-MY CRAZY BOY-
Aini membaringkan badannya diatas katil.Sungguh kebelakangan ini dia asyik senang untuk penat.Awal pagi lagi Arthur sudah keluar sebab ada benda nak diuruskan.Tangannya mengambil telefon diatas meja sebelah katilnya.“Assalammualaikum Hana..”
“Waalaikummussalam Aini..Ye kenapa Aini tiba tiba call Hana ni?”
Tanya Hana sambil mendodoi anak bongsunya itu,Haura Nazhifa.
“Tak..Nak tanya Arthur ada situ ke?”
“Takde pula..Kenapa?”
“Suami kau?”
“Ada je..Kenapa?”
Kata Hana.Mengerut dahinya apabila Aini tanya tentang suaminya.Matanya melihat kearah Carl yang masih bermain dengan Ariqa.
“Arthur cakap dia ada kerja tadi..Aku ingatkan dia ada dengan suami kau..”
“Aini positive thinking je ye..Hana ada kerja nak buat..Sorry..Kalau ada masa kita jumpa ye..”
“Okayy..”
Aini mengakhiri panggilan itu.Aini melihat kearah skrin telefonnya.
Abang dekat mana?Abang tipu ke?
Getus hati Aini.Terbatal niatnya untuk menyuruh Arthur untuk membelinya penadol.Kelama-lamaan,dia terlelap diatas katil.
(❄️)
Kakinya melangkah masuk kedalam rumah usang itu.Matanya melihat sekeliling rumah itu menandakan dirinya berjaga-jaga.
“Art..Kau sure ke dia ada dekat sini?Aku takut kita je yang kena tipu sebenarnya..”
Kata Riel kepada Arthur.Dia perasan rumah ini hanya kosong sahaja tanpa ada seorang pun yang ada disitu dan hanya mereka berdua sahaja disitu.
“But Ryan cakap dia ada dekat rumah ni..”
“But--WATCH OUT!!!”
Riel segera menolak Arthur ketepi apabila dia perasan peluru yang dilepaskan oleh seseorang.
“Kau---”
Hilang kata Arthur apabila dia dengan Riel dikelilingi oleh 13 orang lelaki yang bertopeng hitam.
“Wow...What a amazingg..”
Arthur berdiri dibantu oleh Riel.Pakaiannya ditepuk untuk menghilangkan debu.Riel pula sudah ada dalam keadaan bersedia.
“Want to know..Korang semua tak man to man tahu tak..”
13 orang lelaki itu merasa tercabar dengan ayat Arthur.
“SERANGGGG!!!!”
Arah salah seorang daripada mereka.Mungkin ketua mereka.
Arthur segera mengelak semua serangan yang ditujukan kepadanya.Dalam 12 minit kemudian,Arthur dan Riel dapat menghabiskan kesemua 13 orang tadi.“Loser...”
Kata Arthur lalu menanamkan pisau lipat yang sentiasa ada dengannya itu ke dalam paha kanan ketua mereka.
“Kita bawa balik ke markas je..Kau call Qael..Suruh sesiapa teman dia..”
Arah Arthur.Riel hanya patuh walaupun dia juga ialah orang kuat dalam D'ACELION iaitu sebagai hunter.Lepas sahaja 13 orang itu sudah diuruskan dan dibawa masuk kedalam kereta,Arthur mengeluarkan salah satu bom ciptaannya,AL32.Bom dibaling kedalam rumah usang itu.Kakinya menuju kearah motorsikal berkuasa tinggi miliknya.
Ready?
4
3
2
1
BOOM BOOM
Rumah usang itu dijilat oleh api.Kereta dan 2 motorsikal berkuasa tinggi itu segera pergi dari situ.Mata milik Arthur melihat kearah jalan.Dihadapan ada kereta yang dipandu oleh Qael dan Riel yang bersama dengan motosikal berkuasa tinggi itu.
Let's see how far your game, Muhammad Naufal..
-ARTHUR LEE-
Like always jangan lupa vote..
YOU ARE READING
ACE2:HIS ORCHIDS FLOWER[Hold On]
ActionWritten by Itsfarraa [HOLD ON] Known as Ace Series, -ACE SERIES 2- ⚠️ DILARANG KERAS UNTUK PLAGIAT ⚠️ Happy reading and jangan lupa vote Arthur Lee-Lelaki yang mempunyai mata iris Amber.Sifat yang sporting namun di dalam masa sama dia ditakuti oleh...