-MY CRAZY BOY-
Kakinya menjejak dirumah agam yang sudah lama tak disinggah olehnya.Ini semua keranakan dia tertinggal benda yang berharga baginya.Kalau diikutkan dia taknak namun dia terpaksa juga.
“I thought you already forget your home”
Suara itu menyebabkan langkah Arthur berhenti.Matanya melihat muka tua yang berumur sekitar 50 tahun.
“Who are you talking to,husband?”
Suara perempuan pula singgah ke pendengaran Arthur.Perempuan yang sedang membawa kopi panas itu terkejut dengan kehadiran Arthur.Arthur tersenyum sinis.
“I thought she already die Dad..”
Kata Arthur sambil melihat perempuan tua itu dengan rasa benci.Perempuan itu hanya menelan air liurnya.Kaki milik perempuan itu melangkah menuju ke sofa yang diduduki oleh ayah Arthur, Elbert Lee.
“Be careful with your word,Arthur Lee..She is your mother..”
Kata Tuan Elbert kepada anak tunggalnya itu.Arthur yang mendengar kata ‘mother’ itu ketawa kecil.
“Mother??Sorry too much to say my mother just one..And her name is Alexandria..She is only my mother..And my mother not Candra and until my last breath, I won't receive her to be my mother..And to me she just a bitch..”
Kata Arthur Lee dengan senyuman sinis.
“ARTHUR LEE!!”
Tengking Tuan Elbert tidak suka akan kata terakhir yang dilantunkan oleh Arthur.
“Sorry dear..Arthur..Mama want to say sorry..It already past Arthur..”
Kata perempuan itu ataupun dipanggil Candra iaitu ibu tiri Arthur Lee.
“Yeah..True past is past but you don't know what I feel that time Ma'am Candra...Easy for you to say apologive Ma'am Candra..”
Kata Arthur sebelum pergi dari situ.Arthur melangkah menuju ke tangga untuk kebilik miliknya yang sudah lama tak disinggah olehnya.Arthur melangkah masuk ke dalam biliknya.Masih bersih dan dia tahu pasti maid rumah yang kemas biliknya.Potret keluarganya yang terhias di hadapan pintu masuk dilihatnya.
I miss you,mom..
Getus hari Arthur sambil mengusap muka ibunya yang ada didalam potret itu.Arthur mengeluh apabila mengingat semula tujuan dia datang.Kakinya menuju ke suatu almari.Tangannya membuka almari pakaian itu.Peti besi itu dibuka olehnya.Kotak kecil berwarna merah itu diambil.Dia teringat semula kata ibunya.
-Mengimbas kembali
“This is for you dear..”
Kata perempuan yang berumur dalam 38 tahun itu.Arthur mengambil apa yang diberi oleh ibunya,Ma"am Alexandria.Kotak itu dibuka oleh Arthur.Arthur mengambil benda itu keluar dari peti itu.
“A ring?For what?”
Tanya Arthur kepada Madam Alexandria.Ma'am Alexandria hanya mengangguk kepalanya.Tangan Ma'am Alexandria mengelus rambut anak tunggalnya itu.
“Give this ring to someone you love..And take care of this ring well because this ring is from my friend..”
“Okay mom...I PROMISE WILL DO WHAT YOU TELL..”
Kata Arthur sambil tangan kanan diangkat seperti berikrar.Ma'am Alexandria tertawa kecil melihat anaknya itu.
Arthur tersedar dari lamunan apabila telefonnya berdering.
“Hel---”
“OIII..KAU BUAT APA LAMA SANGAT NYAH..KATA NAK AMBIL BENDA..B*BI ARGGHH KAU NI ARTHUR DAH LAH PANAS KAT LUAR NI ANJ**”
Belum habis Arthur kata suara disana telah memotong ayatnya.Dia lupa bahawa kawan dia menunggu dirinya diluar.
“Kejap..”
Kata Arthur lalu mengakhiri panggilan itu.Dia mengambil kotak itu lalu disimpan dalam kocek kemejanya.Kakinya melangkah keluar dari bilik itu.Pintu biliknya ditutup.Kakinya turun dari tangga terakhir.Kakinya menuju ke pintu utama.
“Waitt!!”
Jerit Ma'am Candra.Tangan Ma'am Candra menahan tangan Arthur.Dia berlutut dihadapan Arthur.
“Arthur..Mama want to say really sorry..I really don't know what happen to me that time..I really don't want to hurt you with your friend at that time..I'm really sorry..”
Kata Ma'am Candra merayu kepada Arthur supaya dimaafkan.Dia menyesal dengan perbuatannya.Namun tanpa mereka tahu perlakuan mereka berdua bukan sahaja dilihat oleh ayah Arthur namun juga dilihat oleh seorang jejaka yang baru keluar dari bilik bacaan.
“I will forgive you if you can remove all scars you did on my body..”
Kata Arthur dengan riak dinginnya.Ma'am Candra yang dengar kata yang dilontarkan oleh Arthur tergamam.
“That is impossible Arthur”
Kata Tuan Elbert.Membuang parut yang sudah lama di badan itu adalah perkara yang sangat tipis.
“So that's mean impossible for me to receive apologive from this bit--”
Belum habis ayat Arthur.Jejaka yang mendengar itu sudah melangkah kearahnya.
BUK
Pipinya sudah ditumbuk oleh jejaka yang hanya menahan amarahnya.
“SH*TT!!”
Arthur meludah darah dalam mulut akibat tumbukan itu.Kawannya yang mendengar jeritan Arthur terus merasa ingin masuk takut jadi sesuatu yang tidak diinginkan tetapi ini semua hal keluarga Arthur dan mereka juga tiada hak untuk masuk campur.
“Huh..So that is you,Lewis or can I call stepbrother??”
“If my mother is a bitch and then you is a jerk..”
Kata jejaka itu ataupun boleh dipanggil Lewis iaitu abang tirinya.Arthur mengenggam tangannya yang menahan penumbuk dari terlepas.
“Okay then..By the way dad..You did a great job..Congratulation you made our family apart..Maybe this is last time I will be here..And dad..I will get marry and you are not invite to weeding..Because I don't have a father who is willing to hurt my mother just because of money..”
Kata Arthur.Tuan Elbert yang mendengar tergamam.Ya benar dikata oleh anaknya kerana sewaktu Arthur masih kecil dia selalu memukul isteri pertamanya,Alexandria kerana tidak diberikan duit.Baru sahaja kakinya mahu melangkah keluar dia berkata lagi.
“And what you did say,Lewis?I am jerk?But you are wrong..I can be more than that..”
Kata Arthur sebelum melangkah keluar dari rumah agam itu.Kawannya terkejut apabila melihat Arthur keluar dengan bibir yang sedikit lebam itu.
“Kita balik Malaysia..Kerja semua dah selesai..”
“Okay..”
Jawab Austin sebagai pemandu.Ryan yang melihat Arthur.Dia ingin bertanya namun lebih baik dia tidak perlu ambil tahu.
-ARTHUR LEE-
Sorry sangat kalau grammar English saya banyak salah..But saya harap awak semua enjoy the story and jangan lupa vote..
YOU ARE READING
ACE2:HIS ORCHIDS FLOWER[Hold On]
ActionWritten by Itsfarraa [HOLD ON] Known as Ace Series, -ACE SERIES 2- ⚠️ DILARANG KERAS UNTUK PLAGIAT ⚠️ Happy reading and jangan lupa vote Arthur Lee-Lelaki yang mempunyai mata iris Amber.Sifat yang sporting namun di dalam masa sama dia ditakuti oleh...