.Memanglah Carl dah berubah tapi darah membunuh itu masih mengalir dalam diri Carl walaupun Carl sudah jarang untuk membunuh tetapi Dev masih ada dalam diri Carl.

“Ehh..Hai uncle Arthur..”

Tegur Adelio kepada Arthur yang baru keluar dari gym itu.Ada sedikt berlebam muka Arthur.Berbeza dengan ayahnya.Satu pun muka ayahnya tak terluka.

“Uncle okay?”

Arthur hanya mengangguk kepalanya.

“Austin..”

Panggil Arthur kepada Austin yang baru masuk ke dalam markas.

“Hah..Iye?”

“Tolong ambilkan ice pack..”

“Okay..”

“Aku harap kau buat cadangan aku tadi..Nanti kau pula menyesal kalau terlambat..”

Suara Carl memecah kesunyian mereka yang diam dari tadi.

“Okay..”

Jawab Arthur.

What I want I will make it mine no matter how hard it is..

-ARTHUR LEE-

Harap chapter kali ni tak terlalu boring sebab saya takde idea sangat.Sorry juga lambat update because busy sangat kebelakang ni.Hope you all enjoy..Jangan lupa vote.



ACE2:HIS ORCHIDS FLOWER[Hold On]Where stories live. Discover now