BAB 15

416 23 1
                                    

-MY CRAZY BOY-

“Ayah!!”

Aini terus masuk kedalam rumah tanpa mengetuk pintu rumah.Afiq diruang tamu hanya menggeleng kepalanya.Mestilah adik dia happy lepas tahu siapa orang tu.

“Ye...Ni ayah kat dapur..Kenapa tak salam dulu..”

Kata Encik Firdaus sebelum duduk di sofa.Aini tersengih-sengih.Aini jalan menuju kearah ayahnya.

“Ayahh..Yang orang datang meminang tu kan.. Aini setuju..”

“Ye lah..”

Kata Encik Firdaus sambil mengusap kepala anaknya yang masih dibaluti dengan tudung itu.Walaupun dirinya hairan kenapa anaknya tetiba terima orang yang meminang itu.

“Kalau kamu dah setuju..Ayah akan bincang dengan keluarga Humaira dan keluarga Ar untuk set tarikh..”

Kata Encik Firdaus.Aini hairan apabila ayahnya kata ‘keluarga Ar’.

Arthur ada keluarga ke?Bukan dia sendiri pernah cakap yang dia takde keluarga ke?..

Tanya hati Aini.

“Okay ayah..Aini masuk dalam bilik dulu..”

Aini pergi dari ruang tamu itu meninggalkan kedua-dua abangnya dengan ayahnya.Dia ingin bersihkan diri dulu sebelum buat makanan malam untuk mereka sekeluarga.

“Ayah okay tak?”

Tanya Afiq kepada ayahnya,Encik Firdaus.Encik Firdaus mengeluh mendengar pertanyaan anaknya itu.Lalu dia tersenyum.

“Ayah ok je..Jangan risau..”

Afiq dan Ariq lihat satu sama lain.Mereka tahu perasaan ayahnya yang tidak rela untuk memberikan tanggungjawabnya kepada bakal pemimpin anak perempuannya.

Aini masuk ke dalam biliknya.Hatinya merasa gembira.Sungguh dia tak sangka bahawa Ar itu ialah Arthur Lee.Tangannya mengambil telefon miliknya yang didalam beg untuk melihat mesej.

Ting

Mesej itu menyentak dirinya.Mesej dari Arthur.

Dah sampai rumah ke?
-Arthur-

Baru je sampai..Kenapa??
-Aini-

Saja tanya..Tak boleh ke?
-Arthur-

Haah..Tak boleh..
-Aini-

Garang benor bakal isteri
ni..Buat apa tu??
-Arthur-

Buat apa apa je..Dahlah..
Orang nak buat kerja..
-Aini-

Okay..Rest well my girl..
I love you❤️..Bye..
-Arthur-

Aini hanya bluetick mesej itu.Bibirnya tersenyum manis didalam masa sama mukanya juga memerah.Telefonnya diletak diatas katil.Kakinya menuju ke bilik mandi.Mukanya yang memerah itu dilihat.Siapa yang buat?Mestilah Arthur Lee.

(❄️)

“You look so happy Arthur..Aku rindu kau..Aku nak sangat bersua muka dengan kau tapi keadaan masih tak mengizinkan..Aku harap kau yang paling happy nanti bila jumpa dengan aku..”

Kata jejaka itu sambil melihat potretnya bersama 3 orang kanak lelaki.Dan 3 orang kanak lelaki itu ialah kawan dari kecilnya.Nama mereka berempat yang dibawah gambar itu dilihat.

Friends until the end of time,
Carl Zafran,Arthur Lee,Michael Ariel and....

Dia tersenyum namun senyuman itu hilang semula apabila dia ingat semula orang yang sangat ingin menghancurkan persahabatan mereka.

I won't let you break my friendship with them...

Kata hati jejaka itu.Matanya melihat hujan lebat diluar.Dia masih ingat senyuman Arthur apabila jumpa dengan seorang perempuan di cafe pagi tadi.Dia yakin Arthur sudah temu dengan kekasih hatinya.Begitu juga dengan Carl.Dia masih ingat,yang dia pernah sengaja berlanggar dengan salah seorang keluarga Carl iaitu anak sulung Carl,Adelio Ervand.

My friends,see you again after aku bunuh mereka yang ingin hancurkan persahabatan kita..

-ARTHUR LEE-

Enjoy readers semua..Hope tak memboringkan..Jangan lupa vote ye..

ACE2:HIS ORCHIDS FLOWER[Hold On]Where stories live. Discover now