16. Bölüm

30K 1K 35
                                    

Ben geldiimmm

Nasılsınız?

Oy ve yorumlarınızı bekliyorum <3

İyi okumalar...

*

Bazı acıların büyüklüğü, yaşanılan çaresizlik kadardır. Çaresizliğiniz boğazınıza kadar olduğunda, acınızda boğazınıza kadar olur. Çaresizlikle kalmış bir insan, aklı ve kalbi arasında kalandır. Akıl unut der, kalp sev der. İnsan ise ortadan ikiye çaresizlikle ayrılır. 

Ben de çaresizliğin en ince çizgisindeydim. O kadar çok ikilem de kalmıştım ki artık söylediklerim yaptıklarıma uymuyordu. Çaresizliğim artıkça sanki yüreğimde ki acı da artıyordu. Aklım unutup önüme bakmamı söylerken, kalbim belki hâlâ bir umudumuzun olduğunu fısıldıyordu.

' Dilara, hadi kızım yola çıkacağız, ' annemin sesi uzaktan uzaktan kulağıma gelirken zorlukla
gözlerimi araladım.

' Uyumak istiyorum anne,' dedim gözlerim kısık kısık tepemde dikilen anneme bakarak. Kaşlarını çatarak yüzüme doğru eğildi.

' Uyuyamazsın çünkü düğüne gidiyoruz, ' omuz silktim gözlerimi kapatırken.

' Güle güle. '

Annemin oflaması ile tam uykuya dalacakken dediği şeyle gözlerim hızla açıldı.

' Ayten teyzenler de geliyordu ama sen bilirsin, '
yataktan bir hışımla kalktığımda üzerimde ki pike yeri boylamıştı. Mahmur gözlerle anneme baktığımda gözlerini kısıp hain hain gülümsedi.

' Harbi mi? ' Diye sordum. Sesim yeni uyandığım için çatallı çıkmıştı. Feyza ile düğüne gitmek aşırı eğlenceli oluyordu.

' Harbi Dilara, harbi. ' diyerek karşılık verdi annem. Gülümseyerek hızla yataktan kalktım. Bir anda enerji gelmişti. Annem bu halime göz devirip odadamdan çıktığında kaşlarımı çattım.

Komodinin üzerinden telefonumu hızla elime alıp saate baktım.

05:34

Bu saatte düğüne mi gidecektik? Telefonumu elime alarak annemin peşinden odamdan çıktım.

' Bu saatte ne düğünü anne? ' Merdivenlerin yarasına gelmiş olan annem başını yavaşça kaldırıp gözlerini kıstı ve bana baktı.

' Kızım daha akşam konuşmadık mı  köyde ki Büşra'nın düğününe gideceğimizi. Hem, ' dedi sinsice gülümserken. ' Damat çok seveceğin biri, ' son dediği bu olmuş ve göz kırparak merdivenlerden inmeye devam etmişti.

Kaşlarımı çatarak olduğum yerde bir iki dakika kaldım. Damat neden seveceğim biri olacaktı ki? Ayrıca biz gece bu konuyu konuşmuş olamazdık çünkü, hiçbir şey hatırlamıyordum. Tamam, arada unuttuklarım oluyordu ama bunu unutmazdım.

Herhalde yani.

Daha fazla olduğum yerde kalmayarak geri odama çıkıp lavaboya girdim ve elimi yüzümü yıkadım.

Acaba kaç gün kalacaktık?

Bir dakika.

Annem, Ayten teyzenler de mi gelecek demişti?

Ayten teyze gelirse Atalay' da gelirdi çünkü kendisi memleketini çok severdi. Bu fırsatı kaçırmayacağından emindim. Ama onu görmek istemiyordum. En çok da üstüne düştüğüm günden beri.

*

Kızların temizlik yaptığı gün

SÜMBÜLHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin