-MY CRAZY BOY-
“Qael balik..”
Qael mengangkat kepalanya melihat pemilik suara itu.Arthur.
“Tapi aku dah pesan...”
“Suruh mereka tapaukan..Aku tunggu kau dalam kereta..”
Kata Arthur lalu keluar dari KFC tersebut.
Dah kenapa dia tu..Tadi bukan main okay..
Getus hati Qael.Qael bangun dari duduk menuju ke kaunter untuk tapaukan KFC yang dah dipesan tadi.
“Aku drive..”
Kata Qael kepada Arthur yang menyandar pada bahagian pintu kereta
“Aku jelah..Kau duduk je si--”
Matanya melihat mata Arthur.Dia boleh merasa Arthur sedang menahan kemarahan.
“A-aku je drive..Kau duduk je..”
Kata Qael.Kakinya laju sahaja masuk ke tempat pemandu selepas menutur kata tadi.Keranakan dia merasa aura seram Arthur.Arthur yang mendengar ayat Qael mengetap bibirnya.Kakinya menuju ke seat belakang.
“Kau okay tak Arthur?”
Senyap.Sungguh dia rasa janggal dengan Arthur.Seperti baru temu.
“Kalau kau ada masalah..Beri tahu je..Aku dah anggap kau ka---”
“DIAM ATAU AKU DIAMKAN KAU..”
Potong Arthur.Qael menelan air liurnya.Lebih baik dia diam ataupun dia dapat makanan tengahari dari Arthur nanti.
(❄️)
“Uuu..Tak bolehh tangkap..”
“Tak aci..”
Memasam muka Aini apabila tak dapat menangkap lelaki itu.Dia duduk mencangkung kelelahan mengejar lelaki itu.Lelaki itu berjalan kearahnya.Tadi selepas mereka pergi mall sekejap sebelum pergi ke pantai melayan angin petang.
“Tak cantiklah girlfriend saya ni merajukk..”
Kata lelaki itu sebelum mengacau awning tudung Aini.
“Eyyy!!”
Aini menampar tangan lelaki itu dari mengacau awning tudung dia.
Bukannya nak pujuk orang..
“Eyhh!!Ni Mohammad Naufal bukan..”
Suara seorang perempuan menganggu kedua pasangan kekasih itu.Aini mendongak kepalanya melihat pemilik suara itu.
“Kau ni Nur Fitriana kan..Best friend arwah Anita kan..”
“Yes..Ingatkan you tak ingat I tadi..”
Kata Fitriana.Matanya melirik kearah Aini yang bangun dari duduk mencangkung.Aini perasan tetapi buat tidak tahu.
“Dia ni siapa?”
Tanya Fitriana.Didalam hatinya mengharap gadis itu ialah adik kepada Naufal.
“Oo..Lupa pula..Ni Girlfriend aku,Nur Aini Afia..”
“Hai..Nur Fitriana..”
Fitriana menghulurkan tangan untuk bersalaman dengan Aini.
“Hai.Aini”
Aini menyambut huluran itu.Fitriana tersenyum sinis.Aini hanya memberi senyuman palsu.
“Ni girlfriend you..Tak class lah..Guna tudung..”
Aini yang mendengar menahan geramnya.Nak je dia tarik rambut perempuan dihadapannya itu tapi keranakan ditempat umum dia batalkan niat.
“Lah..Salah ke guna tudung?At least aku try okay untuk cuba dapatkan syurga Allah..Kalau tak guna tudung nanti bila kau baru nak langkah titian sirat dah terus jatuh ke neraka..Betul tak??”
Bidas Aini.Fitriana yang mendengar terus mengadu ke Naufal.
“Youu..Lihat girlfriend you tu..”
Kata Fitriana memegang baju lengan Naufal.
“Aini..Jangan macam tu...”
“Apa jangan macam tu pula..Guna hijab itu wajib okay..Orang tegur je kot.. Betullah cakap orang..Orang bodoh akan menentang.Orang bijak akan merenung..Tak sangka dia ni bodoh..Awak nak layan dia,layanlah BESTIE awak ni..”
Kata Aini sambil menekankan ayat Bestie itu.Aini segera pergi meninggalkan kekasihnya dengan Fitriana.Dan dia paling kesal sikap kekasihnya.Patutnya menyokong dia bukan jadi backup perempuan tu.
Kisah apa aku dengan Naufal..Siapa suruh dia backup perempuan tu..Biar dia pening nak pujuk dia..
Getus hati Aini.Aini mengeluh apabila ingat bahawa tadi dia ikut Naufal guna satu kereta.Takkan sekarang ni dia nak jalan kaki.Aini terus membuka telefonnya memesan Grab.
Donee!!Tinggal tunggu encik Grab sampai je..
-ARTHUR LEE-
Sorry kalau chapter ni sedikit memboringkan.Enjoy dan jangan lupa vote.
YOU ARE READING
ACE2:HIS ORCHIDS FLOWER[Hold On]
ActionWritten by Itsfarraa [HOLD ON] Known as Ace Series, -ACE SERIES 2- ⚠️ DILARANG KERAS UNTUK PLAGIAT ⚠️ Happy reading and jangan lupa vote Arthur Lee-Lelaki yang mempunyai mata iris Amber.Sifat yang sporting namun di dalam masa sama dia ditakuti oleh...