Part 19

218 15 4
                                    

"Farel sayang" geli-geli pula ni lidah panggil dia begitu.

As expected, Farel stop buat kerja lepas sy panggil dia begitu. Dia tengok sy lama-lama. Gulp! ni kali kenapa lagi ni.

"enak juga ya dengar kamu manggil mas begitu" sambil dia tersenyum nakal.

"kalau suka, kasi up la lagi gaji, alang-alang mas bayar gaji jadi bini terus la" sy cakap. Saja bergurau.

"bener juga ya" dia cakap sambil anak mata dia tengok atas macam sedang berfikir, terus dia tekan telefon pejabat "Nia, come to my office, I need to talk to you about Daphne's contract. I..."

Laju-laju sy berdiri pergi meja dia dan tarik tangan dia dari telefon pejabat untuk halang dia dari teruskan bercakap.

"kamu kenapa Daph? kan mas lagi ngomong sama Nia soal kontrak kamu, kan tadi kamu bilang kalau mas mau naikin gaji kamu, kamu mau jadi isterinya mas"

"bila pula sy cakap macam tu?" sy cakap.

"ada kok tadi" dia jawab dengan yakin.

"eee mas ni..itu kan sy main-main ja"

"tapi mas gak main-main, mas serius" terus tangan dia tekan lagi balik telefon pejabat "Nia, kamu.."

"eee mas" sy tarik lagi tangan dia.

"loh, kamu tu kenapa Daph?" masih lagi muka dia serious sambil tengok sy. Pelan-pelan terukir senyuman di bibir dia yg lama-lama bertukar jadi ketawa. Hairan la sy, kerasukan ka apa ni lelaki ni.

"Kaget ya?" Farel tanya sambil ketawa, macam first time la sy tengok dia ketawa masa di office "I'm just kidding, don't worry" masih lagi dia ketawa-ketawa.

Hish! annoying pula dia hari ni. Sy nda cakap apa-apa, sy duduk ja balik di sofa tempat sy selalu duduk. Muka sy masa tu memang masam habis, peduli la sama bos. Geram pula sy dia kasi main-main macam tu. Sy ambil buku sy dan baca, malas la sy mau tanya dia soalan, padahal tadi sy mau tanya pasal tu team building. Lepas kena main-main macam tu macam tiada hati pula mau bercakap sama dia.

"Daph?" Farel panggil. Tapi malas sy mau jawab, sy ignore ja.

"Daphne?" masih juga sy baca buku. Buku pun sy angkat tinggi-tinggi supaya tertutup muka dia dari pandangan sy.

"loh, kamu ngambek(ngam-berg) ya?"

"ngambek ngambek..ingat sy kambing ka mau mengembek" masih lagi sy tutup pandangan sy dari dia guna buku.

"haha..kok jadi kambing sih..erm..apa ya? oh iya, kamu sulking ya, erm..waduh, apa ya sulking" masih dia cuba fikir apa perkataan lain untuk sulking "oh iya, merajuk! kamu merajuk sama mas ya?"

"Hish, buat apa la merajuk sama mas, buang masa betul" sy cakap.

"beneran ni? mas kan cuma bercanda doang, masa gak boleh sih" Farel cuba pujuk.

"mau bergurau pun jangan la sampai macam tu bah, nanti Nia ingat sy betul-betul isteri mas, lepas tu pas dengan orang lain, lepas tu orang lain pass lagi cerita, nanti tiada orang mau sy sebab ingat sy sudah kahwin dengan mas, lepas tu sy jadi anak dara tua macam mana"

"Mas mau kok sama kamu" Sy tengok dia lama-lama. Sy mau tunggu dia mengaku yg dia bergurau ja macam selalu, tapi ni kali tiada pula.

"jangan main-main la mas, orang serius" sy abaikan kata-kata dia tadi, anggap ja dia main-main.

"iya iya..mas ngerti, mas minta maaf ya, mas janji gak ulangin lagi"

"mm" jawab sy pendek.

"kamu itu ya, kalau ngambek udah kayak isteri beneran" Farel cakap sambil ketawa kecil.

You drive me crazy (complete)Where stories live. Discover now