Part 17

230 14 3
                                    

Apa ni? dia mengurat sy ka ni? ka saja untuk perkasakan lakonan depan nenek dia? Tapi kan, kalau dia mengurat pun..ermm..haish! apa kau fikir ni Daphne, dia ni bos kau, kau ni kuman-kuman ja di mata dia tu.

"yuk bobo"

"erm..sir..I mean, Mas.."

" yes?" Farel cakap sambil kemas-kemas bantal, ready untuk tidur di bawah.

"hari ni Mas Farel tidur di atas katil ja k" sy kesian pula bila dia tidur di bawah. Sepanjang hari ni nampak dia stretch badan dia.

Terus dia senyum dengar sy offer dia tidur atas katil "tidur bareng(bersama) kamu?"

"nda la sir..eh..mas..sy tidur atas lantai ja, semalam mas sudah tidur atas lantai kan, biar la hari ni sy pula yg tidur atas lantai" lagipun sy ni biasa juga tidur nda bertilam ni.

Farel senyum lagi. Aduh! boleh ka stop senyum macam tu "gapapa, mas bisa kok bobo di bawah" Aduh! dia bahasakan diri dia sebagai mas lagi.

"err..nda apa sir..mas..sy biasa tidur di atas lantai, sir..eh..mas tidur ja atas katil k" tanpa banyak soal sy terus ambil bantal terus tidur di bawah "err..good night" terus sy tutup mata supaya dia nda bercakap lagi dengan sy.

"hmm..yaudah, good night" terus Farel tidur ja atas katil.

Sy tutup ja mata, tapi sy nda dapat tidur juga. Bahaya betul ni hati, goyah betul dia hari ni.

******

"Good morning Daph"

"mm..good morning" sy gosok-gosok mata sy guna belakang tangan. Sy tengok Farel di sebelah sy sedang duduk di menyandar di kepala katil sambil tengok laptop yg dia letak di atas paha dia.

Wait..

Kenapa sy ada di atas katil ni? setahu sy, sy ni bukan sejenis yg sleep walking punya orang.

"Err..sir, kenapa sy ada atas katil?"

"Sir?"

"Farel, Rel..Mas..Apa-apa ja la, why am I on the bed, bukan semalam sy tidur di bawah ka?" Sy cek sekeliling, dan entah kenapa, sy angkat selimut dan cek sama ada sy masih ada baju ka tiada. Astaga, palui.

Apa lagi si Farel, ketawa betul dia tengok sy dalam keadaan mamai mamai panik sendiri.

"kamu kenapa Daph? Kaget?" Masih dia ketawa-ketawa sendiri "I carry you last night..and don't worry, nothing happened, so calm down, you're still a virgin..or are you? hahaha"

"Mas Farel!" sy peluk selimut di dada sy.

"enggak ah, bercanda doang, jangan serius dong" Ketawa-ketawa  dia sambil geleng-geleng kepala.

"erm..Mas Farel sudah mandi?" sy cuba biasakan diri panggil dia Mas. Anggap ja la macam panggil abang, lagipun sy yakin dia lagi tua dari sy.

"belum, mas belum mandi, ni ada kerjaan dikit, mas siapin dulu baru mas mandi, kamu aja mandi duluan" dia cakap sambil fokus tengok laptop di atas paha dia sambil-sambil tengok kertas kerja yg ada di meja tepi katil.

"ok" sy cakap. Terus sy bangun dari katil, ambil tuala dan baju lengkap-lengkap supaya boleh tukar di kamar mandi ja, terus sy jalan masuk kamar mandi "Mas jangan cubuk ah" sy pusing secara mengejut untuk remind Farel supaya jangan buat benda yg aneh-aneh.

"cubuk? apaan tu?"

"err..apa tu" berabis sy berfikir perkataan lain "ermm..curi tengok..ya betul! jangan curi tengok"

"Ooo..ngintip maksud kamu..Daphne, kalau kamu gak percaya sama mas, pintunya tu bisa dikunci kok" Farel bercakap tanpa tengok sy. Eh ya kan, betul juga.

You drive me crazy (complete)Where stories live. Discover now