Part 3

306 12 9
                                    

"keluar" tiba-tiba Mr Farel cakap dalam suara dingin dia.

"ha? keluar?" kenapa dia suruh sy keluar kereta.

"iya..keluar" mati lah, kena pecat la sy ni, baru first day kerja.

Mr Farel duluan keluar kereta dengan beg kerja dia. Dia berdiri di luar kereta. Sy pelan-pelan buka pintu, berfikir lagi apa la kesalahan sy kali ni sampai kena pecat, belum pun satu hari kerja. Sy datang awal pun, terlebih awal lagi. Kalau pasal breakfast tu, kan itu bukan kerja sy, lagipun sy volunteer apa, bukan sy minta dia bayar extra pun. Cara pemanduan sy teruk sangat ka? aduii, kusut otak kalau begini.

"keys" dia hulur tangan dia untuk minta kunci kereta.

Sy pun pelan-pelan bagi dia. Lepas sy hulur dia tu kunci kereta, dia terus pusing macam mencari seseorang.

"you, come here" dia panggil salah satu security tu bangunan.

"Yes, Mr Farel" tu security cakap. Memang satu bangunan ni kenal dia ka apa ni.

"park this car"

"baik Mr Farel" tu security cakap sambil tunduk sikit tanda hormat. Terus laju ja dia masuk kereta dan pandu kereta tu pergi tempat letak kereta di basement bangunan.

Sy tengok ja tu kereta jalan depan mata sy. Sy masih nda tau apa status sy ni. Dipecat ka, masih bekerja ka, sebab dia nda cakap apa-apa dari tadi.

Lepas tu kereta jalan, terus Mr Farel jalan menuju pintu masuk bangunan. Tapi dalam tiga empat langkah tiba-tiba dia berhenti.

"what are you waiting for? do you want me to carry you?" eh ni orang ni, nda jelas betul perangai dia. Tapi atleast sy tau sy belum kena pecat.

"err..yes sir, I'm coming" sy lari-lari anak mengejar dia dari belakang.

Walaupun ada bos macam..hmm..malas mau cakap, tapi atleast sy dapat nampak boyfriend sy hari-hari..hehe..Tersengih-sengih la sy ni bila nampak Joshua, sempat sy lambai sekejap. Joshua pun terkejut nampak sy, sebab kelmarin sy cakap sy nda dapat tu kerja. Tapi sy nda bagitau dia juga yg sy dapat kerja last minute, walaupun bukan jawatan yg sy apply tapi atleast ada kerja, dan bonus dia satu tempat kerja lagi dengan cinta hati.

"ehem" Mr Farel warning lepas nampak sy bertentang mata dengan Joshua "to my office" dia bilang. Sy pun ikut ja la dia masuk office, sempat sy senyum dengan Joshua sebelum ikut Mr Farel masuk office.

Selalunya bila kita ikut orang masuk office ni dia akan suruh duduk kan. Tapi Mr Farel nda, dia ja duduk, sy berdiri ja sana dekat pintu. Tiada dia offer duduk. Sudah la sy kelaparan tiada makan.

"from now on, you will follow me wherever I go"

"ha? itu macam kerja Nia ja tu"

"kamu itu, kalau disuruh, nurut aja dong, gak usah banyak bicara"

"err..ok, baik bos"

"good" terus dia buka laptop dia, belek2 file dia, terus dia direct buat kerja.

"err..sorry Mr Farel..err..boleh tanya?" sy dengan keperibadian yg sekecil-kecil semut cuba la tanya soalan dengan Mr Farel, sebab ni soalan untuk kebaikan sy juga.

"yes" dia jawab tanpa tengok sy pun.

"sy memang berdiri ja ka ni sampai habis kerja?" takut sy nanti sy pengsan, sudah la kelaparan, lunch hour pun lama lagi.

Dia ter-stop juga la buat kerja lepas dengar soalan sy. Terus dia tengok sekeliling ruang office dia.

"mm..there, you can sit there..silently" dia tunjuk ke arah ruang sofa dan meja kopi di dalam office dia. Siap highlight perkataan silently lagi dalam arahan dia.

You drive me crazy (complete)Where stories live. Discover now