"Burası ne kadar da güzel bir yer böyle! Amca, bu ev çok güzel!" diye bağırdı küçük çocuk tahtadan evin içinde koşuştururken. Shoji türünde sürgülü kapıyı kapatırken Kai ve Romanof içeri girdi. Kai tamamen eşofmanlıydı ve Romanof az önce olanlardan sonra ağzına bir sigara yerleştirmişti. Dumanı etrafa yayılırken Kai'a evi bizzat göstermeye karar vermişti. Şehrin koruyucusu olarak böyle büyük bir tehlikenin sokaklarda başıboş dolaşmasına izin veremezdi. Ve Kai ile yaptığı anlaşmaya bu şartı eklemekte kararlıydı. Tabii ki önce Kai'ın evi beğenmesi ve burada kalması gerekiyordu.
Ev küçük japon evlerine benziyordu. Girdikleri ana odanın arkasında bir oda daha vardı. Oranın arkasında ise geniş bir bahçe göz ucuyla odadan Jaeron ve Romanof tarafından görülebiliyordu. Kai ise zaten çoktan bahçeden gelen ufak akıntının sesini duymuştu. Arkası onun çalışma alanı olmak için uygundu.
"Bölgenin çevresinde evler vardı. Ben çalışırken fazla dikkat çekmez miyim?" diye sordu Kai. Romanof başını iki yana salladı.
"Etraftaki evler generallerin evleri ve biraz yakında da benim evim var. Seni fazla uzakta tutmak istemedik. Acil müdahale yapabileceğimiz bir noktada olman bizim için hayati önem taşıyor."
"Her neyse. Ev güzel görünüyor. Jaeron beğendiği sürece burada kalabiliriz. Jaeron?"
"Benim için sorun değil amca. Burası çok geniş ve güzel. Burada kalmak istiyorum." dedi Jaeron. Kai da başını salladı ve Jaeron'u gösterdi.
"Onun yaşındaki insanların okula gitmesi gerekiyor. Ben burada kalırken ona hızlandırılmış eğitim vermenizi istiyorum. Jaeron tembellik etmeyecektir. Kendi yaşındaki insanların bilgisini öğrenmesi uzun sürmeyecektir. Ona ileri dönemlerin derslerini de vermenizi istiyorum. Şu anda nasıl bir sistem kullanıyorsunuz bilmiyorum ama Jaeron'un her düzeyde 6 ay geçirdiğinden emin olun ve insanların garipsememesi için ona üst sınıflara geçmesine dair bahane de verin. Eski arkadaşları tarafından kıskanılmasını istemiyorum. Bu yüzden her sınıf atlayacağında onu başka okula gönderin. Ve onun arkadaşlık ilişkilerine karışmayın. Bu zamana kadar çok az kişiyle iletişimde bulundu. İnsanlarla tanışması onun için önemli. "dedi Kai ve bütün isteklerini bitirdi. Jaeron'un normal bir şehirli gibi görülmesini istiyordu. Onun sınıf atlama şartıysa sadece Jaeron'un yeteneğiyle mümkün olabilecek bir şeydi. Eğer Jaeron kendini kaybetmezse amcasının ona sunduğu bu fırsatta büyük nimetler bulabilir. Jaeron amcasına baktı. Amcasının bu değerli şartlar içine onu da koymasından etkilenmişti. Ama bunu utandığı için belli etmemeye çalıştı. Oysaki iki yetişkin de onun utandığını anlamıştı.
Romanof ağzındaki sigarayı daha da içine çekti ve burnundan fabrika borularından çıkan dumanlar gibi dumanlar yükseldi. Ev sigara kokusuyla dolmuştu. Ve hava biraz daha yoğunlaşsa yağmur yağacak gibiydi. Anlaşılan Romanof'un kullandığı sigara normal sigaralardan çok daha farklıydı.
"Şartlarımı kabul ettiğin sürece benim için bunlar bir problem olmayacaktır. Çocuğun okumasını bende isterim ama sana sürekli amca diyor. Yoksa bu çocuk-"
"Kardeşlerimden birinin çocuğu değil. Onların benim yaşadığımdan haberi bile yoktur büyük ihtimalle. Babamın ve annemin de... Kardeşlerimi sadece Gökyüzü Sıralamasından tanıyorsun değil mi?"dedi Kai. Uzun zamandır birisi ile ailesi hakkında ilk kez konuşuyordu. Bu onun içinde garip bir his uyandırmıştı. Jaeron da kulak kesilip Kai'ın ailesi hakkında bir şeyler öğrenmeye çalışsa da bu ümitsizceydi. Jaeron doğal olmayan bir zekaya sahipti. Ama Kai ile bu konuda mücadele etmek için daha çok ekmek yemesi gerekiyordu. Kai Lane uzun yaşamlarının anısına tam sahip olmasa da hatırladıkları onu zaten bir çocukla rekabet edemez hale getiriyordu. O çocuk ne kadar zeki olursa olsun.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KAİ LANE: Yeni Çağ
FantasíaKai Lane serisinin 2. Kitabı Yeni Çağ sizlerle. İlk kitabı okumadan başlanması tavsiye edilmez. Devasa bir binanın - öyle ki bir pek çok saraydan daha büyüktü - içinde sayısız güçlü figür birer güvenlik görevlisi misali dolaşıyordu. Bu binanın derin...