-MY CRAZY BOY-
Aini melihat pantulannya yang berbaju putih itu.Hari ini ialah dimana dia akan mempunyai tanggungjawab yang besar.
“Aunty Fiaa...”
Aini melihat suara itu.Hanya seorang sahaja yang memanggil dia dengan gelaran Fia.Iaitu Ariqa Fatina anak ketiga keluarga Carl.Yang lain gelar dirinya aunty Aini
“Ye sayang..Kenapa ni?”
Tanya Aini sambil menbawa Ariqa lalu duduk di pahanya.Tangannya mengelus kepala Ariqa.
“Aunty nak tahu tak..Haritu Iqa doa uncle Art dengan aunty Fia macam king and queen..Dan yeyy aunty dengan uncle jadi juga macam king and queen...”
Kata Ariqa dengan muka gembiranya.Aini tertawa kecil mendengar ayat Ariqa.
Kecil kecil dah pandai nak jodohkan orang..
“Yelah..Berkat doa Iqa..Ni mana mama?”
Tanya Aini.Dia hanya melihat Ariqa sahaja malah seorang diri bukan dengan kembar ataupun adiknya.
“Mama ada dengan papa..”
Jawab Ariqa sambil bermain tapak tangan Aini.
“Aini..”
Suara milik Hana menyentak dirinya.
“Jom turun..”
Aini keluar dari bilik.Dalam masa sama,Humaira juga keluar dari bilik.Kedua-dua pengantin perempuan turun menuju ke ruang tamu yang akan menjadi saksi pada hari itu.Kedua-dua pengantin perempuan duduk di pelamin.
“Kita mulakan majlis hari ni..Kita mula dari Afiq dulu ya..”
Kata tok kadi.Afiq menahan rasa gemuruhnya.
Takut tersilap je..
Tok kadi dan Afiq bersalaman.Afiq menanti ayat yang akan keluar dari mulut tok kadi.
“Mohd Afiq Muiz bin Firdaus.”
“Ye saya.”
“Aku nikahkan dikau dengan Aisyah Humaira binti Zahid dengan mas kahwin sebanyak RM900 ringgit tunai..”
“Aku terima akan nikahnya dengan mas kahwinnya RM900 ringgit tunai..”
Sebut Afiq dengan satu nafas.
“Sah?”
“Sah”
“Sah”
“Kita beralih ke orang seterusnya..”
Arthur duduk ditempat Afiq tadi selepas sahaj Afiq beri laluan kepadanya.
“Arthur Lee bin Elbert Lee.”
“Ye saya..”
“Aku nikahkan dikau dengan Aini Nur Afia dengan mas kahwin sebanyak RM20 ribu ringgit tunai..”
“Aku terima akan nikahnya dengan mas kahwinnya RM20 ribu ringgit tunai..”
“Sah?”
“Sah.”
“Sah.”
“Alhamdulillah..”
Doa dibaca selepas sahaja kedua-dua pengantin disahkan menjadi suami isteri.Majlis perkahwinan dilanjutkan dengan pembatalan air wudhu dan lainnya.Carl yang fokus kepada majlis pada awalnya namun dia terpandang kepada satu arah yang membuat fokusnya hilang.Matanya bertembung dengan jejaka yang berlindung dibelakang pokok itu.Carl melihat mata biru jejaka itu.Mereka berbalas pandangan.Dia lihat semula kearah majlis Arthur.Terukir senyuman dibibir Carl.
Aku ingatkan kau tak datang ke majlis perkahwinan kawan kecil kau,Qavier..
Getus hati Carl.Hanya dia yang tahu kewujudan lelaki itu.Biarlah Arthur dan Riel tidak tahu dulu kerana ini bukanlah masa yang tepat.Persahabatan mereka berempat yang masih utuh hingga sekarang walaupun banyak rintangan mereka lalui masa lepas.
Persahabatan hingga kesyurga Allah iaitu persahabatan diantara Carl Zafran,Arthur Lee,Michael Ariel dan.. Qavier Asland.In Syaa Allah..
-ARTHUR LEE-
Enjoy reading readers semua..Jangan lupa vote...
YOU ARE READING
ACE2:HIS ORCHIDS FLOWER[Hold On]
ActionWritten by Itsfarraa [HOLD ON] Known as Ace Series, -ACE SERIES 2- ⚠️ DILARANG KERAS UNTUK PLAGIAT ⚠️ Happy reading and jangan lupa vote Arthur Lee-Lelaki yang mempunyai mata iris Amber.Sifat yang sporting namun di dalam masa sama dia ditakuti oleh...