-MY CRAZY BOY-
Aini melihat pantulan dirinya di cermin itu.Dia sedang bersiap untuk cari barang perkahwinan dengan Arthur.Memandangkan keluarga Humaira dan keluarga Arthur sudah bersetuju untuk majlis perkahwinan dilangsungkan pada 27 Jun.Jadi tinggal 2 minggu lagi.
“Adik dah siap ke?”
Tanya abang sulungnya,Afiq.Mestilah kedua-dua abangnya itu ikut.Keranakan Afiq juga ingin cari barang perkahwinan.
“Dahh..Jom..”
Aini mengambil beg tangannya lalu jalan mendekat kearah abangnya yang menunggu dirinya.Ariq yang sedang main telefon itu mengangkat mukanya apabila melihat abangnya dan adiknya berjalan turun dari tangga itu.
“Lambat betul kau adik..Kau bersiap ke ataupun menyiapkan baju?”
“Eihh..Diam eyhh...Suka hati oranglah nak lambat nak laju ke..”
Kata Aini menahan geram.Abangnya yang satu ini sangat suka menyakat dirinya.Sangat suka buat orang kesal.
“Kamu berdua nak bergaduh ataupun nak jalan?”
Suara Afiq menghentikan pergaduhan mulut diantara Ariq dan Aini.
“Nak jalan..Dia yang start dulu..”
“Apa lihat lihat..Nak kaki ke??”
Afiq hanya menggeleng kepalanya melihat kelakuan mereka berdua.Kanak-kanak sungguh ya bukan?.Afiq jalan keluar dari rumah.Aini yang melihat terus mengejar langkah abangnya itu.Ariq pula sambung duduk disitu.
“MOHD ARIQ HAIKAL!!!”
Suara Afiq yang menjerit diluar menyentak dirinya yang duduk.Berebut dia keluar dari rumah.Kasutnya diambil lalu berjalan masuk kedalam kereta.Jalan hanya menggunakan stoking.Bukan apa,Afiq kalau dah naik angin boleh hilang bumi ni.Enjin kereta dihidupkan dan kereta milik Afiq keluar dari parking rumah itu.Ayahnya memang lagi awal Afiq suruh kawannya yang jaga.
(❄️)
“Heyyo Arthur..”
Ariq menepuk bahu Arthur.Keranakan tepukan itu,Arthur menoleh melihat Ariq.
“Hey..”
“Makan dulu ke?Ataupun cari barang dulu?”
Tanya Afiq kepada Arthur.
“Aku ikut je..Tapi korang semua dah makan ke belum?”
“Belum..”
“Kalau macam tu..Kita makan lah dulu..”
Mereka berempat terus ke Sushi King yang ada didalam mall itu.
-3 jam kemudian-
“Kita temu balik nanti..Tapi mungkin lepas kau jadi adik ipar aku..”
Kata Ariq.Ayat itu membuat Arthur hanya senyum kecil.
“Dahlahh..Bye..Dah nak jam 6 takut lambat sampai nanti..”
Afiq melihat jam tangannya yang menunjuk jam 6.
“Okayy..Bye..”
Kata Arthur.Merrka bertiga keluar dari mall.Arthur hanya melihat dari jauh.Matanya memandang ke arah satu tempat.Dia perasan lelaki itu asyik mengikut dirinya.Kakinya melangkah keluar dari mall itu.
Aini melihat jalan raya yang diluar.
Ting
Bunyi notification itu membuat Aini membuka telefonnya.
Future Husband🤍
Goodnight,future wife..
Jumpa next time..Maybe
at that time kau dah
jadi wife aku..Goodnight too, future husband..
Aini tersenyum.Ariq hanya menggeleng kepalanya melihat kelakuan Aini.Dua adik beradiknya akan mendirikan rumah tangga.
Dan dia pula...
Kapanlah mau datang jodohnya..Lagi sesat jalan jodohnya..Wahai jodoh kapan kamu mau keluar dari gua sesat ituuu😔
-ARTHUR LEE-
Enjoy reading..Sorry sangat kalau tak best..Hope you all enjoy.. Jangan lupa vote..
YOU ARE READING
ACE2:HIS ORCHIDS FLOWER[Hold On]
ActionWritten by Itsfarraa [HOLD ON] Known as Ace Series, -ACE SERIES 2- ⚠️ DILARANG KERAS UNTUK PLAGIAT ⚠️ Happy reading and jangan lupa vote Arthur Lee-Lelaki yang mempunyai mata iris Amber.Sifat yang sporting namun di dalam masa sama dia ditakuti oleh...