BAB 32

311 18 1
                                    

-MY CRAZY BOY-

Aini memikirkan sesuatu.Dia ingin beritahu dengan Arthur yang dia nak sesuatu.Dari semalam dia mengidam nak makan chicken chop tetapi dia masih merajuk dengan Arthur.

“Apa kata aku sendiri yang pergi belikan..Nak tunggu dia macam lambat lagi..”

Kata Aini sambil melihat jam.Selalunya Arthur akan pulang jam 6 dan sekarang baru sahaja jam 4.

“Bolehlahhh..”

Aini laju menaiki tangga dan masuk kedalam bilik ingin bersiap.Aini mengambil kunci kereta yang berjenama Myvi.Kereta miliknya keluar dari rumahnya.

(❄️)

Tangan milik Aini memilih makanan ringan.Lepas sahaja dia makan chicken chop dia terus ke mall kerana nak beli cheese cake dengan makanan ringan.

Kakinya berjalan menuju ke arah kaunter.Dia melihat semua orang sedang beratur.Terpaksa dia beratur walaupun kakinya sekarang sudah lenguh.

“Harap harap Arthur belum sampai rumah..”

Harapan Aini kerana jam di pergelangan tangannya sudah hampir menunjukkan jam 6.Kakinya makin laju menolak troli yang berisi dengan barang yang dia beli tadi.

“Aini!!”

Suara lelaki memanggil namanya membuat Aini terhenti.Dia kenal akan suara ini.

“Aini..Ni Naufal..”

Muncul Naufal dihadapannya.Aini merasa debaran jantungnya berdegup laju.Dia bukan apa tetapi dia takut.

“Aini seorang je ke?”

Aini hanya mengangguk kepalanya tanpa mengeluarkan suaranya.

“Nak minum kejap tak?Dah lama kita tak borak sama..”

“No..Aku ada suami perlu dilayan dekat rumah..Kau pergilah minum dengan FITRIANA..”

Kata Aini.Baru sahaja dia ingin pergi namun Naufal menahan tangannya.Hampir sahaja dia ingin jatuh namun Naufal sempat memegangnya.Tangan Naufal yang berada dibahunya ditepis.

“Aini..Jom getbackk..”

Terlopong Aini mendengar ayat Naufal.Semudah ABC sahaja dia mengatakan ayat itu padahal dia ni isteri orang.

“Hear this Muhammad Naufal..Aku dah ada suami..So jangan nak berangan jauh.. Walaupun kau rentasi laut china selatan apa semua aku tetap pilih suami aku..Kau pergilah dekat Fitriana tu..Kau nak nak marry dengan dia pun takpe..Aku tak kisah..Sebab kita tiada apa-apa lagi..So kau respect aku sedikit..”

Kata Aini lalu pergi dari situ.Naufal menahan geramnya.

Just wait and see..I will you mine again Aini!!

Kata hati Naufal.Dalam kepalanya sudah ada beribu-ribu idea asalkan Aini jadi miliknya.

Tanpa Naufal dan Aini perasan.Dari jauh ada seorang perempuan memerhati dirinya iaitu Fitriana.Fitriana melihat kearah skrin telefonnya yang terpapar gambar sewaktu Aini ingin jatuh.

“Pity on you Aini Nur Afia...”

Dengan serentak itu tangannya menekan ‘send’ kepada seseorang.

(❄️)

“Where are you from?”

Barus sahaja dia masuk suara suaminya menanyakan soalan.Aini menelan air liurnya.Takut.

“Saya dari keluar..”

“Tchh.. Without my permission?”

Kelihatan senyuman sinis Arthur dibibirnya.Dia geram apatah lagi geram dengan mesej dia terima tadi.

“Sorry..Saya lupa..Sebab saya nak chicken chop so tu lahh..”

“Ouh..After that dating with your ex?Like that..Lupa ke kau ada suami dekat rumah..”

Mengerut dahi Aini.Makin berdebar jantungnya.Ini kerana dia takut dengan Arthur apatah lagi muka Arthur sekarang seperti ingin makan mangsanya.

“Ma-Maksud awak?”

“This..”

Dengan serentak Arthur menunjukkan gambar dia dengan Naufal.Ada 3 keping.Dalam hati dia tertanya siapa yang mengambil gambar itu.

“Awak saya terserempak je dengan Naufal..Saya tak date lah dengan dia..”

“Are you sure?”

“And then this..”

Serentak itu gambar dia dengan Naufal sewaktu dia hampir jatuh.

“Awak salah faham nii..”

“Enough Aini!..You let him touch you..First,Kau lupa minta izin aku untuk keluar..Kau lupa ke kau tu isteri..Kau ada suami..Patut kau tunggu aku pulang..Kenapa kau nak juga keluar!!”

Tersentak Aini dengan tengkingan Arthur.Air matanya sudah ingin mengalir.

“So-sorry..”

Menitis air mata Aini apabila kena tenngking oleh Arthur.Buat pertama kali dia melihat Arthur naik angin.Kepalanya hanya melihat lantai tidak berani melihat wajah suaminya itu.

“Sorry?Kau tahu tak hati aku panas bila lihat kau jumpa lelaki tu..Sakit sangat-sangat bila lihat wife sendiri biarkan lelaki lain sentuh hak milik dia..Salah siapa right now?Salah kau..Right now kau naik atas bersihkan diri..Don't waste your tears here..Kalau kau taknak lihat aku marah kau fikir dulu adakah tindakan kau tu buat aku marah atau tak..”

Kata Arthur sebelum pergi.Aini hanya melihat langkah Arthur yang pergi.Pertama kali dia lihat Arthur naik angin.Dia mengangkat barangan yang dibelinya tadi bersama naik kedalam bilik.Jujur selera dia untuk makan makanan ringan yang dia beli tadi sudah hilang.Arthur hanya melihat langkah Aini yang pergi.

Kau masih suka dia ke,Aini?

Tanya hati Arthur setelah sampai ke dalam bilik pejabatnya.

-ARTHUR LEE-

Jangan lupa vote..

ACE2:HIS ORCHIDS FLOWER[Hold On]Where stories live. Discover now