"Mas..bangun mas.." sy cuba kasi bangun dia supaya dia boleh makan sarapan dan terus makan ubat.
"Mm.." baru Farel buka mata "udah jam berapa ni?" dia ambil handphone dia di meja tepi "ya ampun! kenapa kamu gak bangunin mas Daph"
"eh mas mas..calm down" sy letak tangan sy di dada dia supaya dia nda bangun terlalu cepat "Mas, mas demam ni, hari ni nda payah pergi kerja la k"
"Mas gak sakit kok" masih dia degil mau pergi kerja.
"jangan degil la mas, cuba dengar cakap sy satu kali ni ja, selalu sy dengar cakap mas kan, tapi kali ni please dengar cakap sy" baru dia stop diri dia dari bangun, dia duduk menyandar di kepala katil sambil tengok sy "Mas, mas demam ni, hari ni mas nda payah pergi kerja la k, mas rehat di rumah"
Terus dia tengok sy dengan satu pandangan lucu, macam apa yg sy cakap tu satu lawak.
"Daphne honey, listen" dia letak kedua tangan dia di pipi sy "walau gimana sakitnya mas, malasnya mas, mas harus turun kantor, pokoknya selagi mas masih bisa mas harus turun kantor, lagian hari ini I have two important meeting to attend, so mas mandi dulu ya" dia usap kasar rambut sy dan terus dia turun katil, ambil tuala dan mandi.
Lepas ja dia bangun pergi mandi sy pegang pipi sy dan tanpa sedar tersenyum sy sendiri. Iiihh buduh ko ni Daph.
"kamu kenapa senyum-senyum sendiri?" astaga, nda sedar sy Farel sudah siap mandi. Laju juga dia mandi, ka sy yg terlalu mengkhayal gara-gara sentuhan dia tadi.
"go get ready, I don't want to be late" Farel cakap sambil lap rambut dia guna towel. Farel pun macam sy juga sejak tidur satu bilik, dia akan siap-siap bawa baju pergi kamar mandi dan terus pakai baju di sana.
"ok mas" sy cepat-cepat berdiri untuk masuk kamar mandi.
"eh eh wait Daph, your towel, your clothes, don't forget" Farel kasi ingat.
"Oh iya..hehe..lupa" sy cakap sambil garu-garu belakang leher yg nda gatal.
"berdandannya jangan kelamaan ya, ntar telat, lagian kamu kalau gak dandan juga cantik kok" Farel cakap sambil senyum.
Astaga! kenapa jantung sy laju ni.
"err..iya..sy mandi dulu" sy pusing cepat-cepat untuk masuk kamar mandi sebelum dia perasan muka sy merah.
Masa di pejabat start sudah Farel tarik-tarik hingus. Ubat memang dia refuse untuk makan, dia cakap nanti masa pulang baru dia makan sebab dia takut mengantuk. Tahan betul dia satu hari macam tu, kalau sy terbaring ja mungkin. Suara dia pun start sudah berubah jadi sengau-sengau sikit. Habis ja meeting dia hari tu terus sy bawa dia balik rumah. Memang kami balik awal sikit hari tu.
Dalam perjalanan pulang tu Farel tidur ja dalam kereta. Sy pegang dahi dia memang panas betul, rasanya panas dari yg tadi pagi. Jadi sy kasi biar ja dia tidur di kereta sampai rumah.
"Mas, bangun, kita sampai rumah sudah" sy cuba kasi bangun dia.
"Mas?" sy gerak gerakan sikit badan dia, tapi masih juga dia nda bangun. Tak kan dia pengsan pula kan.
"Mas? Mas Farel?" sy cuba lagi tapi masih juga dia nda bangun. Sy letak satu jari sy di bawah hidung dia untuk pastikan dia masih bernafas, sy pun nda tau kenapa sy buat macam tu. Just in case orang bilang.
"Mas Farel? Rel? Farel?" masih juga dia nda bangun.
Last-last sy start balik enjin kereta terus drive pergi hospital swasta berdekatan. Hari tu Farel kena tahan di hospital, doktor cakap badan dia lemah sebab kurang rehat dan dia terlalu paksa badan dia untuk bekerja. Lagi satu sebab kurang air. Doktor cakap tiada apa juga yg serius cuma perlukan rehat yg cukup saja.
YOU ARE READING
You drive me crazy (complete)
RomanceWarning‼️Mature content, Romance, Funny (Not suitable for 21 & below) Kalau suka tengok sinetron, boleh lah baca. Kalau suka sweet-sweet, mari la baca. Kalau suka jalan cerita yg simple & ringan, sila lah baca :)) Cerita dia memang berkait rapat den...