BAB 4

547 32 2
                                    

-MY CRAZY BOY-

Kawan-kawannya yang bising melayan movie di ruang tamu rumah Carl dihiraukan.Kakinya terus melangkah kearah taman rumah Carl.Mereka semua sedang berkumpul di rumah Carl.Memang syarat Carl telah aturkan.Setiap kali hari jumaat,sabtu dan ahad mereka akan diam di rumah Carl.

“Uncle...”

Arthur menoleh melihat pemilik suara itu,Ariqa Fatina.

“What do you want,little girl..”

“Nak pangku bolehh..”

Tanya Ariqa dengan mata yang dikelip-kelipkan.

“Sure..Come..”

Dapat keizinan Arthur,Ariqa melompat duduk di paha Arthur.

“Where mama and papa??”

“Mereka masih dalam bilik dengan adik..Kakak dengan abang pula pergi berlatih..”

Terangguk-angguk kepalanya.Dia gembira melihat rumah tangga kawannya yang pada awalnya di dalam ancaman besar namun sekarang tiada yang berani kacau hak milik Carl.Anak sulung Carl ialah kembar iaitu Adelio Ervand dan Adelia Alesha.Anak kedua pula ialah Ariqa Fatina.Anak ketiga pula bernama Gibran Hanif.Dan anak bongsu Carl pula ialah Haura Nazhifa.Asher dan Haidar anak angkat Carl namun sekarang sudah dianggap sebagai keluarga mereka.Asher Hanafi sama umur dengan kembar dan Haidar Aziz tua setahun dari Ariqa.Awalnya keluarga kawannya ini sentiasa berada di hujung nyawa.Namun sekarang tiada sesiapa pun yang berani untuk usik keluarga Carl.

“Uncle termenung apa tu..”

Tersentak Arthur.

“Nothing..Ni mana Gibran..”

“Dengan uncle kat ruang tamu..”

“Uncle..Tadi soalan Iqa uncle belum jawab..”

Beritahu Ariqa dengan lancar.

Apa persoalannya?”

“Bila uncle nak jadi macam papa..Papa ada mama..Uncle pula?”

Terkedu dia dengar soalan Ariqa.Siapalah ajar anak Carl macam ni.

“Uncle kan ada Ariqa..”

“Mana boleh..Ariqa milik daddy Dev...”

“Lepastu..Maksud Iqa apa pula..”

“Maksud Iqa..Bila uncle dengan auntie Fia nak bersatu..Macam king and queen..”

Mengeluh dia dengar.Fia.Aini Nur Afia.Sudah seminggu dia suruh anak buah yang perhatikan Aini.Rindu?Ya dia rindu suara perempuan itu namun dia perlu berhati hati dengan musuhnya.

“Uncle!!”

Tersentak Arthur dari termenung.

“Hah..Apa dia Iqa.”

“Habit uncle memang termenung eyh..Ish..”

Menmasam muka Ariqa.Ariqa terus pergi dari situ.Merajuk dengan unclenya.Menggeleng kepala Arthur lihat anak buahnya.Ikut siapalah tu.

Tangannya mengambil telefon diatas meja.Nombor milik Aini dilihat.

“Kau kalau nak dia,ambil jelah sebelum kau yang terlambat..”

Arthur menoleh melihat pemilik suara itu.Carl.

“Hmm..Apa kau rasa hidup kau lepas kahwin,Carl...”

“Okay je,dan aku juga dapat merasakan sesuatu kebahagiaan yang kau belum rasa...Walaupun hidup keluarga aku terancam masa tu..”

Mengeluh dia.Dia tak sekuat seperti Carl.Dia hanya memiliki kebijaksanaan.

“Kau boleh hadap sebenarnya..Kalau aku boleh..Maksudnya kau pun boleh..Kau perlu ingat Allah takkan membebani seseorang hambanya melebihi kemampuan hambanya...”

Sambung Carl apabila mendengar keluhan Arthur.Tersenyum Arthur dengar ayat Carl.Walaupun Carl dah berubah tetapi darah membunuh masih mengalir di dalam Dev.

“Satu lagi..Kau jangan terlalu banyak mengeluh..Kat luar lagi banyak yang berat ujiannya dari kita..”

“Thanks..”

Beritahu Arthur dengan ikhlas.Ditiap kali dia jatuh dia ada kawannya yang menyokong dia dari belakang.Sungguh dia berasa sangat beruntung.

“Hmm..Kau tak dapat lagi ke orang yang selalu ikut kau tu ke..”

Arthur menggeleng kepalanya.Dia memerlukan bukti lebih lagi untuk dapat.

“Kau tak perlukan bantuan aku ke?”

“Kau fokus dengan keluarga kau,Carl.Kalau aku perlu nanti aku beritahu..”

“Kau tak balik Korea ke lihat markas kat sana?..”

“Mungkin nanti kalau ada masa free...”

“Awak...”

Suara seseorang menyentak mereka berdua.Carl menoleh melihat pemilik suara itu.Isterinya,Hana Abella.

“Jom makan..Yang lain dah tunggu..”

Carl mengangguk kepalanya.

“Jom..”

Ajak Carl terhadap Arthur.Arthur mengikut langkah Carl menuju ke dapur.

-ARTHUR LEE-

Like always enjoy dan jangan lupa vote..Sorry kalau tak best sangat.

ACE2:HIS ORCHIDS FLOWER[Hold On]Where stories live. Discover now